Kezdőoldal » Utazás » Magyarország » Melyik a legolcsóbb taxi...

Krisztinka55 kérdése:

Melyik a legolcsóbb taxi Budapesten, ha egyáltalán van köztük különbség?

Figyelt kérdés
2018. jún. 4. 06:45
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
62%
Sajnos hatósági áras szolgáltatás, Tarlós lefeküdt a taxismaffiának. Így mindenki egyforma, pofátlanul magas árakkal dolgozik, leszámítva a hiénákat, akik még drágábbak.
2018. jún. 4. 07:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
44%
Vannak illegális facebook csoportok, azok olcsóbbak, a hivatalos taxizás sajnos maffia módszerekkel, nem piaci, hanem hatósagilag előírt fix tarifával működik, ezért elvből sem használnám.
2018. jún. 4. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 Barbell Deadlift ***** válasza:
48%

Fix tarifa van, mint Nyugat-Európában minden nagyvárosban (ott is biztos a taxis maffiozók miatt).

Ilyen hülyeségeket, hogy "nem piaci alapon működik", el kell felejteni, nem kell mindenkinek önjelölt közgazdászt játszania, olvassátok el Réti Pál tanulmányát a témáról.

2018. jún. 4. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:

3:

A fix tarifázás mindenütt kontraproduktív, a meglévő viszonyok bebetonozására alkalmas, persze idővel elhalad a kor a mai értelemben vett taxizás mellett, és egyszerre fog kilukadni a lufi. Gyakori érv mellette, hogy speciális piac, ezért kell így szabályozni, de valójában semmi speciális nincs benne, azzal az érvrendszerrel, ami a fuvarszervezők hatására aláígérő, az amortizációval nem számoló, így önköltség alatt dolgozó taxiaokról szól, bármilyen 5+ éves amortizációjú eszközt igénylő vállalkozásra rá lehetne mondani, hogy legyen már fix ár. A taxisok egyszerűen attól tartottak, hogy beárazza a piac oda, amennyit ér egy alacsony képzettséget igénylő szabadúszó munka.

2018. jún. 4. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 Barbell Deadlift ***** válasza:
16%

Na, ujabb onjelolt kozgazdaszt olvashattunk, de gondolom Reti Pal irasat nem olvastad el (minek, te ugyis jobban tudod).

Sehol sem kontraproduktiv a fix tarifa, sot, azokon a helyeken, ahol nincs ez, nezd meg, hogy milyen gepparkkal dolgoznak.

Peldat is irhatnal mas vallalkozasra, ami hasonlo, mint a taxi, es rezsi ar alatti tarifara vannak mestersegesen kenyszeritve.

2018. jún. 5. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:

De bizony olvastam, sőt jópár más cikket írást is olvastam a témaban.


A taxisokat senki nem kényszerítette az önköltség alatti fuvarozásra, senkinek nem volt kötelező olyan társasággal szerződnie, és senkinek nem kötelező piacon maradnia, ha nem tetszik neki a piaci helyzet. Egyébként épp a fixárazással fordulhat elő olyan helyzet is, hogy túl alacsony árat határoznak meg.


Amúgy nekem pont van gazdasági diplomám is, igaz nem közgazdádzként dolgozok, de az egyik érdeklődési területem a piac működése.

2018. jún. 5. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
Az valósag meg azt igazolta, hogy nem volt sikeres a szabályozás, a hasonló árszínvonalú kelet-európai nagyvárosokhoz képest Budapeste a legmagasabb a fuvardíj, miközben a szabálytalanságok, csalások nem estek vissza, az utóbbi időben is rengeteget találnak ellenőrzéskor, a színvonal nem javult, inkább romlott. Emellett a fuvarszervezők jóval megemelték a díjaikat, a mostani fix tarifa emelést is erre hivatkozva harcolták ki a taxisok. Csúcsidőszakban ráadásul taxi hiány van (ez is a fix tarifa átka, ha nem lenne, lehetne pl. napszakhoz kötött tarifa, vagy dinamikus, forgalom függő tarifa).
2018. jún. 5. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 Barbell Deadlift ***** válasza:

"A taxisokat senki nem kényszerítette az önköltség alatti fuvarozásra, senkinek nem volt kötelező olyan társasággal szerződnie"

Tényleg nem, amikor egyik napról a másikra a ~220 forintos km díjat levitték 180 forintra :) Választhattál, vagy nem fizetsz járulékot, vagy nem szervizeled az autót, vagy pedig kilépsz, és mezítlábas leszel (csak éppen a kutya nem fog beülni hozzád 240 forintos km áron, ha házhoz jön a taxi 180 forintos km díjjal).


"és senkinek nem kötelező piacon maradnia, ha nem tetszik neki a piaci helyzet"

Sokan abba is hagyták, de nem reális, hogy több ezer ember otthagyja a szakmát, úgy, hogy több évig fizetniük kell az autó hitel törlesztést (taxi autót meg eléggé nehéz eladni).


" Egyébként épp a fixárazással fordulhat elő olyan helyzet is, hogy túl alacsony árat határoznak meg."

Ez most hogy jön ide? Nem így történt, fölösleges ezzel érvelni, főleg annak tükrében, hogy volt olyan fuvarszervező, aki már 150 forint alá is bement.


"Amúgy nekem pont van gazdasági diplomám is, igaz nem közgazdádzként dolgozok, de az egyik érdeklődési területem a piac működése."

Nekem is közgazdasági végzettségem van, és mielőtt beleszólok egy "iparág" működésébe, előbb megpróbálom megismerni, tudod az elméleti közgazdaságtan nagyon szép, csak nem mindenhol működik :)


" Az valósag meg azt igazolta, hogy nem volt sikeres a szabályozás"

Ezt miből szűrted le?


"a hasonló árszínvonalú kelet-európai nagyvárosokhoz képest Budapeste a legmagasabb a fuvardíj"

EGyrészt, Budapest a legdrágább a régióban, minden szempontból, másrészt, érdemes lenne előbb a szlovák, a román és az ukrán taxisofőrök havi vállalkozással kapcsolatos kiadásaikat összehasonlítani a magyaréval, és csak utána megvizsgálni, hogy jó-e a tarifa, vagy nem :) A román taxis könnyen mehet 120 forintos km díjjal, ha harmad annyi kiadása van, mint egy magyar kollégának.


" miközben a szabálytalanságok, csalások nem estek vissza, az utóbbi időben is rengeteget találnak ellenőrzéskor"

Tavaly majdnem 1300 vizsgálat folyt le nyáron, valami 98 szabálytalanságot találtak (tudom, a 444 és az index cikkei szerint 80-90%-os volt a szabálytalanság, de ezek nem tudom honnan vették ezt, amit én írtam az hivatalos BKK adat), szerintem ez nem olyan nagyon durva szám, egyébként meg a szabályozáshoz ennek nincs köze, 4 hivatal járhat el a taxisok ellen, az, hogy néhány ember le van fizetve, arról nem maga a piac tehet, hanem az egyén.


"a színvonal nem javult, inkább romlott"

Ez egyszerűen baromság. 5 éve 14 év volt a taxik átlagéletkora, a legtöbben nem volt klíma sem, és gyakori volt, hogy lerobbant az autó címre menet, vagy utassal. Ezzel szemben most 5 év az autók átlagéletkora, mindegyik klímás, POS terminállal van felszerelve, sok autóban van Wifi, a biztonságról és üzembiztonságról meg ne is beszéljünk.


"Emellett a fuvarszervezők jóval megemelték a díjaikat, a mostani fix tarifa emelést is erre hivatkozva harcolták ki a taxisok."

Nem, rosszul vagy tájékoztatva. Járj utána, hogy miért kell emelni (de ha akarod, elmagyarázom).


"Csúcsidőszakban ráadásul taxi hiány van (ez is a fix tarifa átka, ha nem lenne, lehetne pl. napszakhoz kötött tarifa, vagy dinamikus, forgalom függő tarifa)."

Csúcsidőszakban mindenből hiány van, ezzel kár érvelni. Egyébként ha lenne végre kiállási díj (mint minden nyugati nagyvárosban), mint régen, akkor nem lenne ekkora hiány.

2018. jún. 6. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 Barbell Deadlift ***** válasza:
Ja, egyébként továbbra is várom azokat a vállalkozásokat, amik hasonlóak a taxis piachoz, és mégis átlagos piaci szabályozás elegendő hozzá :) (nincsenek illúzióim, eddig senki sem tudott példát írni erre, pedig pár embertől megkérdeztem már)
2018. jún. 6. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

"Tényleg nem, amikor egyik napról a másikra a ~220 forintos km díjat levitték 180 forintra :) Választhattál, vagy nem fizetsz járulékot, vagy nem szervizeled az autót, vagy pedig kilépsz, és mezítlábas leszel (csak éppen a kutya nem fog beülni hozzád 240 forintos km áron, ha házhoz jön a taxi 180 forintos km díjjal)."


Vagy átmész másik fuvarszervezőhöz, vagy abbahagyod a taxizást, vagy olcsóbb autóba ülsz, stb., stb. A probléma az volt, hogy túl sok taxis volt, a piac kisöpörte volna egy részét, vagy siman csak csökkent a nettó megtérülés, mert ehhez a munkához nem kell speciális tudás.


"Sokan abba is hagyták, de nem reális, hogy több ezer ember otthagyja a szakmát, úgy, hogy több évig fizetniük kell az autó hitel törlesztést (taxi autót meg eléggé nehéz eladni)."


De, teljesen reális. Ennél nagyobb beruházás igényű vállalkozások is mennek tönkre, ha telítődik a piac. A vállalkozó létnek van ilyen kockázata.


"Ez most hogy jön ide? Nem így történt, fölösleges ezzel érvelni, főleg annak tükrében, hogy volt olyan fuvarszervező, aki már 150 forint alá is bement."


Most épp azon ment a sírás, hogy most már túl alacsony, és emelni kell. Hosszútávon ez a probléma újra és újra elő fog jönni, hiszen az infláció nem mindig lesz nulla, a költségek is emelkednek. Bármikor előfordulhat a jövőben, hogy épp a fix tarifa lesz túl alacsony. A fagyi visszanyalhat.


"Nekem is közgazdasági végzettségem van, és mielőtt beleszólok egy "iparág" működésébe, előbb megpróbálom megismerni, tudod az elméleti közgazdaságtan nagyon szép, csak nem mindenhol működik :)"


És én meg is tettem, csak te csípőböl lefikáztál.


"EGyrészt, Budapest a legdrágább a régióban, minden szempontból"


Prága, Pozsony, Zágráb példaul határozottan drágább majdnem mindenben, ingatlanban is, nyilvan Bukarest kicsivel olcsóbb, de ott a taxizás minden máshoz képest is sokkal olcsóbb a budapestinél. Szolgáltatásokban sem drága Budapest.


"másrészt, érdemes lenne előbb a szlovák, a román és az ukrán taxisofőrök havi vállalkozással kapcsolatos kiadásaikat összehasonlítani a magyaréval, és csak utána megvizsgálni, hogy jó-e a tarifa, vagy nem :) "


Jogos, de ez nem szerepelt anno a megoldási javaslatok között, csak a fix tarifa...


"A román taxis könnyen mehet 120 forintos km díjjal, ha harmad annyi kiadása van, mint egy magyar kollégának."


A benzin kb. ugyanott van, az amortizáció is, a biztosítás is. Kizárólag a vállalkozásokkal kapcsolatos költségek nem indokolják a harmad árat.


A 44 és társai szintén a BKK-ra hivatkoztak, konkrétan tudod linkelni a hivatalos statisztikákat?


"Ez egyszerűen baromság. 5 éve 14 év volt a taxik átlagéletkora, a legtöbben nem volt klíma sem, és gyakori volt, hogy lerobbant az autó címre menet, vagy utassal. Ezzel szemben most 5 év az autók átlagéletkora, mindegyik klímás, POS terminállal van felszerelve, sok autóban van Wifi, a biztonságról és üzembiztonságról meg ne is beszéljünk."


Mert szigorúbbak az előírások az autókkal kapcsolatban, ami jogos. Ez a része valóban javult a színvonalnak, de ennek semmi köze a fix tarifahoz. A fix tarifa miatt viszont esély sincsy hogy kikopjon a bunkó, lehúzósy idegen nyelvet nem beszélő rétege a taxisoknak. Ezen kívül nem alakulnak ki minőségi szintek, nincs skálázódás a fix tarifa miatt (kivéve a szabályok alól magát kilobbizó luxustaxi céget, gondolom tudod melyikről beszélek).


"Nem, rosszul vagy tájékoztatva. Járj utána, hogy miért kell emelni (de ha akarod, elmagyarázom)."


Akkor mesélj, mert amit írtam, azt a panaszt épp egy taxistól hallottam, aki hozzád hasonlóan árkartell párti egyébként.


"Csúcsidőszakban mindenből hiány van, ezzel kár érvelni. Egyébként ha lenne végre kiállási díj (mint minden nyugati nagyvárosban), mint régen, akkor nem lenne ekkora hiány."


Ha csúcsidőben és hajnali órakban lehetne magasabb, máskor alacsonyab tarifa, akkor az tudna igazán segíteni a hiányon. De tudom, az ördögtől való...

2018. jún. 6. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!