Kezdőoldal » Utazás » Észak-Amerika » Budapestről Miamiba van...

Budapestről Miamiba van közvetlen repülőjárat? Vagy az összes légitársaság 1 vagy 2 átszállással indit csak járatot?

Figyelt kérdés

2023. okt. 16. 18:19
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Nincs jelenleg, úgyhogy át kell szállni.
2023. okt. 16. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Budapestről semelyik usa városba nem lehet közvetlen utazni
2023. okt. 16. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim válasza:
100%
Legalább 1 átszállás pl. Amszterdamban vagy Párizsban
2023. okt. 16. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
93%

Tényleg még mindig ekkora feladat, hogy egy felnőtt ember megértse, hogy nincs, nem is lesz, miért nincs és, hogy ennek miért nincs semmi jelentősége?

Itt a gyk-n én magam is leírtam többször, hogy mi van a háttérben, érdemes rákeresned és elolvasnod.

Persze, hogy nincs! Miért, ki üzemeltetné? Nincs már Malév.

A Wizzair? Gyerekek, a Wizzair, a Ryanair, az Easyjet fapados légitársaság. A kulcs a fapadosok és az ún. hagyományos légitársaságok működési modelljében rejlik.

A fapadosok kizárólag direkt járatokat üzemeltetnek, náluk az átszállás intézménye nem létezik. Homogén gépparkjuk van, mondjuk csak A320 vagy csak Boeing 737 amik viszont nem alkalmasak Budapestről Miamiig leszállás nélkül repülni. Azonkívül eszük ágában sincs olyan gépeket venni, amik long-haul járatokra alkalmasak lennének.

A távolsági repülés a hagyományos (legacy) légitársaságoké. Azok viszont egy vagy több központból dolgoznak, mint pl. a Lufthansa München, Frankfurt, az Air France Párizs, a KLM Amszterdam, az Iberia Madrid, a British Airways London, az Austrian Bécs stb. Azért van átszállás, mert nincs annyi utas egy kisebb európai fővárosban amennyi megtöltene egy közvetlen járatot. Ezért ezek a társaságok ún. ráhordó járatokat üzemeltetnek, amikkel elviszik a pestieket, prágaiakat, balkániakat a központi repterükre (hub), ahol ezekkel az utasokkal megtöltik a nagy (szélestörzsű) gépeiket amik aztán tova szállnak más kontinensekre.

Nincs közvetlen járat Miamiba, mert nincs olyan hagyományos légitársaság amelynek a központja a Liszt Ferenc lenne, a fapadosok meg nem repüének 5-6 óránál hosszabb utakra és Miami a belátható jövőben nem megtölthető csak Magyarországról. Ha már pedig ez a helyzet, akkor előbb mindenki elvisz az ő HUB-jába mert onnan indulnak a nagygépeik.

Egyébként a LOT próbálkozott a Covid előtt közvetlen Budapest-New York járattal, de csak szezonálisan és nem tudom, hogy újraindultak-e.

Az Austriannak is van közvetlen New York vagy Chicago járata Bécsből, de nekünk nincs Malévünk ami Bp-ről ezt megcsinálná. Ezen a piacon már nem is férne el, életképtelen lenne. Mint a románok Taromja, az is csak azért van, mert a román közlekedési minisztérium a 98%-os tulajdonosa, presztízsből nem engedik el. A magyar állam ezt nem teheti meg, mert az EU nem engedné. A románoknak azért lehet, mert olyan az infrastrukturális elmaradottság, hogy a Tarom nélkül sérülne a román állampolgárok mozgásszabadsága.

Remélem érthető volt, hogy a repülés nem olyan mint a busz vagy a vonat és világos immár, hogy miért nincs Budapestről vagy Sármellékről közvetlen járat különböző USA repterekre

2023. okt. 17. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim válasza:
100%
20 éve még volt! :-) De azért előre megyünk nem hátra!
2023. okt. 21. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Kétlem, hogy az menetrendszerű közvetlen járat lett volna. 20 éve még nem is létezett a Malév-AA együttműködési megállapodás. Azóta viszont megszűnt a Malév ami piaci alapokon egyébként is életképtelen lett volna. Nehéz ügy ez, mert amit látni lehet, hogy a LOT borzasztó erősen nyomul, ahogy a lengyelek az élet minden területén. A Covid előtt már tervbe vettek direkt járatokat Budapestről pl. Szöulba, tehát a Malév helyét ilyen szempontból a LOT törekszik betölteni, de Covid évekkel visszavetett mindent. Egyrészt most még mindig kapacitáshiány van a légiközlekedési iparban, másrészt az Austriannak van közvetlen Miami járata, amivel egy Budapestről indulónak versenyeznie kellene. És a bécsi járatok sokszor olcsóbbak a mieinknél. Ha tartós tömegigény jelentkezne a BUD-Miami járatra, akkor mihelyt lenne rá kapacitása, a LOT nyilván meglépné, de egyelőre ettől messze vagyunk, csak azt tudják ajánlani amit a többi legacy, hogy elvisznek a HUBjukba, ők pl. Varsóba, oszt onnan mehetsz tovább.

Egyébként nem olyan nagy tragédia az átszállás, ki lehet bírni, ha meg nem akkor ki kell menni Bécsbe és onnan indulni

2023. okt. 22. 06:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 Paczalos István ***** válasza:

Varsóból van direkt járat,

BUD-WAW-MIA. Ez a legegyszerűbb, meg a LOT az egyik legkényelmesebb, legalábbis a másik, ami még kényelmes a Lufthansa. Bár eddig csak Business classon utaztam interkontinentális járaton, turista osztályról nem tudok mit mondani

2023. okt. 22. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Tehát NINCS közvetlen járat Budapestről, István.

Hogy milyen osztályon és mennyire kényelmesen az itt a kérdés szempontjából teljesen irreleváns.

2023. okt. 22. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!