Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » A bldc motort nem lehetne...

A bldc motort nem lehetne müködtetni 3 fázisu ac feszültségről? Hisz a bldc motor is 3 fázist használ, csak dc áramból és vezérlő segítségével. Lehet, hogy buta kérdés, de valaki elmagyarázná értetően?

Figyelt kérdés
2017. dec. 9. 14:08
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Ha a motor tekercsei bírják a hálózati feszültséget (ez rá van írva), akkor minden további nélkül üzemelne a motor. Viszont a fix hálózati 50Hz miatt aszinkron fordulaton forogna a motor, mint egy hagyományos aszinkron motor. A BLDC motoroknál éppen azért van vezérlés, hogy változtatni tudják a fordulatszámot (meg mást is de az neked magas lenne). A vezérlés kb így épül fel: bemegy egy vagy három fázis, egyenirányítják, a szükséges frekvencián megszaggatják úgy hogy mindjárt elő is állítják a három fázisnak megfelelő eltolást, majd rávezetik a motor háromfázisú tekercseléseire. Létezik olyan állandó mágneses forgórészű motor amit nem vezérelnek csak simán a hálózatra van rákötve, pl keringtető-szivattyú motrok, de azokat nem hívjuk BLDC motoroknak, Mert a BLBC motorokat más néven EC motoroknak nevezik, ami azt jelenti, elektronikusan kommutált. Ha nem így lenne, akkor minden állandómágneses motort BLDC(EC)-nek kéne hívni, még a 40 évvel ezelőtti távirányítású játékautók motorjait is.
2017. dec. 9. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Köszi a választ.Nagyvonalakban értem.Az szeretném megkérdezni solarGyula,hogy neked mi a hivatalos munkahelyed?Villannnyal kapcsolatos?Mi a végzettséged?És még azt,hogy szabadidődben fel szoktad használni ezeket az ismereteidet és ha igen mire? Én ha tudnák ennyit mint te ,akkor szabad időmben motorokat gyártanék,sőt még elektromos autóval is megpróbálkoznék ,de elektromos biciklivel mindenképp.Szóval, te hogyan alkalmazod a mindennapi életben a tudásodat?
2017. dec. 9. 15:50
 3/4 A kérdező kommentje:
Sajnos én nem ezt végeztem, úgyhogy nagyon sok a bepótolni valóm,de szeretek barkácsolni.Én pedagógiát végeztem, tehát tanító vagyok elemi iskolában.5-8 osztályban valahogy nem érdekelt a fizika, kémia, tanítóképzőben pedig ,ami nálunk Romániában liceum szinten volt abban az időben,ezelőtt 20 évvel ,ott csak első két évben tanultunk heti egy óra fizikát, kémiát...(Most jobban figyelnék ha most járnák suliba).De akkor nem volt lényeges, mert nem ez volt a jövendőbeli szakmánk.
2017. dec. 9. 15:57
 4/4 anonim ***** válasza:
100%
Vállalkozó vagyok. Műszaki a végzettségem, de komolyabban az elektronikával, inverterekkel kb 15 éve foglalkozom. Először szélgenerátoros rendszereket terveztem, telepítettem, szervizeltem. Ezekben már neodínium mágneses forgórész volt, és az állórészről három fázis jött le. Később átmentem a napelemekhez, ott teljes palettával rendelkezem, minden létező variációra van rendszerszintű megoldásom, itt van saját fejlesztés is. Kb hét éve foglalkozom hőszivattyúkkal, telepítem, szervizelem őket. Csak kíváncsiságból kezdtem bele, mert tetszett a dolog ( "semmiből" energia), azóta minősítéseim, szakvizsgáim vannak hűtőkörökből, hőszivattyúkból. A jobb hőszivattyúkban BLDC motorok vannak, talán a gagyibbakban még lehet sima gerjesztett forgórészű, még a ventilátor is BLDC ezekben. Hogy én motorokat tervezzek, gyártsak, eszembe se jutott, láttam én már eleget,és javítottam is, és az jött le, hogy a leggagyibb kínai motorban is annyi mérnöki tudás, technológia van, hogy hozzá se tudnék szagolni házi körülmények közt. Ha egy drága vagy speciális motor leég, kiszerelem elviszem egy profi tekercselőhöz, és jobb lesz mint újkorában. Azt tanácsolom, fogadd el, van a világon pár nagy motorgyártó, ők kielégítenek fillérekért bármilyen igényt, nem kell itt semmit tervezni, építeni, azért tartanak ők egy mérnök hadsereget, hogy kitököljenek mindent a legapróbb részletekig. Bemész a boltba, és leemelik neked a polcról amit kérsz. Ha nagyon drága vagy speciális a motor, akkor közvetlenül a gyártól lehet rendelni. Kinézed a katalógusból a paramétereket, és ők legyártják neked ha nincs a raktárban. Én is azt teszem mint bármelyik szagembör, nem fogok még javítással sem eltölteni nemhogy napokat, de órákat sem, mert úgy sem fizetik meg az erre elpocsékolt időt. Ha esetleg leég egy másfél milliós BLDC-s hermetikus kompresszor, akkor előfordul hogy felnyitom a hermetikus burkolatot, és megtekercseltetem 30-40 ezerért a motorját ha a megrendelő nincs elengedve lóvéilag, és már régi a kapcsolatunk, de nem ez az általános. Szóval én is csk azt tudom tanácsolni, mint itt sokan, hogy ne itt próbálj kiragadott részletekből megérteni egy olyan nagy szakterületet ami magába foglalja az elektromechanikát, villanymotorokat-hajtásokat, kapcsolóüzemű technikát, invertertechnikát, gyengeáramú vezérléstechnikát, mert úgy sem fog sikerülni. Ez olyan szakiknak sem sikerül sokszor, akik egész életükben villanymotorokkal foglalkoztak, és becsukott szemmel fele annyi idő alatt szétszednek-megjavítanak-összeraknak egy dahlander motort, míg én átnézem a kapcsolási rajzát. A BLDC motoroknál több tudományág egyesül, ahhoz hogy megértsed csínját-bínját külön-külön mindet alapjaitól kell megtanulni.
2017. dec. 9. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!