Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Mi történik, amikor egy...

Mi történik, amikor egy repülőgép kiereszti az üzemanyagját?

Figyelt kérdés

Amikor a repülő súlyát csökkenteni akarják kieresztenek kerozint, az lehullik mint eső?

Mi történik, ha valakire ráesik?



2019. dec. 21. 00:39
 1/5 anonim ***** válasza:
54%
Nyilván nem lakott területen fkdfgdfdfgkdfdieresztik ki.
2019. dec. 21. 00:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim válasza:
84%
Tekintve hogy a jettel üzemelő repülők ilyenkor alsó hangon is 6-700 km/h-el haladnak pont ugyanúgy párává válik és elporlad a levegőben, mint ha a hajtóműbe fecskendeznék. Mire 10.000 méter magasról az a földfelszínre ér nem csapadék formájában fogsz vele találkozni, az valóban kicsit tűzveszélyes lenne. Természetesen elképzelhető, hogy mondjuk egy lassabb katonai gép pont föld közelben szorul súly leeresztésre, de az ilyen szituáció annyira vészhelyzet-szerű, hogy nem ez a fő forgatókönyv.
2019. dec. 21. 01:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

10.000 méteren nem dobnak el üzemanyagot.

Mire vagy kíváncsi?

Miért teszik?

Vészhelyzetben fordul elő. A felszálló súly jóval nagyobb, mint amivel le lehet szállni. Ha emelkedés közben valami műszaki hiba történik, vagy utassal van gond, amivel nem lehet tovább repülni, nem tud a gép leszállási sebességre lassulniúgy, hogy a szükséges felhajtódrő meglegyen.

Ezért engedik ki az üzemanyag jelentős részét.

Ha utazómagasságon van már, akkor is csak kb. 3000 méter alatt engedik ki.

A levegőben elporlad, szétterül. Bár szennyezi a környezetett, de közvetlen életvedzélyben ez mellékes.

2019. dec. 22. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.

Azért érdekel, mert itt egy nagy területen erős kerozinszag volt, kb. 2 kilóméteren keresztül a városban, és érdekelt, hogy talán emiatt lehet-e

2019. dec. 22. 21:00
 5/5 anonim válasza:

A tüzelőanyag kiengedésének nincs felső magasságkorlátja (alsó van), utazómagasságon is simán csinálhatják. Az egy másik dolog, hogy ilyenkor úgyis le kell süllyedniük, tehát az valóban életszerűtlen, hogy a teljes kiengedést utazómagassággon csinálják és csak utána kezdenek süllyedni, de ha már fent vannak, akkor simán elkezdhetik ott.


A leszállótömeget nem a leszállási sebesség szokta behatárolni, hanem a futómű, amit a max felszállótömegnél kisebb tömegre szoktak tervezni.

2020. jan. 10. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!