Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Bérleti szerződést kell...

Bérleti szerződést kell írnunk, mi kell ehhez? (Tobbi lent)

Figyelt kérdés
Az egyik szobámat kiadom es kell írnunk (gyorsan) egy berleti szerződést, d nem vok benne biztos,h mindent tudok,h en mint berbeado mivel kell rendelkeznem, hol-mit kell lejelentenem stb. Esetleg milyen adozasi kovetkezmenyei lehetnek stb. Aki tud kerem segítsen, h mire kell odafigyelni. Előre is koszonom!

2018. márc. 30. 08:16
 1/5 anonim ***** válasza:
Közjegyző!!!!
2018. márc. 30. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
köszönöm a választ, d egy egészen kicsit bővebbe is kifejtenéd, köszönöm!
2018. márc. 30. 10:33
 3/5 Bak Norbert ***** válasza:

Nem feltétlen kell közjegyző de egy jól megírt bérleti szerződés igen.Neten vannak fent sablon alapok, de azt célszerű részletesebben kibővíteni.


15% adó az általános mértéke, ha számlaképes akarsz lenni akkor meg ingyenesen válthatsz ki hozzá adószámot is.

2018. márc. 30. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Igen, és itt van a lényeg: teljesen hivatalosan kell csinálnunk az egészet. Tehát szerződés, adózás, számla.

A szerződés az ok megnézek más sablonokat a neten.

Az adózás részét hogyan kell intézni?

Mi kell, hogy számlát tudjak adni annak aki tőlem bérel? ugyebár azt ő is be fogja vhol mutatni tehát azt a hivatalos igazolást -számla- amit én kiállítok neki amikor átadja a pénzt azt más is le fogja ellenőrizni.

2018. márc. 30. 12:54
 5/5 Bak Norbert ***** válasza:

Navhoz bemész és mondod hogy adószámot szeretnél kiváltani ingatlan bérbeadáshoz. Vagy ezt elektronikusan is intézheted ügyfélkapun keresztül.


Ők kiadják az adószámot és az igazolást, azzal Nyomtatvány boltban vehetsz számlatömböt ha kp kéred, vagy átutalásost is akár, vagy online számlázó programot is használhatsz de azt szintén be kell jelenteni a nav felé.



Meg kell választanod az költségelszámolás módját, tételes, vagy 10%-os költséghányad. Ha nincs különösebb kiadásod az ingatlanra, akkor egyszerűbb a 10%, ha van vagy neveden vannak pl a számlák, akkor meg tételes költség elszámolást kérj.


A bevétel után 3 havonta, a 4.hónap 12-ig szja előleget kell fizetni.


Ha pl. 10% a költséghányadod és teszem azt 30.000 Ft a szoba, akkor a 3 havi 90.000 Ft-ból levonod a 9.000 Ft ( 3 havi 10% költséget ) és a maradék 15%át, 12.150 Ft-ot átutalod az szja számlára 10032000-06056353, közleményben feltüntetve az adószámod. Csak akkor kell előleget utalni, ha negyedévre az szja 15%-os összege meghaladja a 10.000 Ft-ot. Tehát 30.000 alatt már nem is biztos.


Ha viszont tételesed van, akkor a bevételből le kell vonnod a költségek összegét, és ami marad annak a 15%-a a mérvadó.


Következő évben meg szaj bevallásba beírod egy összegben az egész éves bérbeadásból származó bevételed, költséged és befizetett adóelőleg összegét.

2018. márc. 30. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!