Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Miben változtatja a földönkívü...

Miben változtatja a földönkívüli élettel kapcsolatos számításokat a NASA új felfedezése?

2010. dec. 3. 19:37

Eddig úgy gondolták, hogy ahol nincs meg azok az alapelemek, amik a földi életet is felépítik, ott nem keletkezhet élet. Most meg kiderült, hogy az élet sokkalta változatosabb, mint ahogy eddig elképzeltük volna.

Mert eddig úgy hittük, hogy a földi élet voltaképpen ugyanolyan: ugyanazok az anyagok építik fel a legegyszerűbb mikrobákat, ugyanabból az alapanyagból áll a vírusok RNS-e is, mint akármelyik emlősé, hüllőé. Ez kb olyan, mintha bárhova nézel, minden csak kék lenne: nem volna semmilyen más szín. Ebből levonod a tanulságot, hogy ha lemész 10 km mélyre, ha felmész 100km magasra, akkor is kék minden, tehát a világon kívül is kék minden. Erre találsz egy zöld fűszálat :)

2010. dec. 3. 20:01
 2/8 schumacher77 ***** válasza:
Sir Butcher barátom elmondta a lényeget. Szerintem ez a felfedezés azt feltételezi, hogy az univerzum telis-tele van élettel :)
2010. dec. 3. 21:55
 3/8 hollófernyiges ***** válasza:
Bár érdekes mindenképpen és megérdemli a Science címlapot, de azért a földönkívüli élethez semmivel sem visz közelebb. Eddig is nyilvánvaló volt hogy egy teljesen függetlenül fejlődő élővilág jelentősen más lehet, pld egyáltalán nem DNS-t használ adattárolásra. A foszfor egyébként is gyakoribb elem az arzénnál. A csinadrattának inkább az áll a hátterében, hogy a NASA elég csehül áll mostanában anyagilag, muszáj rávenni az adófizetőket hogy adjanak pénzt valami projektre.
2010. dec. 3. 22:39

"Mert eddig úgy hittük, hogy a földi élet voltaképpen ugyanolyan: ugyanazok az anyagok építik fel a legegyszerűbb mikrobákat, ugyanabból az alapanyagból áll a vírusok RNS-e is, mint akármelyik emlősé, hüllőé."

Eddig se hittük ezt, mert mindenki fantáziált, hogy ilyen alapú, meg olyan alapú élet is létezhetne, és milyen király lenne.

És ezzel se találtunk még a földön megszokottól merőben eltérő életet. Mert ez is szén alapú, ha jól értesültem.

Eddig egyébként még nem nagyon volt ilyen kijelentés tudtommal, hogy ha nincs foszfor egy bolygón, akkor ott nem lehet élet. Ha már folyékony vizet találunk akkor már nagyon örülünk általában, nem problémázunk, hogy "nade mennyi foszfor van?"

Én kicsit csalódott vagyok, jó lett volna megtudni hogy nem vagyunk egyedül, vagy ilyesmi :P

2010. dec. 4. 01:33

Most ha valaki komolyan azt várta, hogy kijelentik: tőlünk 70 fényévre élet van, akkor az nem mozog annyira a mai tudomány környékén :)

Jelenleg, hacsak nem fogunk rádióadást, vagy hasonlót, nem igazán tudunk érzékelni sejtszintű életformát másik bolygón. A Titánon nem járt azóta szonda, a Holdon nem lehetséges élet, a Marsi szondák nem igazán tudnak új eredményt nem igazán tudnak szolgálni.

Én személy szerint inkább egy új, napszerű csillag körül keringő Föld méretű exobolygóra számítottam, de szerintem ez is nagy dolog :)

A másik meg: valaki írta, hogy régóta fantáziált már mindenki másfajta életről. Ez igaz, ahogy van elképzelés szinten szilikon alapú élet is. De jelenleg ez már megdőlt, ugyanis a szilikon molekulák csak magas hőfokon jönnek létre, és az oxigén elég gyorsan el is pusztítja ezeket. Tehát jelenlegi ismereteink szerint nem jöhet létre szilikon alapú élet. Na, ha most hirtelen találna valaki egy szilikon alapú életet, az teljesen átírná a "hol keressünk élet" témakört :)

2010. dec. 4. 09:02

Szerintem az állóvizet akarták felkavarni kicsit.Ha csak simán publikálják,talán nem is tudnánk róla.Azt akarták elérni,hogy a ne csak a tudósok,hanem az átlagemberek is figyeljenek fel erre a felfedezésre.

Érdekes találgatásokat gerjesztettek így.....:)

.....és a cél nyilván a nagyobb anyagi támogatás elérése is volt ezáltal.

2010. dec. 4. 09:40
 7/8 schumacher77 ***** válasza:

Nekem nem volt ez olyan újdonság, aki érdeklődik a téma iránt, már tudhatta, hogy találtak valami érdekeset abban a bizonyos tóban.

A Nasa egy ideje pénzelte azt a kutatást, amely során a bizonyos "árnyék bioszférát" keresik. Ez vezetett ennek a mikrobának a felfedezéséhez. Az a nagy dolog az egészben, hogy nagyon hasonló az eddig ismert élethez, de ha a foszfort arzénnal helyettesíti, akkor nem a mi életfánkhoz tartozik, tehát kétféle élet is kialakulhatott a Földön!

2010. dec. 4. 10:02

Eddig a tudósok azt gondolták,hogy csak Földszerű bolygókon lehetséges az élet kialakulása.Most viszont át kell gondolniuk ezt az elméletet,és olyan bolygókon is keresni fogják az élet nyomait,ami nem hasonlít a Földre.Értem ezalatt az adott bolygón lévő anyagokat,a hőmérsékletet stb...

Szerény véleményem szerint nem tudom,miért nem keresték eddig is a nem Földhöz hasonló bolygókon...Azért,mert a földi élet alapfeltételei a víz,az oxigén,nem biztos,hogy minden életforma igényli ezeket!Eddig azt mondták,arzén nem lehet a szervezetben,tessék....Azért,mert valamit nem látott az ember,nem azt jelenti,hogy az nem is létezhet!

2010. dec. 5. 09:06