Kezdőoldal » Utazás » Egyéb kérdések » Hogyan lehet kártérítést...

Szabó Zoltán 47 kérdése:

Hogyan lehet kártérítést kérni, ha a légitársaság az utolsó pillanatban törli a járatot?

Figyelt kérdés

Leányom a mai napon utazott Bécsből Hannoverbe az EUROWINGS légitársasággal. Eredetileg délelőtt 11:05 perckor indult volna a gép. Éppen beálltunk fél tízkor a reptér parkolójába, mikor SMS jött, hogy később 12:10-kor fog indulni. Bosszantó volt de mindegy kivárjuk. Leadtuk a csomagot és már ment volna be a tranzit zónába, mikor újabb SMS jött, hogy törlik a járatot. Futkostunk az információhoz, ahonnan összevissza küldözgettek bennünket, végül a délutáni 15:25-ös gépre tudtak beszálló kártyát biztosítani. De a csomagot először ki kellett hozni és újra leadni, mert automatikusan nem tették át az új járatra. A csomag kihozása is egy tortúra volt. A délutáni járatnál már a tranzit zónában a kapunál volt (éppen indultunk volna haza Győrbe), mikor hív bennünket, hogy újabb SMS-t kapott, hogy csak 16:35-kor indul a gép. Már szkeptikusak voltunk és addig míg fel nem szállt nem mertünk eljönni. Végül 16:45-kor felszállt a gép.

De több mint 22 EUR-t fizettem a parkolásért ami egyértelműen a légitársaság hibája. Elment az egész napom, pedig délután már itthon Győrben fontos megbeszéléseim lettek volna.(Este 6 órára értem haza) A feleségemmel és a leányommal egész nap éhesen és szomjasan tehetetlenül vártunk a 35 fok melegben.(Még jó, hogy a reptér épületében valamennyire működött a légkondi) A leányomnak egy fél napja elment az 1 hetes nyaralásából.

TUDJA VALAKI HOL ÉS HOGYAN LEHET KÁRTÉRÍTÉST KÉRNI ? Legalább a felesleges parkolás árát térítsék meg, ha az elmaradt munkámmal nem is foglalkoznak (pedig az idő is pénz)



2018. aug. 8. 19:22
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
54%

első vagyok.

Igen képzeld van gyerekem, és vártam én is órákig a reptéren míg el nem indult a gépe. De nem nyafogtam kártérítésért! Mivel én nem utas voltam, így nekem nem jár, és ezt első körben tudomásul vettem. Igen a lányod kaphat kártérítést, ahogy írták,és utána olvastam. Hőbörgés, hiszti helyett te neked is ezt kellett volna tenni. A repülőtársaságok honlapján le van írva ki milyen esetben kaphat kártérítést.

Továbbra is azt mondom, hogy az elmaradt munka a te gondod, mert tudtad, hogy kikíséred a lányodat, és minden munkát aznapra törölni kellett volna. Én így tettem amikor a gyerekemet kiviszem a reptérre.

2018. aug. 9. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
55%
Kérdező, még egyszer leírom, hogy megértsd, mert úgy làtszik nem sikerült : semmilyen olyan díjat nem fognak kifizetni, ami nem az utazó személy (vagyis akinek a neve az utaslistàn szerepel) oldalàn merült fel. Hozzàtartozó ilyenkor nem szàmít. Írhatsz mailt, de elvesztegetett idő lesz. A lànyod kérhet kàrtérítést, te nem.
2018. aug. 9. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

Ennyi pénzt kirázni a Eurowingsből szerintem maximum 2db email, küldd be nekik a nyugtát a parkolásról, meg csörögj rájuk.


Másik oldalról viszont egy 16 évest már nyugodtan ott lehet hagyni a reptéren. Ennyi idősen mászkáltam először a Heathrow-n, két évvel később volt az első két átszállásos transzkontinentális utam, szintén tökegyedül, ebből az egyik átszállásra 70 percem volt Isztambulban, ami nem éppen kis reptér. Nem kell ennyire rettegni az utazástól.

2018. aug. 9. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 A kérdező kommentje:

Jog és igazságosság,a két fogalom ritkán van fedésben. (Elég téves, hogy a magyar nyelvben az "igazságszolgáltatás és "jogszolgáltatás" szinonimának minősül. De ezt nem fejtegetem tovább mert a mostani beszélgetésnek nem ez a témája) Van két másik fogalom is ami néha ezeket felülírja, amit úgy hívnak PR és marketing.

Én is tisztában vagyok, hogy nem én voltam az utas, és ha nagyon rágom a paragrafusokat akkor meg lehet magyarázni, hogy a 20 EUR parkolást nem a légitársaság kavarása miatt költöttem el, és el sem kellett volna költenem. De ha a másik két fogalom oldaláról közelítek a 22 EUR egy olyan összeg ami megéri egy ekkora szolgáltatónak még a jó hírneve érdekében, hogy egy negatív élményt végül pozitív benyomással zárjon le az ügyfél.

Már nem egy hasonló esetem volt. Legutoljára az Opel on-star szolgáltatását vettem igénybe (elég gyakran igénybe veszem, általában nincs is problémám velük), és a diszpécser finoman szólva, nem igazán volt a helyzet magaslatán. Másnap jött a szokásos minőségbiztosítási kérdőív. Ritkán szoktam kitölteni, de most úgy gondoltam leírom nekik a szerencsétlenkedésüket. Néhány nap múlva hívtak telefonon, elnézést kértek a kellemetlenségért, és közölték, 1 hónappal meghosszabbítják az On-star előfizetésemet.

Más hasonló történet (ez a kollégámmal esett meg): Étteremben, több mint egy óra múlva szolgálták ki őket, és nem egészen azt hozta a pincér amit rendeltek. A kellemetlen élményét megírta az étterem honlapján lévő üzenő falra. Őt is felhívták elnézést kértek, és kapott egy 3000 Ft-os bont amit egy éven belül levásárolhat az adott étteremeben.

A harmadik példa (ezt egy ügyfelem mesélte). A budaörsi Auchan áruházban verebek repdestek a pékárú környékén. Ő is megírta az Auchannak, hogy ez nem egészségesés és nem igazán vásárlásra ösztönző. Megköszönték az észrevételét, és 2000 Ft-os vásárlási utalványt küldött neki az Auchan.

Tehát van értelme a paragrafus szerint nem járó, és nem túlzott igényekkel fellépni, ha egy szolgáltató kellemetlenséget okozott. Maximum nem kártérítési keretből, hanem PR keretből kifizetik.

A hét végén megírom az E-mailt a Eurowingsnek már csak azért is, hogy teszteljem mennyire fontos számukra a PR.

(Ezen felül az egyik hozzászólónak köszönhetően megtaláltam a Eurowings honlapján azt az űrlapot, ahol a járatszám és a repülőjegy szám megadásával a lányom nevében igényelhetem a paragrafus szerint járó kártérítést. Köszönet a hozzásztólónak)

2018. aug. 10. 08:20
 15/15 anonim ***** válasza:

Èn voltam a hozzàszóló, aki leírta, hogy jàrj el.

Le lettem pontozva 39%-ra. Ennyit rólad, kérdező :)

Én meg örülök az 1000 eurómnak, amit most vasaltam be egy légitàrsasàgon jàrattörlès miatt :D

2018. aug. 10. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!