Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Miért nincs Magyarországon...

Miért nincs Magyarországon belföldi repülőgépjárat?

Figyelt kérdés

Úgy értem,hogy Itt miért nincs olyan mint Németországban,hogy Frankfurtból megy ugyan abba az országba is járat,pl. Münchenbe,Dortmundba,vagy ott van Bulgária is ami pedig kis ország Burgastól ott van Varna 40-50 km re és mégis megy Burgasból Várnába át gép.Az ilyenek a belföldi járatok.

Budapestről is lehetnének a sok külföldi járatok mellett belföldiek is,mint ahogy az előbb írtam,hogy van Németben is.

Pl. a Wizz Air vagy a Sólyom indíthatna A320-as gépeket.


Szerintetek miért nem indítanak?

És jó ötlet lenne?



2013. nov. 9. 20:16
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%
Volt már ilyen. Nem éri meg.
2013. nov. 9. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
53%

Mert nem éri meg. Senki nem fog pl

Budapest-Debrecen útvonalat repülővel megtenni 30. ezerért amikor a vonat és a kocsi is olcsóbb..

Arról nem is beszélve, hogy sok városban nincs leszállópálya.

2013. nov. 9. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

Pontosan a Budapest-Debrecen szakaszra gondolok,mert Magyarországon Budapest mellett Debrecenben van még nagy reptér ami alkalmas személyszállító gépek fogadására és indítására,onnan jelenleg is minden nap van gép London Lutonra és Hollandiába is wizz járatok.

Na meg még ott van a Sármelléki is,de utóbbi csak a balatoni nyaralók miatt van. Máshol nincs csak kisreptér Mo-n.


De maradjunk a belföldi témánál,ha mondjuk beindítanának egy Budapest-Debreceni járatot és nem 30 ezer lenne a jegy csak 4 ezer hidd el sokan mennének repülővel azon az úton,mert fél óra alatt eljutnának Debrecenig vagy vissza,kocsival meg 3 óra és drága,vonattal is 3 óra de a vonat ára az elfogadható,jobb a koccsi költségénél.

És,ha a repülő is egy vonatjegy árával lenne azonos akkor szerintem lenne utas,ugyanis Pest és Debi között sok ember utazgat.

2013. nov. 9. 21:03
 4/12 anonim ***** válasza:
66%

tobb oka is van ennek:


- nincsenek normalis, hasznalhato repuloterek, a meglevo sincs kihasznalva

- nincs fizetokepes kereslet (nem az a par 100 vallalkozo, akinek szamit h. Gyorbe 1 ora vagy 50 perc alatt er oda nem valtja meg a vilagot)

- a kis tavolsagok miatt gazdasagtalan a jaratok uzemeltetese, nagy gepeket nem lehet inditani (el sem eri az utazomagassagot, kezdhet leszallni), a kis gepek lassuak, de legalabb kenyelmetlenek is

2013. nov. 9. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
68%
A Budapest-Debrecen jarat kb. 200 km-t tenne meg. Budapesten kb. 1 ora kierni a repterre, plusz egy oraval felszallas elott mar ott kell lenni, ez ket ora, plusz nem tudom Debrecenben milyen messze van a repter, de fel ora garantaltan kell. Ennyi ido alatt Budapest-Debrecen haztol-hazig megvan autoval, akkor amikor akarom, nem kell menetrendhez igazodni, stb. 4000 forintbol a repulo uzemanyaga nincs meg, nemhogy a tobbi koltseg (repteri dijak, foldi kiszolgalas koltsegei, stb.)
2013. nov. 9. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
65%

Én is kizártnak tartom hogy 4000 forintba kerülne a BP-debreceni repülőjárat. Annál jóval több lenne.

A másik, hogy az idő miatt sem éri meg. Kocsival ahogy előttem is írták, háztól-házig max 3 órás út..De ez tényleg a max, még akkor is ha dugóba kerül párszor az autós.

Repülővel mindjárt 4-6 óra lenne.. Sokan inkább mennek busszal vagy kocsival..

2013. nov. 9. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem esetleg lenne rá igény. Tény senki nem fog Budapestről Pécsre repülővel menni, de ha mondjuk Londonból szeretnél eljutni Pécsre, akkor nagyon jó lenne egy csatlakozó járat. Amikor én utazom haza, akkor két óra alatt Budapesten vagyok, aztán fel kell venni a csomagokat, taxit (rosszabb esetbe BKV-t) fogni, vonatjegyet venni, aztán hazazögykölödni a csodálatos MÁVval, nagy csomagokkal nem éppen a legegyszerűbb. Mi néha bérelünk autót, de ha olcsóbban megúsznánk egy csatlakozó járattal, akkor egyértleműen azt választanám. Manapság sokan dolgoznak külföldön, szóval biztos nem vagyok ezzel egyedül.
2013. nov. 9. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
43%
A mai világban baromság a repülőt propagálni, mert a legkörnyezetszennyezőbb közlekedési mód, meg úgyis egyre drágább lesz a növekvő olajárak miatt. Inkább a vonatot kéne javítani. Először pl. legyenek Magyarországon éjszakai vonatok, járjanak gyakrabban kishatárforgalmi vonatok a szomszéd országokba, aztán meg szálljon be a magyar állam abba, hogy München és Budapest között elkészüljön a TGV vonal.
2013. nov. 9. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
100%
Én is nagyjából azokat tudom írni, amiket az előzőek. 20-30ezer forintnál nem lenne olcsóbb a jegy, a reptéri macerával-kijutással-biztonsági ellenőrzéssel együtt pedig több időbe telne egy Budapest-Debrecen út megtétele mint akár kocsival, akár vonattal. Olyan vonalakon lenne időben versenyképes, mint Debrecen-Győr, vagy Nyíregyháza-Szombathely, viszont ezek között a városok között olyan kicsi a forgalom, hogy már csak ezért sem éri meg. Az előző hozzászóló felvetése az éjszakai vonatokról viszont nagyon érdekes, ezen már én is gondolkoztam. Ma a nyári szezonban 9-10 órás menetidővel közlekedő fürdővonatok közlekednek Záhonyból ill. Sátoraljaújhely-ből a Balatonra. Ezeket az utakat nappali vonaton végigszenvedni nem hinném, hogy túl vonzó, egy ugyanilyen utat simán lehetn úgy időzíteni, hogy a vonat este 10-kor indul Záhonyból, és akkor reggel 6-ra van Siófokon , és kb. 8-ra Keszthelyen. Szerintem kis ideig eltartana, míg az emberek megszoknák, de utána népszerű szolgáltatás lenne. Tanítási időszakban meg lehetne ugyanilyet a nagy egyetemvárosok összekötésére indítani. Pl. egy Miskolc-Nyíregyháza-Debrecen-Győr-Szombathely útvonal is életképes lehetne éjszakai vonatokkal, ha az pénteken és vasárnap közlekedik. Szóval ebben sokkal inkább látok potenciált, mint a repülőjáratokban.
2013. nov. 10. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

"20-30ezer forintnál nem lenne olcsóbb a jegy"


Ez biztosan nincs így. Nézz rá wizzairnél pl. Budapest-Brüsszel árakra. Én most megtettem, ez év végéig átlagoltam az árakat Budapest-Brüsszel útvonalra és átlag 5900Ft jött ki. (Mai dátumhoz képest két héttel előre kezdtem el számolni, amit azért tettem mert szerintem mindenki tudja, hogy utolsó két hétben igencsak fel szoktak szökni a repjegy árak, mivel akinek muszáj menni az úgyis megveszi drágán is.)


De egy Budapest-Marosvásárhely járat árainak átlaga se lenne sokkal másabb, sőt lehet hogy kedvezőbb.


Oké, hogy sokszor vannak promós jegyek, de azért na... ne gondoljuk már, hogy sorozatosan veszteséggel üzemelnek és csak azért ilyen olcsó.

2013. nov. 10. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!