Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Ha leáll egy gép motorja...

Ha leáll egy gép motorja függölegesen letud zuhanni?

Figyelt kérdés
Ismerösöm ért a gépekhez, és azt mondja ha olyan van, leáll a motor, és függölegesen képes zuhanni... Nem siklik egy ideig, vagy előfordulhat, hogy függölegesen zuhan?
2010. júl. 6. 19:28
 1/8 Silber ***** válasza:
89%

Hacsak nincs valami eget rengetően új módszere a fizika törvényeinek áthágására, úgy blődség.

Egy átlagos repülőgép (nem Harrier-típusú) csak és kizárólag úgy tud folyamatosan a levegőben maradni, ha nagy sebességgel halad. Függőlegesen a motor leállása után csak akkor tudna zuhanni, ha álló helyzetben lenne a bekrepáláskor. Az pedig nem kivitelezhető. Tehát mindenképpen siklik egy ideig.


Persze egy megjegyzést hozzáfűzök még: ha a repülő a motor leállásakor épp függőleges repülőmozgást végez (az orra az ég, vagy a föld fele van fordulva) úgy természetesen képes "csak zuhanni", siklás nélkül.

2010. júl. 6. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Függőlegesen a legkevésbé tud zuhanni nem egy kőről van szó mert vezérsíkok is vannak nem kell elfelejteni és a súlypontja sem az orrában van.
2010. júl. 6. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

kíváncsi lennék, melyik bolygón élsz, ahol igaz az állításod...


Legjobb példa: futás közben ejts le egy követ. NEM oda fog leesni, ahol elengedted, hanem kicsit a te sebességedről lassítva halad az elengedéskor felvett utolsó irányba.


a repülőgép bombázóknak ezért már jó előre le kellett dobniuk a bombákat, mielőtt ténylegesen a célpont fölé értek volna :P

2010. júl. 6. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Hát ezaz, kíváncsi lennék miért mondott ilyet...
2010. júl. 6. 19:57
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Ez annyira nem reaális eset, hogy még szándékosan is nehéz előidézni a függőleges zuhanást, persze megoldató. De ha a pilóta nem akar öngyilkos lenni, akkor szinte kizárt, hogy pont függőlegesen zuhanjon, a gép vagy siklik, vagy dugóhúzóba megy, stb.
2010. júl. 6. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Mert hülye, azért...


Egy boeing 747-es, ami a ma forgalomban lévő egyik legnagyobb utasszállító képes 100+ kilómétert vitorlázni ha utazósebességen bekrepálna minden hajtóműve (leginkább kifogyna az üzemanyag)

2010. júl. 7. 00:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

Egy motoros hajtásra tervezett gépnek szüksége van sebességre a repüléshez. Van egy minimális sebesség ami kell hogy irányítható maradjon. A repülőgépek többségénél ez a sebesség meghajtás nélkül ugyan elérhető, de csak jelentős nagyságú siklószöggel. Ez a szög géptípustól függően nagyjából 5-30° (mondjuk az 5° az ultrakönnyű kisgépek siklószöge, míg a 30° körüli érték a vadászgépekre jellemző). Tehát azért a vitorlázás eléggé túlzó kifejezés erre az "irányított süllyedésre". Igaz viszont, hogy megfelelő magassággal ez az "átvitorlázott" távolság akár jelentős is lehet, olyankor amikor az utazó magasságban történik a baj, de alacsony magasságból eléggé problémás a dolog.

Nem szabad elfelejteni azt sem, hogy a fedélzeti rendszerek energiaellátását általábana hajtóművek által meghajtott generátorok szolgáltatják. Ha a hajtóművek nem üzemelnek, ugyan még mindig ott van a legtöbb típuson megtalálható kiengedhető légcsavaros generátor, de ennek a teljesítménye csak ideig óráig elegendő az akkumulátorok mellett. És ha a fedélzeti rendszerek energia nélkül maradnak, nagy valószínűséggel az irányíthatóság is részben vagy teljesen megszűnik. Innentől fogva a gép irányítatlanul, irányíthatatlanul le fog esni. Helyesen írták, hogy ez szinte biztosan nem a tökéletes függőleges zuhanás, de valljuk meg egy nyél nélküli lapát se függőlegesen esik le. Mondjuk az eltérés nem nagy, és sajnos nincs is különösebb jelentősége.

2011. máj. 23. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Van ilyen úgy hívják:átesés ez akkor következik be ha nincsmeg a repüléshez szükséges minimális sebesség.A legtőbb repülőnél ezt már a repülés irányító rendszerek alapból kizárják,és a repülők álltalában elég aerodinamikusak a sikláshoz.

Átesni a nagyon kisrepülők tudnak de ott se jellemző mert van ojan repülő ahol az átesési küszőb 50KM/h!

és akkor se úgy fog esni mint egy kő mert a vezérsíkok össze-vissza terelik.

2011. máj. 24. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!