Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Segítene a bolygónkon ha...

Segítene a bolygónkon ha beszüntetnék a légi-közlekedést?

Figyelt kérdés

Naponta 200.000 gép száll fel, minden percben kb 1 millió ember van a levegőben.

Meddig lehet ezt csinálni?


2019. júl. 8. 18:53
 1/8 anonim ***** válasza:
74%

Bármeddig lehet csinálni, ha az ember akarja.

A légi-közlekedés a fejlődés eredménye. Nem visszalépni kell, hanem okosan használni a tudást.

Ha mindenben, amire már képesek vagyunk, követnénk az optimális megoldásokat, elhagynánk az eszetlen pazarlást, az egy nagyságrenddel többet érne, mint a repülőgépek (egyelőre megoldatlan) problémái.

2019. júl. 8. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 TappancsMancs ***** válasza:
97%

A repülőgépek lehet, hogy meglepő, de egyre gazdaságosabban működnek. Az új A380 3 (!) litert fogyaszt / 100 km / fő, ami valójában a személyautók alacsonyabb fogyasztási szintje.


És a teljes olaj felhasználásban is kicsi a részesedése csak a repülésnek, inkább a teljes fuvarozás, hajózás, repülés, vonat és kamion szállítás és még a személyautók, így együtt teszik ki a felét (nagyjából).


[link]


[link]

2019. júl. 8. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 TappancsMancs ***** válasza:
81%

A kérdés másik fele kimaradt.


Igazából nem lehet beszüntetni a légi közlekedést, se csak azt, se az összes közlekedést, mert konkrétan összeomlana az egész világ gazdasága.


A diagramokon látható mennyit segítene környezetszennyezés tekintetében, talán elérné a 10%-ot, de az gazdaságilag nagyobbat ütne mint 10%.


Itt csak a fejlesztés segít a gazdaság fosszilisre ráépülése miatt, csak lecserélni lehet jobb technológiákra.

2019. júl. 8. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
51%
"A legtehetősebbek ökológiai lábnyoma ma úgy áll össze, hogy kétfős háztartással számolva a közúti közlekedésükre 10, a háztartásukra 20, a repülésükre pedig 70 tonnányi széndioxid-kibocsátás jut évente. Közben egy átlag magyar összesen 5 tonnányi kibocsátásért felelős. Vagyis a gazdagok repülőútjaival okozott kibocsátás többszöröse annak, amivel egy hazai átlagember egy éven át terheli a környezetet."
2019. júl. 8. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 TappancsMancs ***** válasza:

Van azért itt még egy-két dolog, és akár számoljunk ...mert...


És akkor az, hogy van, hogy a repülők valójában egy főre jutó fogyasztása ma a személyautók arányában van? Vajon valós-e az idézett adat? És a repülők is ugyanúgy, mint a személyautók egyre kisebb káros kibocsájtással készülnek és üzemelnek.


Az ilyen cikkeket érdemes megfontolni (sajnos), mert a repülőgép utakat ma már úgy kell venni, mintha nagyjából egy hosszú autóúttal számolnánk.


"Rekord alacsony üzemanyag-fogyasztás a Lufthansánál

A Lufthansa Csoport repülőgépei újabb hatékonysági rekordot állítottak fel: 2014-ben az utasszállító flotta egy utasra számítva átlagosan mindössze 3,84 liter kerozint használtak fel 100 kilométerenként (ez a szám 2013-ban 3,91liter/utas/100km volt)."

[link]


Kiemelve az adatokat - 1 főre/liter/100km:

2013: 3,9 liter

2014: 3,84 liter


Láthatóan ezek nem is mai adatok és bizony autózás környékén kell ma már számolni a repülést is.


És egyébként még a gazdagok sem repülnek napi 10 órákat, mert nem szeretik! Nekik az unalmas. De tény, hogy van aki a munkája miatt akár hetente repül 5-10 órát, míg más havonta, vagy 2-3 havonta utazik, csak mert megteheti.


Ez amúgy sem olyan, hogy vannak 'A' szegények, és vannak 'A' gazdagok, hanem a keresetek valójában sávosan alakulnak, bérsávok vannak, és meglehetősen sokféle van és nem csak kettő. Az utazások és repülőutak is ennek megfelelően sávosan alakulnak. Hazai viszonylatban is van aki keres minimálbért, van aki netto 150e-et, van aki 200e, van aki 250e, és így tovább. Ami azt is jelenti, hogy még magyar viszonylatban is vannak családok, akik évente egyszer repülnek, mondjuk Horvátországba, vagy Görögországba, pedig nem számítanak gazdagnak.


Kérdés akkor vajon ténylegesen, hogyan oszlik el a keresetek és repülések száma, számszerűen, km-ben, és még benzin mennyiségben is és CO2-ben is? Mert ez is sávos.


És ne felejtsük el, hogy vannak akik csak a munkájuk miatt repülnek hetente-havonta! Nem szabadságon vannak, hanem dolgoznak távol a családjuktól.


Idézném csak az adatokat:"legtehetősebbek - kétfős háztartás - éves: - közlekedésükre 10 t CO2, háztartásukra 20 t CO2, repülésükre pedig 70 t CO2"


És akkor számoljunk. :)

Egy ember tankol mondjuk havi 50 litert (az ~20e Ft), ami kijön évi 600 literre. Ez a 600 liter a munkába járás és még jut kis egyébre is autóval menni.


- tehetősek: 10 000 kg évi CO2

- hazai átlagember tankol évi 600 litert!


Akkor 20-szor annyit közlekednek, vagy akár még többszörösét? Akkor lehet, hogy egész nap közlekednek? Az lehetséges? És akkor mikor utaznak repülőn, mert az külön adat volt...

2019. júl. 9. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 TappancsMancs ***** válasza:

Persze az is jogos, hogy akkor a két fős tehetős háztartás 10 tonnáját elosztjuk kettővel, de akkor is érdekes adatok jönnek ki.


tehetős éves co2 5000 kg

magyar benzin éves 600 l


Még akkor is 10-szer annyit közlekednek a tehetősebbek?


Vagy, hogy jön össze a tehetősek repüléséből az évi 35 000 kg CO2 / fő évente, ha a mai repülők egy kisebb fogyasztású személyautó környékén fogyasztanak / fő?


tehetősek repülés CO2 / év / fő: 35 000 kg

repülők fogyasztása 100 km / fő: 4 l üzemanyag, és az 1000



- EU - USA 8000 km távolság (kb)

- az = 320 l repülőgép üzemanyag egy útra

- ha a 35 000 kg CO2-t osztjuk az egy út 320 l üzemanyagával, az 109 repülés környéke évente

- az évei 365 napot elosztjuk a 109 repüléssel, akkor 3 naponta kell repüljenek


Az hihető? Akkor a tehetősek mind konkrétan vett világutazók, akik tulajdonképpen egyfolytában úton vannak?


Na és még valami. Tegyük fel beszüntetik a repülést. Akkor Mancika nem repül Görögbe, és Mr. John sem az USA-ból az EU-ba üzletet kötni. Oké, rendben. Ez hogy nézne ki a gyakorlatban? Akkor mehetnek hajóval a tengeren túlra? És autóval ami ugyanannyit fogyaszt? Vagy vonattal mehetnek? Vagy senki nem mehet sehova? Mi lenne a gyakorlati elképzelés?

2019. júl. 9. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Írtam a fizikus-klímakutatónak, hogy szolgáljon részletes magyarázattal. :D


Én ugyan nyugdíjból élek, de mi csak a kisautónkkal belerakunk évi 3-4 tonnát a közös széndioxidba, az egyetemi fazonok által közölt fajlagokkal - és ez az érték meg a benzinből jön, aminek a duplája számít egyesek szerint, mivel azt is elő kell állítani és a kútig elvinni.

2019. júl. 9. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 TappancsMancs ***** válasza:

Igen, nyilván ez is sávos használat mennyiségekből áll, én ott csak egy kis fogyasztással számoltam. Össze lehet egy másik autózási mennyiséggel is vetni, mint például a tiétekkel.


De én egy minimális alap használathoz viszonyítottam, mert ahhoz lehet mérni hétköznapi érzéklettel, jó alap hozzá egy szimpla fogyasztás. Szóval oké ti többet fogyasztotok, más még többet.

2019. júl. 9. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!