Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » A steampunk találmányok akár...

A steampunk találmányok akár létezhetnének is?

Figyelt kérdés
Úgy értem a kérdést, hogy tényleg megoldható lenne e elméletben a mai vívmányok egy részét gőzmeghajtású gépekként megoldani? Ha igen, mégis meddig tudna elmenni vajon a gőztechnológia? Számítógépre mennyi esély van?

2017. dec. 10. 21:43
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
Energiaforrásként lenne használható.
2017. dec. 10. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
Tudom. Csak az érdekelne, hogy mennyire lehetne az elektromos áram alternatívája?
2017. dec. 10. 22:27
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

Elméletileg lehetne számítógépet építeni pneumatikus, hidraulikus, vagy akár mechanikus elemekből is. A probléma ott van, hogy a súrlódás nagyon sok veszteséget jelent és ezt a veszteséget állandóan pótolni kellene, mert a végén elenyészik a jel. Ez pedig nagyon macerás. A digitális technikában nincs ilyen probléma, mert a kapuáramkörök egyben jelerősítők is.

Arról nem is beszélve, hogy egy mechanikus számítógép valamivel lassabb lenne mint egy elektromos.

2017. dec. 10. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%

Megnézted a Vadiúj Vadnyugat filmet? :)

A gőzgépek legnagyobb hátránya, hogy nehéz jó hatásfokúra tervezni, és nehézek, robosztusak. A repülőgép is akkor tudott megszületni, amikor megjelentek a belsőégésű motorok.


Pneumatikus áramkörök léteznek, volt is a kezemben egyszer egy pneumatikus logikai "IC". Lábak helyett kis csövek jöttek ki az oldalán. Olyan helyen használják, ahol ki kell védeni az elektromos zajokat, akár pl. EM támadást. Bár manapság nem tudom, tényleg használják-e. Az a gond vele, hogy nem lehet annyira besűríteni a kapukat, mint a félvezetőknél, és lassabbak is. Szerintem ma már nincs valódi technikai jelentősége.

2017. dec. 11. 02:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%

Igazából gőzgéppel már lehet áramot termelni, úgy lényegében sok mindenre képes.

Erőgépeknél a hátrányai: kompaktság hiánya, szervizköltség, magas hőveszteség.

Ezek így nagyjából ki is zárják, mint alternatívát a legtöbb területről.


Logikai áramköröket lehetne mechanikusan szimulálni, csak elképesztően bonyolultak lennének (lásd pl. Babbage gépeit). Általános célúan programozható hardvereket csak korlátolt mértékben lehet. Elég csak arra gondolni, hogy a gyors számítás memóriaigényes, és mechanikusan eléggé nehéz kellő méretű memóriát kialakítani (a számítási részről nem is beszélve).


Itt a fő gond még a hűtés, a magas szervizköltség, és a hatalmas belső késleltetés lenne. Illetve bizonyos méretszint alatt már bezavarnának egymásnak a különböző mozgató motorok/mégnesek elektromágneses terei. A gőzmeghajtás elé pedig mindenképpen kellene valamilyen áramgenerátor, mert a gőzmeghajtás se nem kellően egyenletes, se nem elég kompakt.


Szvsz. ma már érdekels mechanikus számológépeket lehetne csinálni, de nem hallottam még ilyen projektről.

2017. dec. 11. 03:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 EagleHUN ***** válasza:
100%

Az első számológépek mechanikusak voltak, de a számítógép (ami programozható is) már csak elektromechanikus (relés/forgótárcsás) kivitelben készülhetett el. (aztán lett csöves is) Nem véletlenül. A mechanikának ebben a7z iparágban csak hátrányai vannak.


Lett volna még olyan területe a gőznek is ahol tud mutatni valamit. A 40' 50' években komoly tervek születtek gőzturbinás gőzmozdonyokra. Végül nem építették meg őket, jött a dízel a dízel elektromos és az elektromos.


Hej pedig igazi steampunk álom lett volna egy nem dugattyús hanem gőzturbinás gőzmozdonnyal száguldani. :D

2017. dec. 11. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 dq ***** válasza:
100%

Egyrészt a hőerőművek zöme (pl a paksi atom, de a fa- és széntüzeléses erőművek vagy néhány naperőmű) egyszerű gőzgép, mint ami a mozdonyokban volt. (Az autókban található belső égésű motor sem különbözik sokban, csak ott az üzemanyag maga tágul ki, nem víz)


Számítógépek meg.. Itt elindulsz, és tudsz nézelődni: [link] haladsz tovább a kapcsolódó szócikkekkel. Szépen összefoglal mindent ábrákkal, linkekkel.

2017. dec. 11. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

Nagyon szuperek vagytok, hogy ilyen jól leírtátok a válaszaitokat, köszönöm szépen! Mindent azért kérdeztem mert teljesen laikus vagyok a gépek működésében.

Annyi kérdésem lenne, ami lehet furán fog hangzani...

aranyból megoldható lenne ilyen gőzgépek műköédének zöme? Én szeretnék egy képregényt csinálni, de nem akarok hülyeséget belevinni.

2017. dec. 12. 16:23
 9/13 anonim ***** válasza:
100%
a tiszta arany lágy, de az ötvözetei jók erre a célra
2017. dec. 12. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 EagleHUN ***** válasza:
100%

Miért nem elég ha valami aranyozott?


Gőzgépet "hagyományosan" vasból és acélból szokás készíteni, matt feketére kenve, szépen kiszidolozott réz szelepekkel és tekerőcsapokkal.

(

Ebben a cikkben a képek közt van pár példa rá! [link]

)


Nem mondom hogy nem nézne ki jobban ha ez utóbbiakat vagy a vas/acél berendezések kontúrvonalait ki nem emelnéd egy kis aranyfüsttel/futtatással.


Na de aranyötvözetből az egészet...még ha csak 50%-os (12 karátos) ötvözet is, durva sznob túlkapás lenne, ami már messze esik a steampunktól! :D

2017. dec. 12. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!