Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Utazás » Ázsia » Életvitelszerűen lakóbuszban...

Életvitelszerűen lakóbuszban (nyerges lakókamionban?) élők az alábbi kérdéseket vajon meg tudják (és meg is akarnák) válaszolni, ha kifejezetten az ő honlapjukra, egyenesen az ő e-mail címükre küldeném? Vagy angolra fordítva a többi utazó válaszolna?

Figyelt kérdés

Azon országokban, ahol nem olyan szigorúak a lakóbuszban (vagy akármiben, ami legalább akkora, mint a lenti guruló otthonok) életvitelszerűen tartózkodás és főképp leparkolás tekintetében, mint Magyarországon, vagy Horvát- és Olaszországban:


.


Mennyire toleránsak (vagy épp ellenkezőleg) azzal, aki lakóbusszal/nyergessel utazik (Európában/Ázsiában, majd esetleg Óceánián át le Ausztrália bebarangolásáig) és természetesen parkol is, ahol tud, ahol engedik?


A fentihez némileg kapcsolódóan: ha meg tudja kérdezni az utazó az adott ország, adott városának szélén, vagy falujában azon a helyen/földterületen, ahol pár napig meg szeretne szállni/parkolni, ennek a területnek tulajdonosától, hogy parkolhat-e ott, és ő esetlegesen igent mond, akkor parkolhat is ott? Mennyire szoktak ezzel a hatóságok szigorúan, vagy kevésbé szigorúan fellépni? Feltételezem Kazahsztánban, Indonéziában nem (annyira) következetesek, mint például egy Olaszország, vagy Japán szintű államban. Még az is lehet, hogy szigorúbban eljáró (nagyobb területű) országokban is lehetnek régiók, ahol szigorúak, de akár az is lehet, hogy a szóban forgó járásban éppen elnézőek. Lehet még ez is benne van a pakliban, nem tudom.


Ha az adott meglátogatni kívánt ország íratlan szabályairól tájékozódik a vándorló, és azokat igyekszik be is tartani, kell-e atrocitásoktól tartani? Itt főleg olyan államok jönnek képbe, mint például Oroszország, Marokkó, Szaúd-Arábia, India, Indonézia.


Ha háziállatokat (kettőt) visz magával az utazó, őket milyen időközönként kell állatorvossal megvizsgáltatni, milyen időközönként kell papírokat kiállítani róluk?


Ha a busz/kamion (utóbbi esetén annak pótkocsijának) átalakítása során a csapat arra törekszik, hogy kívülről kissé leharcolt, avittas külseje legyen, esélyes, hogy kevésbe törik majd fel harmadik világbeli országokban szemben az amerikai, szintén hatalmas méretű, de rendkívül drágának látszani akaró guruló otthonokkal?


Nagy távolságoknál a komp személyautók tekintetében sem olcsó, ha Jáva szigetéről akarnak átjuttatni egy lakóbuszt/kamiont Ausztráliába, vagy az Orosz Föderációból Hokkaidóra, az menyivel drágítja meg a tengeri szállítást?


Pótkocsik esetén parkolás után a szerelvény egyik oldalát körülbelül egy méterre kinyitó/kitoló szerkezet (tartóoszlopok, motor és ami még szükséges) beszerelése hány millió forintos tétel? Nem konkrét összeg, ezt nem lehet előre tudni, az azonban viszont egyáltalán nem mindegy, hogy milliók, vagy tízmilliók szerkezetenként.


Ha néha letérnek az aszfalt útról, nyilván nem messze, legfeljebb száz-kétszáz méterre (és lakókamionnal utaznak) érdemesebb ilyen (némileg) terepképesebb és nagyobb hasmagasságú vontatót beszerezni? (A magas fogyasztásról tudok, minden busz/kamion jó étvágyú.)


Vízumot idegen országból idegen országba lépve (az előbbiben, természetesen megvárva a folyamat végét) lehet szerezni? (Továbbra is ázsiai államokról van főképp szó.)


Home Office. Sokan írják, hogy némi pénzt tudnak így szerezni (azaz nem csupán YouTube reklámoktól várják a pénzt, hanem dolgoznak is valami munkahelyen, még ha számítógépről is, de van munkájuk). Mit takar(hat) a sok-sok home office? Milyen munkatípusok tartoznak ma a notebook-ról végezhető munkakörökbe? Feltételezem ezekhez is kell speciális végzettség.


Gyermekek felcseperedése. Itt két dolog jut eszembe, az egyik a barátok, vagy éppen azok esetleges hiánya. Az út közben megismert, de aztán később legfeljebb csak neten kapcsolatban maradni tudó ismeretségek úgy gondolom nem elegendőek. Másik: ha már a tinédzser korszakuk a vége felé közeledik, nem ártana, ha lehetne idővel párkapcsolatuk is.


.


Nem értek az utazás ilyen formájához, soha nem volt fél-nomád világjárásban (de még hasonlóban sem) részem, ezért megkérdeztem (itt is, de ha írtok weboldalakat, ahol érdeklődhetek, akkor sokkal inkább más fórumokban is kérdezek majd), amit csak lehet.


Előre is köszönök minden használható hozzászólást, és azt, hogy vetted/vettétek a fáradtságot, hogy ezt mind végigolvastátok!


.


Itt vannak példának a fentebb említett fényképek:


[link]


[link]


[link]


[link]


[link]


Csak kívülről inkább ilyen avittas, mocskos külsővel:


[link]


[link]


[link]


[link]


[link]


[link]


[link]


[link]



2021. márc. 8. 21:20
 1/6 anonim ***** válasza:
0%
Ez elég halott ötlet, legalábbis Ázsiában.
2021. márc. 9. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
51%
Szerinted ki fogja ezt végignézni?
2021. márc. 9. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
??
2021. márc. 9. 23:11
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Ez túl merész álom, már ha nem te vagy Mészáros Lőrinc gyermeke.

Próbáld meg kicsiben először.

Vegyél egy kisbuszt, némileg alakítsd át olcsón, és menj egy kört európában.

Én laktam 3 hónapig így, körbejártuk Európát.

Olaszország a legtoleránsabb, északabbra pl. Hollandia , a nagy liberálisok áll van a legnagyobb üldözés a rendörök részéről.

Francia országban pl. az összes parkolóba magassági sorompó van, hogy ne tudjanak beállni a lakóautók.

Úgyhogy nem egyszerű, pláne egy monstrummal, amiről te beszélsz.

2021. márc. 10. 03:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Engem az érdekelne, hogy mi a fenének egy ekkora járgány? De tényleg, semmi haszna ebből a szempontból: a parkolás nehézkes, terep kizárva, sokat fogyaszt, feltűnő (a szegényebb országokban elég veszélyes), fenntartásához jó kereset kell. Gondolj csak bele, milyen költség a szervize az ekkora gépeknek.


Azt ajánlom, hogy próbálkozz skandináv országokkal, ott nincs szegénység, elfogadott a vadkempingezés, ezért nem fognak megbüntetni, ha megfelelő helyen töltesz el pár napot kultúráltan.


Gondolkodj inkább egy furgonban, lakóautóban/lakókocsiban, sokkal egyszerűbb, olcsóbb. Kisebb, tehát hamarabb is befűtöd a hidegekben.

2021. márc. 10. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
53%

Eloszor is, egy motorhome az nem szegenylegeny eletforma. Fizetni kell az ejszakazasert, az elektromossagert, vizcserert.

Nem veletlenul tiltjak a parkoloban ejszakazast, es ha nem tiltanak, nem is volna biztonsagos.

Kompra tenyleg szoktak szallni vele, na de masik kontinensen berel valaki egy masikat.

Nem nem olvastalak tovabb par mondatnal.

Nem szegyen almodozni, tervezgetni de angoltudas, google-hasznalat sokat segit.

2021. márc. 10. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2022, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!