Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Miért gondolkodik a NASA-tól...

Miért gondolkodik a NASA-tól kezdve a SpaceX-ig mindenki kizárólag hold- és bolygófelszíni kolonizációban, égitestek körül keringő O'Neill cilinderek és Stanford tóruszok helyett?

Figyelt kérdés

Forgással akkora gravitáció lenne szimulálható ezeken az űrállomásokon amekkorát csak akar az ember. Űrhajót indítani is olcsóbb és könnyebb lenne a gravitáció hiánya miatt. A kaotikus időjárással se kellene számolni (marsi por stb.). Igen, be lenne zárva az ember de a Marson és a Holdon is. Bővíteni is lehetne az ilyet.

Persze a bolygófelszínen is kell lennie valakinek (kutatás, bányászat stb.) de idővel az Elysium-hoz vagy Babylon 5-höz hasonló állomások sokkal vonzóbb helyek lennének az emberek számára. Egy Mars-bázisra kb. úgy tekintenének mint mi az antarktiszi kutatóbázisokra.



2021. márc. 29. 10:27
1 2 3
 11/21 A kérdező kommentje:
Ámen :)
2021. márc. 29. 15:00
 12/21 Wadmalac ***** válasza:

Alapvetően először azt fejlesztik, ami olcsóbban, gyorsabban összehozható.


A kocsikerék-űrállomás méretileg, anyagszilárdsági szükségletre, anyagmennyiségre, építési technológiára nagyságrendekkel drágább, mint amivel most próbálkozik mindenki.


És az még csak egy minimum pár 100 méteres kerék.

A lakóhenger ennél sokkal nagyobb. A Stanford-tórusz még nagyobb.


Ez ma még rettenetesen messze van.


Szerintem még az unokáink is csak a Halo 73-ik részében fognak ilyet látni.

2021. márc. 29. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 Tislerics Máté ***** válasza:
68%

,,A kocsikerék-űrállomás méretileg, anyagszilárdsági szükségletre, anyagmennyiségre, építési technológiára nagyságrendekkel drágább, mint amivel most próbálkozik mindenki."


Nem kéne az egész kereket egyből megépíteni. Csak egy "küllőt" a két végén 1-1 Bioregeneratív életfenntartó rendszerrel ellátott űrkabinnal.


Szerintem nem kéne olyan rohadt vastag acél sodrony, ami kibírná a terhelést. (ha mondjuk a Golden Gate hídból indulok ki). És nagyon meglepődnék ha nehezebb lenne ez a csak 1 "küllőt" tartalmazó bázis az egész az ISS-nél, ami ugye jelenleg kb. 420 tonna. Szóval azért pár év alatt meg lehetne csinálni, ahogy az ISS-t is.


Nyilán a Mars bázis megépítése ennél olcsóbb és könnyebb lenne. De attól még igazán el lehetne kezdeni ilyen kocsikerék küllőt is építeni. Én nagyon hasznosnak tartanám a jövő űrkutatása szempontjából.

2021. márc. 29. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
100%

Csak egy kósza gondolat:


Ha most pl. az ISS-t eltalálná egy űrkavics nagy sebességgel, akkor valamelyik modul odalenne. Lehet, hogy a fél űrállomásból kiszökne a levegő stb.


DE: egy "minimális" pályakorrekció után meg lehetne javítani, stb.


Ellenben ha egy ilyen forgó "küllős" űrállomás "küllőjét" találná el, akkor az szétrepülne a csudába, az egyik darab a bolygó felszínébe zuhanna, a másik elmenne a csudába.


Több küllő a biztonság kedvéért => több súly, több költség.


Meg még pár "apróság", tovább lehet gondolni.

2021. márc. 29. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:

2 küllő elég lenne, a megfelelő távtartókkal.

Úgyis kell túlbiztosítás, szóval ez nem lenne gond.

Csak kell valami középre is, mert valahol le is kell szállni.


Annak melyik részt nem értettétek, hogy a Stanford tórusz nem működik, nem stabil?

2021. márc. 29. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:

Nem tudom honnan veszitek hogy nem foglalkoznak vele.


A Voyager Space Station-t pld 2025-ben tervezik kezdeni építeni. SpaceX Starship fogja szállítani az anyagokat hozzá.

2021. márc. 29. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 Wadmalac ***** válasza:
100%

"Nem kéne az egész kereket egyből megépíteni. Csak egy "küllőt" a két végén 1-1 Bioregeneratív életfenntartó rendszerrel ellátott űrkabinnal."

De már a végleges átmérőnek megfelelő hosszban. Több 100 méteresre.


"Szerintem nem kéne olyan rohadt vastag acél sodrony, ami kibírná a terhelést. (ha mondjuk a Golden Gate hídból indulok ki)."

Hát, azért kicsit más tészta. A Golden Gate sodronyai nem örülnének a -150 és + 150 fok közti hőingadozásnak. Nem mondom, hogy nincs az az anyag, de azért nem egy filléres dolog.

A másik: felejtsd el a sima sodronyos összekötést.

A küllőnek is légnyomásos, de minimum ember méretben járható liftes megoldásnak kéne lennie, a középpont az egyetlen dokkolási hely, onnan kéne közlekedni a végekhez.


"És nagyon meglepődnék ha nehezebb lenne ez a csak 1 "küllőt" tartalmazó bázis az egész az ISS-nél, ami ugye jelenleg kb. 420 tonna."

Az ISS kábé egy sörösdoboz merevségével rendelkezik, nulla G-re épült. Tized G-től szétesne, mint a vizes vécépapír.

Hidd el, hogy jóval több szerkezeti anyag kéne.


"De attól még igazán el lehetne kezdeni ilyen kocsikerék küllőt is építeni."


Én állatira reménykedtem benne, mikor felmerült a Gateway ötlete, hogy már így kerül tervezésre.

Erre az aktuális terv egy ISS-nél is kisebb, még annyira sem folyamatosan lakható "űrkunyhó".


Nincs elég pénz.

A mai léptékű tervekkel előbb lehet eredményt felmutatni kevesebb pénzből. És a kongresszusi támogatásnak stb. ez az alapfeltétele.

2021. márc. 30. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 Wadmalac ***** válasza:
Hát azért az a Voyager Station még eléggé álom szinten van. Most próbálnak tőkét összeszedni.
2021. márc. 30. 07:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 Wadmalac ***** válasza:
2021. márc. 30. 07:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 Tislerics Máté ***** válasza:

#17! Jogos, amiket írsz. A dokkolás tényleg csak a közepén megoldható. A liftes megoldás egyszerűbbnek tűnik, mint egy átjárható cső. Pláne hogy a min. 100 métert mindig legyalogolni úgy, hogy folyamatosan változik a gravitáció... Hát, biztos baromi érdekes lenne. De azt is megnézném, hogy hányszor sikerül ezt egy 8 órás munkaidőben hányás vagy fejfájás nélkül megcsinálni.


Tényleg baromi nagy mérnöki kihívás lenne egy ilyen. Főleg a küllők kialakítása miatt. De a (kezdetben csak) két lakóegységnek is nyilván erősebbnek kéne lennie az ISS-nél. Érdekes, hogy egy kis forgatás és egy kb. 200 méter hosszú és pár méter széles cucc megcsinálása alacsony Föld körüli pályán drágább és nagyon mérnöki kihívás, mint embereket épségben eljuttatni a Mars felszínére és ott bázisokban életben tartani őket.


Abban bízok, hogy amikor az ISS-t leszerelik, akkor a következő űrállomást már mesterséges gravitációval próbálják megoldani. A dokkoló modulban végezhetnének (párhuzamosan) Zero-G kísérleteket, míg a két szélén a mesterséges gravitációsokat. Ilyen kísérletek elvégzése esélytelen a Földön. És végre kiderülhetne, hogy az (egészégünk szempontjából nélkülözhetően) gravitáció mennyire utánozható le az űrben, milyen egészégügyi hatásokat okoz rövid és hosszú távon. Ezek a kísérletek Kulcs-fontosságúak, ha valóban nagy távolságokat akarunk majd a jövőben megtenni az űrben. Már csak ezért is érdemes lenne minél hamarabb elkezdeni, még akkor is ha a többi projekt könnyebben meggyőzi a befektetőket és NASA-s, Space-X-es, stb projektekért felelős vezetőket.

2021. márc. 30. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!