Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Térgörbület mint a gravitáció...

Manly kérdése:

Térgörbület mint a gravitáció lehetséges magyarázata ? Vélemények ?

A teret kitöltő anyaghalmaz görbül, v maga a tér ? De mi a tér ami görbülhet ?És ha görbül, tegyük fel, az magyarázat a gravitációra ?

#tér görbülete
2022. dec. 22. 16:33
1 2 3

Javaslom, felejtsd el a görbületet, mint általad ismert tulajdonságot. Helyette tekintsd úgy, hogy a tömeg hatása (a gravitáció) megváltoztatja a környezete tulajdonságait (ahhoz képest, mintha nem lenne ott tömeg). És ezen tulajdonságok változása bizonyos dolgokra nagy hatással van, másokra meg nem.

Például, ha egy űrhajóban ülsz, amely halad előre, de már nincs üzemanyaga, akkor, ha nincs a közeledben tömeg (bolygó, nap, stb.), haladsz egyenesen előre. Ha viszont egyszer csak utadba kerül egy jó kis törpecsillag jó nagy tömeggel, akkor ha képes lennél ezt a képzeletbeli egenest látni, azt vennéd észre, eltérsz tőle, mégpedig ezen nap irányába. Ha láthatnád pályád vonalát, egy parabolaszerű vonalat látnál, minél közelebb mentél a napocskához, annál görbébb. És ha nagyon közel mentél, számodra vége, becsapódsz, ennyire görbe úton mennél. Ez attól van, hogy Newton törvénye szerint te egyenes vonalban haladsz adott sebességgel (amit utoljára az üzemanyagoddal elértél). Ám ha tömeg közelébe érsz, mivel te is tömeg vagy, hat rád a másik, ezért görbülsz. Ha a tömegkicsi, alig, ha jó nagy, akkor a gravitációs ereje is nagy, ezért erősebben vonz magához, ami görbe pályát eredményez.

Csakhogy mivel minden relatív, ezt úgy is elmondhatjuk, hogy nincs gravitációs erő, hanem van egy tér, ami tömegtől nagyon távol sima egyenes, ám tömegek közelében görbe, jobban vagy kevésbé. Ekkor az előbbi esetet úgy mondjuk el, hogy haladsz a térben, mindig annak vonalai mentén. Ha a tér egyenes, te is így haladsz, ha görbe, akkor a görbület mentén, mert másképp saját üzemanyag nélkül nem lehet. A tér tehát úgy nem görbül, mint egy bot, ha meghajlítod.

2022. dec. 22. 17:08
Na és az alma a fán ? Miért halad a Föld középpontja felé ? Miért nem jobbra, balra, felfelé ? Honnan tudja az alma, h arra menjen ?
2022. dec. 22. 17:14
Igen, ez érdekes (dupla, tripla?) fordulat volt a fizikatörténetben, először (?) az volt természetes hogy kölcsönhatni csak lokálisan lehet, a semmin keresztül távolba ható erőt azt kb mágia szintjén kezelték, aztán kitalálták hogy mező, azóta azt tanítják és teljesen természetes hogy az alma tudja merre kell esni pedig még nem találkozott a földdel előtte. Aztán legújabban megint az van hogy ezek a mezők nem csak úgy vannak, hanem részecskék lokális kölcsönhatása kell ahhoz hogy működtessék őket.
2022. dec. 22. 17:38
Amúgy 3-ban a gravitáció pont kivétel, úgy tűnik. Mivel mindenre hat ezért nem lehet megkülönböztetni a tértől amiben hat, és nincs részecske ami közvetíti.
2022. dec. 22. 17:41
A semmi nem közvetíti, ezért vannak a gravitonok, de még nem tudták kimutatni.Ha pedig nem graviton, a gravitációs hullámok hatnak az almára.
2022. dec. 23. 05:39
"Vannak" :) Gravitációs hullámzást nem kelt olyan kvázi állandó mező mint a Föld gravitációja.
2022. dec. 23. 15:36
A gravitáció gyenge kölcsönhatás. És hullámokban terjed, erre több helyen vannak mérési pontok. Illetve inkább területek. Egy mérőhely több km hosszú itt a földön, és szupernova robbanások lökéshullámait képes mérni. Semmi misztikum nincs benne, csak meg kell érteni hozzá az alapokat.
2022. dec. 23. 16:34
Honnan veszitek ezt a hullámokban terjed dolgot? Van gravitációs hullám, olyan esetekben sikerült kimérni eddig csak, mint az egymás körül forgó neutroncsillagok. A Föld nem kelt ilyen hullámokat, mégis leesik az alma.
2022. dec. 23. 16:49
Honnan? Egyszerű, tudományos folyóiratokból. Honnan tudod, a föld mit kelt és mit nem? Vizsgáltad? Ha nem, ne állíts magabiztosan hülyeségeket. Pontosan tudható, mi a gyenge kölcsönhatás és mennyire macerás időnként mérni.
2022. dec. 23. 17:35
9 Légyszi mutassál egy ilyen tudományos folyóiratot, ami azt állítja hogy a "gravitáció hullámokban terjed", köszi.
2022. dec. 23. 22:29