Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Ingatlan kiadásánál havonta...

Ingatlan kiadásánál havonta amikor átveszem a bérleti díjat milyen papírt kell róla adjak ha egyáltalán kell vagy csak most a bevallásba beírom azt az egy hónapot (dec. )?

Figyelt kérdés
2012. jan. 18. 21:36
 1/7 anonim ***** válasza:

Ki kell váltani rá egy adószámot és rendes számlát adsz.

vagy leírhatod a bevételből a ráfordításaidat,vagy 10%-ot írsz le átalányban minden hónapban,a fennmaradó összegre 16% adó

2012. jan. 18. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
De az áfá-s számla nem? Nem vagyok kötelező áfakörbe tartozni ha nem azt választom. Csak szja-t kell utána fizetni, így is fogok tenni de akkor mit kell adnom.
2012. jan. 18. 22:05
 3/7 anonim ***** válasza:

Semmit. Elvileg azáltal, hogy nem bontod fel a szerződést, elismered, hogy a bérlők a bérleti díjat befizették.

Viszont ha legálisan adod ki a lakást, akkor célszerű utalva kérni a bérleti díjat. Az tiszta, egyértelmű, a bank rögzíti neked az utalásokat és kész. Kényelmesebb is, nem kell mászkálni érte, és a bérlőnek is kényelmesebb. Mi bérlőként egyszerűen beállítottuk a netbankon, hogy minden hónap 5-én utaljon, így tuti nem felejtjük el, igazából nem is foglalkozunk vele.

2012. jan. 18. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Két lehetőség:

Bejelentkezel az adóhatóságnál, mint adószámos magánszemély, ingatlan bérbeadási tevékenységgel. Ebben az esetben választhatod az ÁFA mentes körbe való bejelentkezést. Ha megkapod a tevékenységre vonatkozó adószámod, akkor azzal vásárolhatsz számlatömböt. Az átvett bérleti díjakat pedig ezzel leszámlázhatod a bérlő részére, mint ÁFA-mentes dolgot. Van, amikor kénytelen az ember erre, mert a bérlő kér számlát róla, hogy el tudja számolni költségként magánál. Például ha egy vállalkozásnak adsz ki bérbe ingatlant, mint magánszemély.


Második. Nem váltod ki rá az adószámot (2011-ben nem volt kötelező, nem tudom, hogy ez változott-e), és akkor a bérleti szerződésben rögzített bérleti díjat veszed alapul adózás szempontjából. Ha decemberben kezdted, akkor a decemberi hónapot.

2012. jan. 19. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Az utolsó lehetőségnél akkor kézzel írt papírt adok hogy átvettem vagy azt sem kell?
2012. jan. 19. 09:15
 6/7 anonim ***** válasza:

Írhatsz kockás papíron átvételi elismervényt, de ha a bérlő nem ragaszkodik hozzá, akkor sem kötelező, mert akkor az van, ami a szerződésben szerepel összegként.

Viszont én, mint bérlő, nem igen adnék át úgy bérleti díjat, hogy nincs róla nekem átvételi. Saját érdekem lenne. De ez a Ti dolgotok.

2012. jan. 20. 06:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

úgymond számviteli bizonylatot kell kiállítanod, de hogy ez pontosan mit jelent még a NAV-nál sem tudják


szerintem egy önátíró tömbön, ami ugye két példányos tüntesd fel mikor kitől mennyit vettél át és milyen jogcímen és írjátok alá mindketten

2012. jan. 20. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!