Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Köteles vagyok kifizetni a...

Köteles vagyok kifizetni a repülőjegyem, ha ugyan e-mailen átküldtem a tranzakció részleteit, de utána a bankom törölte a tranzakciót?

Figyelt kérdés
Foglaltam repülőjegyet, utána utaltam is online,és az akkor automatikusan kiállított tranzakciót át is küldtem a szolgáltatónak. Viszont a bank törölte a tranzakciót, mert devizában utaltam, közben magyar számlaszám volt megadva, tehát így nem tudták végrehajtani az utalást. Mikor ez kiderült, már letelt a foglalás utáni 24 óra, gondoltam törölték a jegyet, mert azt írták, ha 24 órán belül nem érkezik meg a pénz, akkor nincs jegy. Most viszont itt hívogat a szolgáltató, hogy ők kiállították a jegyem, ki kell, hogy fizessem, de nem tudom. Lehet ennek valami jogi következménye?
2013. máj. 23. 13:58
 1/3 anonim ***** válasza:

Tehát vettél volna egy jegyet (gondolom utazási irodán keresztül), de időközben meggondoltad magad és pont kapóra jött, hogy a bank törölte a tranzakciót.


Ha nem küldted volna el a banki visszaigazolást, akkor nem lenne semmi gond. De mivel elküldted, így az iroda csak jóhiszeműen járt el, mikor kiállította a jegyet, feltehetően azért, hogy nehogy drágább legyen.

Át kéne nézni az iroda általános szerződési feltételeit, de szerintem lehet jogi következménye.

2013. máj. 23. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:

Ez áll az AFSZ-ben:

"Abban az esetben, ha a fizetés hitelkártyán keresztül történik, a foglalás befejeztével az egész összeg terhelődik rá a kártyára. Abban az esetben, ha a foglalás kifizetése banki átutalással történik, akkor általában 24 óra áll rendelkezésre az egész összeg letételére.


A díj kifizetése előtt a Tripsta.hu nem köteles a felhasználó részére megküldeni a jegyeket vagy más, az utazással kapcsolatos iratot. Minden esetben fennáll a Felhasználó kötelessége az általa megrendelt szolgáltatások és termékek összköltségének kifizetésére vonatkozóan."


Elhiszem, hogy jóhiszeműek voltak, de előtte le kellett volna csekkolniuk a számlájukat, valóban megérkezett-e a pénz. És mivel a szerződés szerint, ha 24 órán belül nem érkezik meg a pénz, akkor törlik a foglalást, tehát gondoltam, törölték a jegyem, így nem is foglalkoztam vele.

2013. máj. 23. 22:59
 3/3 anonim ***** válasza:

Ez egy tipikus vitás helyzet..

Ők erre hivatkoznak: "Minden esetben fennáll a Felhasználó kötelessége az általa megrendelt szolgáltatások és termékek összköltségének kifizetésére vonatkozóan."

Te pedig a 24 órás törlésre.


Egyébként ez egy Görögországban bejegyzett cég, tehát a görög jogot kell alkalmazni, illetve az athéni bíróság az illetékes, ha jogi lépéseket tesznek (bár szerintem nem fognak).


Mindenképp küld el nekik írásban, hogy nem tartasz igényt a jegyre és hogy mivel nem történt meg az átutalás, szerinted törölniük kellett volna.

2013. máj. 24. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!