Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Mik azok a gyakorlati találmán...

Mik azok a gyakorlati találmányok, melyeket fizikusok fedeztek fel?

2016. jan. 18. 20:09
1 2

Szerintem kérdező, neked valami nagyon összekeveredett a fejedben. Szerintem kb. csak történelemkönyvekből tájékozódsz, amiket meg nyílván olyan emberek írnak, akik sík hülyék a tudományhoz, szóval mindenhova kb. azt írják, h. filozófus, meg szerzetes, stb...

"Rengeteg dolgot egyetlen ember talált fel. Nézz utána. Te is írtál párat, de ezek vagy mérnökök vagy sima átlagemberek voltak, nem pedig fizikusok"

Nem igaz, hogy egyetlen, mert mire eljutottak valahova, annak számtalan előzménye volt... Amiket én írtam azok eredetileg fizikusok voltak, de sokan mások is hozzájárultak. Miért nem nézel utána?!

"Úgy tűnik a fizikusok semmit nem adtak a világnak vagy tévedek ?"

Tévedsz, ez nyílvánvaló.

"Mondjuk az atombomba, mint alkotás, találmány nálam nem a villamosenergiát jelenti, hanem Hirosítmát. Lehet én lennék hülye ? :XD"

Mondom, ebből is kb. annyi látszik, hogy csak történelemkönyvekből tájékozódsz. Ideje lenne elővenni igazi tudományos könyveket!

"Most az, hogy egy már felfedezett szokványos ingát másképp kötött össze még nem talált fel semmit. Ok hogy jobban meg lehet állapítani a geofizikai ásványokat, de ez nem találmány. Nélküle is meg lehetne határozni mi van a Föld alatt csak le kell fúrni"

Szégyen gyalázat, hogy ilyet írsz, te nem is vagy magyar ember komolyan mondom! Van fogalmad neked egyáltalán arról, hogy mi az Eötvös inga?!

Ja, biztos lehetne nélküle is, csak kb. még mindig fúrhatnád a semmit, mert 100 millió négyzetkilóméteren szerinted marha könnyű megtalálni, hol van kőolaj...

"Ő tanárként végzett, de igazából az hogy egy már meglevő villanykörtét most kriptonnal töltött meg és ez éppen jó lett valamire, hát ez nem talámány szerintem"

Akkor nézz utána a találmány fogalmának, mert szerintem úgy használod ezt a szót, hogy nem tudod mit jelent...

"Az a baj, hogy Jedlik sem fizikus volt, hanem bencés szerzetes és a tanulmányai sem éppen fizikusii, hisz a rend győri filozófiai tanfolyamán végzett bölcseletből. Ő kérem nem fizikus volt."

Megint csak a történelemkönyvek elnyomása... Tudományos könyvet tessék olvasni kérem!

2016. jan. 19. 21:29
 12/18 TappancsMancs ***** válasza:

A kérdés érdekes.

Ez viszont mi? "Most az, hogy egy már felfedezett szokványos ingát másképp kötött össze még nem talált fel semmit. Ok hogy jobban meg lehet állapítani a geofizikai ásványokat, de ez nem találmány. Nélküle is meg lehetne határozni mi van a Föld alatt csak le kell fúrni "

Akkor távcső se kell mert oda kell menni és megnézni. Hajó se kell mert oda kell úszni. Zenelejátszó se kell mert el lehet menni koncertre. ... ?

2016. jan. 20. 00:02
 13/18 Tislerics Máté ***** válasza:

Szerintem a kérdező olyan találmányokra gondol, amelyek alapelvét kizárólag fizikával foglalkozó emberek fedeztek fel. És mindemellett képesek is voltak hobbi szinten megvalósítani az adott felfedezést működő találmány formájában is.

Na ha ilyen van, arra én is kíváncsi lennék! :D

2016. jan. 20. 09:08
Barométer, távcső, röntgensugár, váltóáram, lézer, tranzisztor, telefon stb.
2016. jan. 21. 00:32
Most felfedezésre, vagy feltalálásra gondolsz? A telhesen mást jelent!
2016. jan. 26. 12:40
 16/18 TappancsMancs ***** válasza:

A kérdésre lehet, hogy van válasz konkrét példákkal, de ettől is alapvetően más a két foglalkozás. A fizikusok fizikai jelenségeket kutatnak, míg a gyakorlati megvalósítók alapvetően a feltalálók. Ez két külön foglalkozás (ma már) és nem muszáj egy fizikusnak konkrét készüléket, berendezést akármit is kiviteleznie. Lehetni azért lehet. A szakmák ma már nagymértékben szakosodtak, még a fizikán belül is területekkel foglalkoznak. Egy feltaláló sem fog mindennel kísérletezni hanem ami érdekli, ez lehet több dolog is de akkor is egy területet képez. Régen sokkal kevesebb ismeret is volt e téren de más idők is voltak, más szokásokkal. 500 éve szokásos volt megtanulni több szakmát is, több tudomány területet is és nekifogni használati dolgokat készíteni. A régiek lehettek egyben fizikusok matematikusok biológusok csillagászok stb és még feltalálók is. Valószínűnek tartom, hogy van a kérdésre legalább néhány válasz, legalább pár dolog amit fizikusok kiviteleztek. Ma meg sok mindenben konkrét csapatok kutatnak akár fizikai kísérletek terén akár megvalósítás terén.

Lehet egy fizikus felfedezi az antigravitáció jelenségét és működését, igazolja, leírja hogyan lehet létrehozni. De azzal működő járművet más/ok fognak készíteni felhasználva a fizikai felfedezést.

A találmány és felfedezés valóban két fogalom.

"A találmány a kreatív tevékenység olyan eredménye, a tudomány és technika területére eső olyan megoldás, amely jelentősen gazdagítja a tudomány és a technika adott szintjét és a gyakorlatban alkalmazható. (A találmány abban különbözik a felfedezéstől, hogy az utóbbi természeti törvényeket tár fel, és a gyakorlatban közvetlenül nem alkalmazható.)[1] A találmány az ötlet kidolgozott formája."

"felfedezés (főnév)

Eddigi nem tudás feltárása, amely érinthet egy már létező, bár eddig ismeretlen tárgyat, dolgot, személyt, jelenséget, területet."

"feltalál (ige)

Elsőként megalkot egy addig még nem ismert tárgyat, eszközt, elsőként megtervez, megszerkeszt, létrehoz, célravezető eljárást elsőként kifejleszt."

Az atombomba sem jó példa, sokan hozták össze azt. Az atomreaktor joó példa lenne.

- Szilárd Leó (fizikus) szabadalomban leírta az atombomba elvét. Megcsinálni nem csinálta meg.

- Otto Hahn (kémikus, radioaktivitás és radiokémia is területe) kivitelezte kísérlettel az urán atom hasítását. Ő sem csinált atombombát.

- Teller Ede (atomfizikus) és Enrico Fermi (fizikus) az atomreaktor megépítésén dolgoztak és működőképesre meg is csinálták. Atombombát ők sem csináltak.

- Az első atombombát a 'Manhattan terv' (Szilárd Leó kezdeményezte) keretein belül, egy kutatócsoport fejlesztette ki Los Alamosban. Részt vett benne Teller Ede és Neumann János (matematikus) is és még sok más kutató is, a program vezetője Robert Oppenheimer (fizikus) volt.

Az Eötvös-inga egy más fajta inga így talámány, másra is használható amire előde még nem. A találmányok sokfélék és lehetne és vannak is előzményeik, ettől még találmány tud lenni. A dugóhúzó is találmány pedig nem a dugóhúzó feltalálója fedezte fel a spirált.

2016. jan. 26. 18:56
Eddig erre nem gondoltam, de most úgy látom kérdező, hogy ennek is két oldala van, egy objektív és egy szubjektív. Az előbbi szerint egy ember szinte semmit sem talált fel. Mind támaszkodott sok egyébre, közöttük sok akkor élő, vagy mér nem élő ismerőseire. Ha megkérdeznénk őket maguk is a leghatározottabban ezt állítanák. Az utóbbi (szubjektív) szempontból - ha magamat és jó néhány itteni válaszolót nézem - ugyanaz a helyzet, mint objektív nézőpontból. A te szubjektumodból kiindulva viszont senki nem talált fel semmit. Már csak azért se, mert maga a feltalálás ís rendkívül zavaros fogalom lehet számodra. Tehát maradhatunk annyiban, gondolj, amit akarsz, mi is ezt tesszük. Úgy vélhetjük, te nem vagy tanítható.
2016. jan. 28. 09:21
Gondolom azt nem vonod kétségbe, hogy Newton fizikus volt. Newton egyik nagy találmánya a Newton-távcső, amivel égi objektumokat lehet megfigyelni. És szinte teljesen a "semmből" találta fel, mert egyetlen korábbi távcsőre sem hasonlít, sőt egyetlen egy darab lencse sincs benne.
2020. aug. 26. 15:09