Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Nem lehetne kiváltani a...

Nem lehetne kiváltani a fosszilis üzemanyagot a következőképpen? :Az autók villamos motorral mennének, és az áramot úgy kapnák mint a trolibuszok, vagyis kábelről. Persze ide kellene egy megfelelő kábel hálózat kiépítése.

Figyelt kérdés
2017. szept. 14. 20:47
1 2 3
 1/21 A kérdező kommentje:
Ja persze,minden autóban lenne egy villanyóra,mint a házakban,amely mutatná,hogy mennyit fogyasztott.
2017. szept. 14. 20:50
 2/21 A kérdező kommentje:
És pl minden országnak lenne egy villanyhálozata,és az autósok úgy fizetnék a villanyt,mint pl most a dijakat a különböző autópályákon...
2017. szept. 14. 20:53
 3/21 anonim ***** válasza:
100%

Nem lehetne kivitelezni.

Egy ekkora kábelhálózat kiépítése, üzemeltetése és karbantartása irreálisan drága lenne.

2017. szept. 14. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 A kérdező kommentje:
De utolsó esetben,ha elfogyna a kőolaj,és már csak ez maradna,nem lenne megfontolandó?Villamos hálozatot is ki lehetett építeni,most pedig a modern eszközökkel még könyebb lenne mint régen.Gondoltam nem jobb megoldás lenne-e,mint akkumulátorokban tárolni az áramot az autók részére.
2017. szept. 14. 21:06
 5/21 Gugu Gabor ***** válasza:
91%

Ahogy fent írták ennek a hálózatnak a kiépítése,fenntartása üzemeltetése irtózatosan drága lenne.

Jelenleg úgy tűnik hogy az aksik megoldás életképes, van még hova fejlődni, vannak még kérdések amire megoldást kell találni, de ennek a fejlesztése még mindig jobb és olcsóbb alternatíva mint egy komplett plusz elektromos hálózat kiépítése. Igen jelenleg drágák még az elektromos autók, de már ott tartunk hogy egy alap is el tud menni 30-60km-t egy feltöltéssel. Ezzel az átlag napi autózás kb 90% gyakorlatilag le van fedve, ami még kérdéses pont az a teher szállítás, illetve a nagyobb távolságok megtétele (úgy hogy valahol ne kelljen megállni mondjuk 3-4 órára amíg feltöltöd a kocsit)

2017. szept. 14. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező, nézd meg, hogy milyen vastag az a kábel, amin a trolibusz kapja a naftát. Majd nézd meg, hogy egy vonalon egy nap mennyi trolibusz, és mennyi személyautó megy végig. Nos, ha ez megvan, akkor oszd el a személyautók össztömegét a trolibuszok össztömegével, ezzel megkapod, hogy kábé hányszor több áramot fognak enni a személyautók mint a trolibuszok. Innentől nincs más dolgod, mint ezzel a kapott arányszámmal megszorzod a légvezeték átmérőjét, mert ugye ha a hosszon, az anyagminőségen és a hőmérsékletén nem tudunk változtatni, tehát a keresztmetszetet kell arányosan növelni a megnövekedett fogyasztás (árammennyiség) kiszolgálásához.


Nos, nem csodálkoznék, ha karomnyi vastag kábeleket kellene felfüggeszteni az utak fölé, amiből egy méter 50 kiló körül van. 20 méter egy tonna, és egy közepes magyarországi városban is fel kéne szerelni többszáz kilométernyit, és akkor még a mellékutcák és a peremvidék még nem is lettek ellátva vezetékhálózattal. Számolj csak utána, mennyibe kerülne mindez, és ne felejtsd ki, hogy kb. 20 méterenként kellene egy-egy masszívabb kandelábert is felállítani, ami képes megtartani ezt az irdatlan tömeget a levegőben. Nem beszélve az egyéb biztonsági intézkedésekről, mert ha az onnan leesik, az még az aszfaltot is összetöri, nemcsak a járműveket. Legalább ilyen sűrűn kell, mert ha ritkábban állítasz kandelábert, akkor az a vastag vezeték a saját súlyánál fogva kinyúlik és a földig fog érni - főleg ha még a szél is rángatja néha, viharosabb időben. Vagyis kb. minden ház elé kéne egy masszív kandeláber. Ez nem csak horribilis összeg lenne, de a városképet is eléggé lerontaná.


És ez még csak néhány apróság volt a millió dolog közül, ami miatt ez nem a megvalósítható ötletek közé tartozik.

2017. szept. 15. 01:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:

"milyen vastag az a kábel"

Ez egy nagy tévedés, az egy vékony kábel. MELLETTE megy az, ami ténylegesen számít, és az sokkal vastagabb. Ezzel számolj, ezt kellene még megtöbbszörözni.

2017. szept. 15. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 Wadmalac ***** válasza:
100%

Az útfelület alatt vezetett drótnélküli töltés praktikusabb. Természetesen akkuval kombinálva, mert mindig is marad rengeteg olyan köz- és magánút, ahol nem hogy töltés, de még bitumen sem lesz. Meg persze nem kéne a privát garázsokig húzn ia rendszert, meg egy sávváltásnál, vagy Y-fordulónál lerohadni.


Az alapötlettel járó kábeldzsumbuj nem hogy ellátási problémákat okozna, de életveszélyes is lenne.

2017. szept. 15. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 Wadmalac ***** válasza:

#7:

Hol is az a nagyon vastag kábel?

[link]

2017. szept. 15. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:

Nézd meg azokat az oszlopokat, amelyek ezt a vezetéket tartják. Nagyon gyakori rajtuk a csatlakozás.

Az igazi kábel a földben megy.

2017. szept. 15. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!