Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Esős időben, esernyővel...

Esős időben, esernyővel vasúti vezeték alatt átmenni mennyire veszélyes?

Figyelt kérdés

Történt a múltkor, hogy édesanyámmal átmentünk gyalogosan a vasúti vezetékek alatt. Az ő kezében esernyő volt, bár mondtam neki, hogy lehet nem a legjobb párosítás így. Abból a típusból vagyok én is, aki kb. a 0 szintjén van fizikából, mégis arra lett figyelmes, hogy ráz, mégmellé elég fájdalmasan. Én zúgó, tipikus eletromos hangot hallottam, bár ezt lehet csak úgy általában a vezetékek adták ki.

Egyik kérdésem: ez hogyan, mitől lehetséges? A második pedig ami a kérdés címe: le sem merem írni, de lehetett volna csúnyább kimenetele is?


2010. nov. 15. 14:59
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
Az ilyen vezetéknek 5m a biztonsági övezete (a szigeteltnek 2.5m), annál jobban nem "illik" megközelíteni!
2010. nov. 17. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:

"Az ilyen vezetéknek 5m a biztonsági övezete (a szigeteltnek 2.5m), annál jobban nem "illik" megközelíteni!"


Mivan?? :D


A vasúti felsővezeték, és a felsővezetéki feszültség alatt álló berendezések (transzformátorok, kapcsolókertek, stb.) általános védőtávolsága 2 azaz kettő méter. Ez az a távolság, amin ha kívül tartózkodsz akkor a legmostohább idő esetén, és legrosszabb körülmények esetén sem lehet semmi bajod.


De példaképp arra külön kiképzett emberek 0,5 méterre azaz fél méterre is megközelíthetik a felsővezetéket feszültség alatt. Pl. biztberesek izzócsere alatt meg is szokták ezt tenni, nyilván különös óvatossággal eljárva.

2011. júl. 8. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
2011. júl. 9. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:

Ez eon.

A kérdésben vasúti vezeték szerepel ha jól látom....

2011. júl. 9. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:

De ha már szabályzatokat másolgatunk, bemásolom én is a miénket (vasútit):


Ez a MÁV E.101.sz. Általános utasítás a normál nyomtávú villamosított vasútvonalak üzemére:



4.6. Tevékenység a felsővezetéki berendezés közelében


4.6.1. A megközelítési távolság általános mértéke


A megközelítési távolság általános mértéke 2 m. A villamos berendezés üzemszerűen feszültség alatt álló részeit a berendezés közelében dolgozók, az általuk használt szerszámokkal, munkaeszközökkel, gépekkel, stb. ilyen távolságra közelíthetik meg előzetes feszültségmentesítés nélkül.



4.6.2. Megközelítési távolság a felsővezetékes személyzet

részére


A villamos berendezés üzemszerűen feszültség alatt álló részeit a felsővezetékes személyzet előzetes feszültségmentesítés nélkül 1,5 m távolságra közelítheti meg.


4.6.3. Megközelítési távolság fokozottan veszélyes

munkahelyen a felsővezetékes személyzet részére


A villamos berendezés üzemszerűen feszültség alatt álló részeit a fokozottan veszélyes munkahelyen a felsővezetékes személyzet előzetes feszültségmentesítés nélkül külön intézkedések mellett 0,5 m távolságra

közelítheti meg.

2011. júl. 9. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
Szakemberek esernyő nélkül...
2011. júl. 9. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:

"A megközelítési távolság általános mértéke 2 m."


Ez az egyszeri polgárra is vonatkozik.

Természetesen az esernyő csúcsának 2m-en kívül kell lennie.


De ez annyira vonatkozik egyszeri polgárra, hogy ha valaki a vasút mentén kíván munkát végezni, pl: vasúti kocsira rakodás, amit nem vasúti szakemberekkel hanem egyszeri rakodómunkásokkal végeztetnek a fuvaroztatók, őrájuk is a 2m vonatkozik.

2011. júl. 9. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:

Azért nem árt az óvatosság! Én ködös időben 4 méterre sem közelíteném meg. Ilyet is lehet olvasni:

"A felsővezetékben, amelyhez így közel került, 25 ezer volt található. Ez két méterre megközelítve ívet húz, amely akár halálos is lehet. Itt is ez történt. Az áramütés ráadásul levágta őt a vágány mellé" – magyarázta a történteket Hackl Mónika, a MÁV Zrt. szóvivője.

2011. júl. 10. 02:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:

Óvatosság természetesen soha nem árt, sőt egy egészséges félelem mindig kell ahhoz, hogy inkább távol tartsuk magunkat az ilyen veszélyforrástól.

Az idézeted jó, gyakorlatilag ez riogatás, ami laikusok számára nem baj! Inkább jegyezze meg azt, hogy 2 méterre már átível, mint azt, hogy 30 centinél sem ível át, tehát "nyugodtan" játszadozhat a kocsik tetején. A sziáraz levegő átütési szilárdsága 21kV/cm, tehát pár cm már szigetelni képes kedvező körülmények között.


Azért próbáltam it az igazságot előadni, mert a kérdés erre vonatkozott.


De mindig örökérvényű szabály: akinek nincs dolga a felsővezeték környezetében az ne is ólálkodjon ott. Veszélyes üzem, nem kell a határait feszegetni.


Amúgy már volt "szerencsém" felsővezetéket kényszerföldelni vasútnál. Ez olyan tevékenyésg, amikor a feszültség alatt álló felsővezetéket valamilyen okból földelni kell úgy, hogy a sínt és a vezetéket egy erre szolgáló eszközzel (földelőrúd) összekötik.

Hang-fény-hőhatás egyszerre. Plusz a rúd végéről lecsöpögő olvadék... Nem egészséges dolog.

2011. júl. 10. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim válasza:
ez akkor történik ha sínre lépsz. Sokszor csajoknak meg más személyeknek szoktuk ha esik az esső s főleg valami nyitott cipőben van vagy vizes a lába megázott, s felül felsővezeték van ne lépjen a sínre. A nem villamosított vonalon is veszélyes lehet, mert a jelzők váltok ezek mind villamos kapcsolatban vannak a sin érzékelőivel és áram halad át rajta nem sok max 24 volt. Inkább át kell lépni a sint s nincs gond akármilyen időben.
2011. nov. 21. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!