Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » A postán kapott számlához...

A postán kapott számlához hozzá kell csatolnom a feladóvevényt?

Figyelt kérdés

Érdekes esetem volt a postával.

A vállalkozásban készített terméket postáztam a megrendelőnek. Az otthoni gépen a Posta online szoftverével kiállítottam egy MPL-es csomag szállítási dokumentációját. Szerepel rajta minden adat, a feladóé, a címzetté és a feladási összeg.

Ezen kinyomtatott papír érvényessége 30 nap. Ezzel a papírral megyek a postára, leolvassák a vonalkódot, ellenőrzik a csomag súlyát és ha minden rendben, akkor átküldik a saját nyomtatójukon , ami rányomtatja a feladási időpontot és egyéb szükséges dolgokat.

Az egyik felét (feladóvevény) visszakapom, a másik felét (címirat) ráragasztják a csomagra.

Amikor kinyomtattam a papírt, akkor 1660 Ft volt a feladási díj, de közben emelte a posta az árakat , így 1905 Ft lett.

Emiatt a feladóvevényen más összeg szerepelt, mint a számlán, amit kiállított a posta. Kapásból reklamáltam, mert volt vagy 20 csomag, aminél ez történt.


Na és ezért született meg a kérdésem, hogy ilyenkor mi van ?

A NAV ellenőrizheti, hogy a postai számlát, amit elszámolok, valójában milyen csomag feladásakor kaptam.


Egyáltalán tehet ilyet a posta, hogy nem egyeznek az összegek ?


2019. aug. 1. 21:51
 1/3 A kérdező kommentje:

Ja és ami a lényeg, hogy ez országos szintű eljárása/hibája volt a postának. Nem tudom hányan reklamálhattak, de olyan érzésem volt a postával történt kommunikáció során, hogy azt sem tudják mi a problémám. Lehet, hogy én voltam az első , aki jelezte a problémát.


8 éve postázok rendszeresen és többször volt már áremelés , de a postai szoftver mindig jól csinálta a dolgát. 30 napig érvényben tartotta a kinyomtatáskor ráírt árakat, függetlenül attól, hogy közben emelte az árait. Most nagytatarozás volt a szoftverüknél és elcseszték a program ezen részét.

2019. aug. 1. 21:56
 2/3 anonim ***** válasza:

Én postán dolgozom. Annyi lett kommunikálva, az áremelés után, hogyha, és valaki előre kiállított címirattal érkezik- ahogy ugye Te is- ellenőrizni kell a vonalkod beolvasása után, hogy ugyanaz az összeg szerepel e a cimiraton, mint a gépen, ha nem, akkor tájékoztatni kell az ügyfelet és majd ő eldönti, hogy fel szeretne e így adni a csomagot.

Pár nap kellett egyébként az átállásra, hogy egységes legyen az ár mindenhol, sajnos te még pont beleestél.

2019. aug. 2. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

Sajnos a posta nem helyesen járt el.

Mint írtam 30 nap az érvényessége a címiratnak.

Ez az árra is vonatkozik. Ez voltaképp egy szerződés. A posta az online felületén kiadja az árajánlatot, én az ENTER-el elfogadom ezt.

Egy jogi fórum is foglalkozott az esettel. Ott is megerősítették, hogy tartania kell magát a postának az ÁSZF-hez.

Végül is ez sok éve hibátlanul működik, csak most lett probléma, mikor nagyobb mértékben belenyúltak a szoftverükbe.

Az eset külön pikantériája, hogy a számlán tévesen felszámolt a Posta az 1 napos időgaranciára 69Ft-ot, miközben a csomag nem időgarantáltan érkezett.

Azon gondolkodom, ha ezt észreveszi valaki, akkor simán reklamálhat , hogy nem ért oda időben a csomag , ezért kártérítési igényt jelent be. Ment a 100 E Ft-os csomag és már nem vették át, mert kicsúszott az időből. Na ilyenkor a 69 Ft-ból mennyi is lesz ?

Továbbá , ha visszatérít a posta, amennyit visszatérít, akkor nem kellene jóváíró számlát kiállítania a hibás számlaösszegek miatt ?

2019. aug. 2. 18:51

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!