Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Miért ilyen a világ? Miért...

Miért ilyen a világ? Miért mindig a rossz felé haladunk?

Figyelt kérdés

Ugye van az, h az ember feltalál egy kocsit ami csak szennyezi a környezetet.

Miért nem úgy van, h épp az, h erősíti a védőburokunkat?

Vagy miért van az, h mindig a szart fogjuk ki.

Miért nem az ellentéte?

Itt nyilván nem fizikai, kémiai, biológiai összefüggésekre vagyok kíváncsi, hanem h mindig így alakul.


2014. szept. 23. 22:56
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:

1) Ha nem a fiziksi, kémiai és biológiai összefüggésre vagy kiváncsi, akkor miért a természettudományba írod ki a kérdést? Mégis mi van még a természettudományban ezeken kívül?


2) Ha mindig lefele mennénk, ahogy már a görögök is hitték, akkor már rég nem lennénk. Azért csak kell lennie néha felfelének is.

2014. szept. 23. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 Ozmium42 ***** válasza:

Fő az optimizmus!


"nem minden szarka farka tarka-barka, csak a tarka-barka fajta szarka farka tarka-barka"


Ebben is csak azt látod, hogy "minden szar"?

2014. szept. 24. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 moonlightsentinel ***** válasza:
100%

A kocsi tényleg CSAk arra jó, hogy szennyezze a környezetet? De érdekes...


Szerinted autók nélkül hogy szállítanának bármit is, élelmet, különféle termékeket, stb. Maga a mezőgazdasági termelés is sokkal körülményesebb lenne traktorok meg motorok nélkül.


A belső égésű motorok feltalálása az egyik legmeghatározóbb azok közül a dolgok közül, ami miatt már nem az 1800-as évekbeli életminőségen élünk, hanem sokkal jobban.


Nyilván mindennek van előnye és hátránya is. De azért azt állítani, hogy az autó csak szennyezi a környezetet elég szemellenzős dolog.

2014. szept. 24. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 Wadmalac ***** válasza:
100%

A kocsi példája mutatja, hogy kicsit szélesíteni kellene a nézőpontodat.

A jó és rossz rettenetesen általános és szubjektív fogalmak.

Amennyiben kifejezetten a környezet- és természetvédelem szempontjából akarod kérdezni, nem kéne elfelejteni, hogy a környezettudatosság meglehetősen új fogalom és cél.

Az ősembernek az első tűzgyújtáskor nem sok fogalma lehetett a globális felmelegedés hatásairól.

2014. szept. 24. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:

A kocsik egyre kevésbé szennyezőek.


Magyarországon a 80-as években alig pár embernek volt autója, mégis állandóan kékes szmog lebegett Budapest felett, mert ócska Trabantok pöfögtek.


Most mindenkinek van autója aki nem közmunkás, de mivel modern gyártmányok, sokkal tisztább a város levegője.

2014. szept. 24. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
0%
A közlekedés (és az energia előállítás) történhetne tisztán is, a technikai lehetőség meglenne rá. Nem kamu, de néhány feltaláló tényleg alkotott vízzel üzemelő autót. Vagy ami mégjobb, Tesla olyan elektromos autót készített, ami nem akkumulátorról üzemelt. Hanem a villamosmérnöki gyakorlatban ismert "bekapcsolási áramlökés" = mágnesezési áramlökés, szubtranziens áram nevű dolgokkal kapcsolatos elven működött. Csak nem ebben volt az üzlet, hisz így mindenki ingyen közlekedhetett volna. Meg hát ha így állítottunk volna elő villamos energiát, akkor mi robbanhatott volna fel Csernobilban? :))
2014. szept. 24. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:

Szerintem a kérdező nem értelmes érvekre kíváncsi, hanem csak szeretné, ha mások is együtt "böstörögnének" vele arról, hogy milyen szarazélet.

Úgyhogy én meg is "offolnám" a témát. A következő képpen.

Felvetem azt a kérdést, hogy miért nem gázturbinával működnek az autók e helyett a több, mint száz éves elvet konzerváló dugattyús belső égésű motor helyett?

2014. szept. 24. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:

Miért a gázturbinának nagyobb a hatásfoka az benzinmotorénál?

G.

2014. szept. 24. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 Wadmalac ***** válasza:

1. A gázturbina nagyon jó hatásfokú megoldás olyan területen, ahol a nagy terhelés alatti működés túlnyomó részben van az üresjárati futáshoz képest. Egy repülőgépnél, helikopternél, tengeri hajónál, erőművi gázturbinánál ez így is van, de egy városban használt autó az üzemidő alatt átlagosan 30% üresjárat és 30-40% kis terhelés alatt fut, ahol a turbina hatásfoka kutyarossz.

A gázturbina+akkumulátor+elektromos hajtás lehet egy jó opció, de 2. pont miatt ez is csak nagy teherautókban, távolsági buszokban, mozdonyban lehet sikeres.


2. A gázturbina egy bizonyos méret- és teljesítménytartomány fölött jó hatásfokú, kb. ott, ahol a dugattyús benzinmotorok gazdaságos felső méret- és teljesítményhatára kifut (a dízeleké jóval magasabbra ér). A személyautók teljesítményigénye a turbina gazdaságos tartománya alatt van.

2014. szept. 25. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 A kérdező kommentje:

Pfff itt a baj nem kicsi:)

További jó beszélgetést, magas nektek a kérdés, már lejött az első hozzászóló válaszából.

És ugyan azt a hisztit kell végignéznem, ami annak idején a ZH dolgozatokkal kapcsolatban raktam fel.

Annyira ment a hiszti, hogy később új kérdést kellett kiírnom, de a példába kénytelen voltam a ZH dolgozatokat pénzérmékkel helyettesíteni, mwert egyszerűen a bolondok képtelenek voltak elvonatkoztatni a saját f>szságuktól, így mindent csináltak, csak a kérdésre nem válaszoltak(visszakérdez, személyeskedik stb):D:D

2014. szept. 25. 09:18
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!