Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Egy Dellorto karburátor...

Egy Dellorto karburátor maximum hány °C fokot bír?

Figyelt kérdés

Először is üdvözlök mindenkit! Hogy miért is írtam Tudomány kategóriába? Először is még tanuló vagyok,szóval ha sok hülyeséget írnék előre is elnézést mindenkitől! Visszatérve a kérdésre,mert szeretnék egy kísérletet végezni motoromon.

Jelenleg van egy csodálatos 2 ütemű gépem és akármilyen furán hangzik,szeretném hogy úgy gyorsuljon mint egy négyütemű. Na ez most első olvasásra szinte lehetetlennek tűnik,nagyon sokat gondolkodtam milyen módszereket lehetne alkalmazni,gondoltam már elektronikus power szelepre,módosított kipufogóra stb. de vagy nehéz megoldani vagy drága. Akkor ugye jön a gondolat hogy vegyek másikat,ezt 2 okból nem szeretném: 1,nincs annyi pénzem 2,nagyon ragaszkodom hozzá és ha lenne is annyi pénzem nem vennék újat :D Na most hogy a fenti kérdésre is rátérjek azon gondolkodtam hogy a kipufogó nyílás helyére felszerelni egy ugyanolyan méretű dellorto karburátort és gázkarra rákötni hogy a be és kimeneti karburátorok egyenes arányosan működjenek. Na így most az a gondolat jutott eszembe,hogy ha ugyanannyi megy be és ki akkor viszonylag kevés lenne a feleslegbe ment keverék (üzemanyag,levegő,olaj). Ezek a karburátorok vízhűtésesek és igen megoldható hogy rákössem a rendszerére szóval valamennyire hűtve lenne. Ha tegyük fel a hőmérsékletet elbírja,akkor képes akár egyenletesen gyorsulni? (Persze nem egyből cső gázzal indítva,mert akkor ugye nem lenne fojtás). Előre is elnézést a kisebb könyvért,várom válaszukat! =) (Kérem csak olyan írjon,aki tényleg normális választ adna,köszönöm!)



2012. febr. 17. 20:26
 1/4 A kérdező kommentje:
de vagy helyett csak de
2012. febr. 17. 20:32
 2/4 anonim ***** válasza:

Percek alatt tönkremegy a karbid. Rengeteg olyan alkatrész van benne ami érzékeny a hőre, már csak a tömítések is ilyenek, nem beszélve a színesfémekről.


Az elméleted amúgy sántít, a motor+kipufogó hangolt rendszer és annak a fojtás csak egy paramétere. A teljes rendszer rezonanciáját számolni és befolyásolni talán egy MSc után tudod majd. A fojtás önmagában nem feltétlenül teljesítmény csökkentő és nem is növelő, de csak egy paraméter a sok közül. Ha mindenképp fojtással akarsz próbálkozni akkor valami sokkal masszívabbat tegyél bele. Léteznek külön ilyen szerkezetek de nem a teljesítmény és hatásfok javítása miatt, hanem pl. buszoknál a bubu nevű cucc, ami elzárja a kipufogó útját és ezzel erősödik a motorfék hatása.


Tuning ügyben sok ötletem nincs, nem ismerem a konkrét blokkot, talán ha fel lehet fúrni akkor elmozdulhatsz ebbe az irányba.

2012. febr. 17. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Arról már énis hallottam,hogy felfúrás,csak azzal az a gond,hogyha túlságosan megnő az ereje,akkor üzemórás lesz a gép.
2012. febr. 18. 13:04
 4/4 A kérdező kommentje:
Tegyük fel ha találok egy olyan eszközt,ami hasonlít a karbira és hőálló,akkor a visszaáramlás így is működne? ha sok kísérlet alapján be tudnám úgy álítani,hogy pont a kipufogvó gáz menjen ki és a friss levegő nagy része maradjon bent,akkor nyomaték szinte végig megmaradna,igaz?
2012. febr. 18. 13:11

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!