Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Miért a mostani elrendezésű,...

Miért a mostani elrendezésű, belső égésű motorokat gyártják?

Figyelt kérdés

A leggyakrabban soros hengerelrendezésű motorral szerelik az autókat, ezt követi a "V" elrendezés és van pár Boxet motor is. Ritka esetben Wankel motorral szerelik.

Mi az oka, hogy ezeket alkalmazzák?

Mi a véleményed a lentebb felsorolt motorokról?


Paut motor: [link]

Duke motor: [link]

Hüttlin motor: [link]


Használnád valamelyik megoldást az autódban?



2014. szept. 3. 07:56
 1/8 Trafó1 ***** válasza:
100%

Terméseztessen azért ezeket gyártják mert ezek gyártása a leggazdaságosabb, gyorsabb, stb valamint ezek a tipusok váltak be az évek során , kivéve a wankel motort mert tudtommal ahhoz csak egy cég ragaszkodik, a boxer motor is ritka bár nem annyira főleg motoroknál. A paut motor nem nagy szám a duke érdekes de a bonyolultsága miatt szerintem drágább gyártani főleg a főtengely részét, hüttlin motorról nem is beszélve az szinte futurisztikus, hiába nagy ötletek, de a soros és v motorok olcsóbbak.

Különben ez van az egészségügyben is, vannak spéci gyógymódok amikkel emberek százait lehetne megmenteni, de olyan drágák, hogy nem éri meg velük pár száz ember életét megmenteni.

2014. szept. 3. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

A Paut motor tényleg nem nagy szám, de ötletes, emellett kisebb a helyigénye. A Duke motornak viszont elég sok előnye van. Például az 5 hengerhez elegendő 3 gyújtógyertya, szívó és kipufogószelep. Persze a gyártása ennek ellenére is költségesebb lehet. Ami fura, hogy versenyeken sem látni ilyet, pedig ott a gyártás költsége nem a legfontosabb szempont.


Hüttlin motor... na ezt meg kellett néznem kétszer is, mire rájöttem mi és hogyan. Fő hátrányként az úgymond javíthatatlanságára gondolok. Egy mezei autószerelő csak pislogna, hogy mi is az, a Duke-val még csak-csak megbirkózna.


Nekem a Duke a legszimpatikusabb, szívesen használnám autóban.


Ha ismertek még "fura" elrendezésű motorokat, jöhetnek.

2014. szept. 3. 09:43
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

A Paut motornak pont hogy nagy a térigénye, mert magasságra ugyanannyi mint egy 4 hengeres Otto, de szélességre több.

A Duke motorral és Hüttlin ugyanaz a baj mint a Wankel-tárcsásssal. Nagy súrlódás, nagy olajfogyás, rövid élettartam.


MEg az Otto- és dízelmotor terjedt el az évek folyamán, ezt fogják venni az emberek mert látják hogy ez működik.

2014. szept. 3. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 Wadmalac ***** válasza:

Paut motor: [link]

A dugattyú kenése csak olyan módon oldható meg, mint kétütemű motoroknál, az olaj folyamatosan adagolandó és elmegy a kipufogón, a súrlódó alkatrészek várható élettartama is a kétüteműekéhez lehet hasonló. Az építés eléggé kompakt, a hűtés megoldása eléggé problémás lehet.

Nagyon jó megoldás lehet pl. kisszériás, alapból nagy karbantartás-igényű felhasználásra, pl. motoros sárkányokhoz, segédmotoros vitorlázógépekhez.


Duke motor: [link]

A kialakítás iszonyat sok súrlódó, kopó alkatrészt tartalmaz, sok közülük viszonylag alacsony sebességen, ahol a kenő olajfilm a siklócsapágyaknál nem biztos, hogy stabilan létrejön. A konstrukció jó és egyenletes kenésellátása szerintem csak függőleges tengelyű beépítésre lehet megbízható. A hűtés itt végképp problémás lehet, a dugattyúfuratok forgó korongban vannak, annak a belső hűtése nekem szinte lehetetlennek látszik, biztosan megvalósítható hihetetlenül precízen gyártott tömítőfelületekkel és aranyárú hőálló szimmeringekkel, de egy vagyon és hiba esetén telelövi a motort hűtőfolyadékkal. A konstrukció nagyon jópofa, de szerintem a sorozatgyárthatóságtól rengeteg technikai probléma választja el.


Hüttlin motor: [link]

Szemmel láthatóan Q drága lehet gyártani, rengeteg a súrlódó alkatrész, de az alternáló tömegek csökkenése ennek a hatásfok-rontó hatását kiegyenlítheti.

A háromból egyébként ez látszik a leginkább alkalmasnak esetleges gépjárműves alkalmazásra, problémaként a nagyon költséges gyártást és a geometriából eredő kötött kompresszió-értéket látom, bár ez javítható feltöltéssel, mint a Wankel esetén is.


Összességében mindhárom konstrukció rosszabb hatásfokúnak látszik egy Wankelnél, a kenés, a gyártás, az élettartam hibáit az is tartalmazza, de a Wankel sokkal kevesebb mozgó, alternáló és kopó elemmel rendelkezik mindháromnál.


Remélem jár erre egy belsőégésű motorokban rutinos közlekedésmérnök és ő is leteszi a véleményét, kíváncsi leszek, én gépész szemmel nézem, ő lehet, hogy máshogy látja.

2014. szept. 3. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 Trafó1 ***** válasza:

A wankel-nél is sokáig problémás volt a dugattyú csúcsoknál a tömítettség megoldása , nagyon kopott az erre szolgáló alkatrész, a mai anyagokkal ez már megoldódott, érdekesség, hogy a centrifugális erő feszíti a tömítő lemezeket a "henger" falához.

Lángész volt aki feltalálta, bár nem tudom milyen lázálomban volt képes megálmodni ezt a szerkezetet.

2014. szept. 3. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

Szóval akkor a soros, "V" és boxer a leghosszabb élettartamú motorok. Illetve a boxer sem annyira, mert a hengerfal nem egyenletesen kopik. Bár ezt továbbgondolva a "V" sem, azaz a soros a legjobb az élettartam tekintetében.


A hűtést kifelejtettem, a működési elvre koncentráltam. Ezt figyelembe véve tényleg macerás. Mindenesetre ötletes konstrukciók. Szerintem van bennük lehetőség. Mérnökök fejében született, nem átgondolatlan tervek ezek. Bizonyára vannak problémák ezekkel, de előfordulhat, hogy a későbbiekben valamelyik teljes egészében vagy módosulatában kikerül egy autóban, mint egyik előttem szóló által említett Wankel és annak problémája.

2014. szept. 3. 10:57
 7/8 Wadmalac ***** válasza:

Az az igazság, hogy a belsőégésű motoroknak annyira rövid a várható jövője, hogy nem biztos, hogy megéri még valamelyikbe energiát és pénzt fektetni.

Esetlegesen még biodízel, gáz és hidrogénüzem lehet hosszabb jövőjű. Ebből a hidrogén várhatóan kerámia-konstrukciót fog elvárni a hidrogén diffúziós hajlamossága miatt, a dízeleknél iszonyatosan kötött a kompresszióviszony, a gázüzem meg nem nagyon fog tovább érdekes lenni, mint a többi fosszilis üzemanyagos.

A biogáz, ami főleg metán, belsőégésű üzemanyagnak nem ideális a lángsebesség és energiatartalma miatt.

Szerintem ezek a fenti konstrukciók üzemanyag szempontjából későn, technológiai megvalósítás szempontjából meg még korán születtek. :)

A beléjük fektetendő pénznek jobb helye lenne az elektromos energiatermelés és hajtás fejlesztésének terén.

2014. szept. 3. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Nem, mert gázos lenne javíttatni.


Különben nem az extrém geometria miatt lenne forradalom a belsőégésű motoroknál, sokkal inkább, ha más hőmérsékleti tartományban üzemelhetnének. Kb uaz a körfolyamat zajlik le és ugyanolyan hőm. tartományban, ezen kéne változtatni inkább, de ahhoz meg más anyag kellene kerámia(?).

2014. szept. 3. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!