Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Biztosítások » Kötelező biztosítás nélkül...

Kötelező biztosítás nélkül közlekedtem 4 napig, számíthatok büntetésre ha át mentem véda kapu alatt?

Figyelt kérdés
Uniqa biztosító március 16.-án küldött emailt hogy március 12.-én megszüntették a biztosításom (holott be lett fizetve az előző fél éves, igazoláson is az szerepel: díjfizetés rendezve 2020. 03. 28.-ig) ), de én azokon a napokon át mentem nem egy véda kapu alatt. Számíthatok büntetésre, vagy csak a fedezetlenségi díjat kell arra a pár napra kifizetnem?

2020. márc. 18. 07:09
 1/6 anonim ***** válasza:
csak azt a 3600 forint fedezetlenségi díjat kell kifizetned
2020. márc. 18. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
88%

Te bizonyára tudod, hogy volt, lehet, hogy jól is írtad le, de ahogy én értem, aszerint valami nincs rendben.


Csak tippelni tudom, hogy a biztosító díjnemfizetés miatt szüntetette meg a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításod (továbbiakban: KGFB) 2020. március 12-én; más okot nem tudok gondolni.

Ezzel egyáltalán nem vág össze, hogy a biztosítás 2020.03.28-ig díjfizetéssel rendezve van.

Ha az esedékes díj valóban meg lett fizetve 2020.03.28-ig, akkor adminisztrációs hibát vétett a biztosító, ezt kell tisztázni. Nem volt jogalapjuk felmondani a biztosítási szerződést, és semmiféle szó sincs fedezetlenségi díjról, vagy KGFB nélküli közlekedésről. (Ha a biztosítás 2020. március 28-ig díjfizetéssel rendezett, akkor ma is élő, sőt, még 10+60=70 napig, azaz 2020. május 17-ig.)


Ha nem tévedett a biztosító, és a jogszabályi kötelezettségének eleget téve, díjnemfizetés(?) miatt felmondta a szerződést, akkor 2020. március 12-én letelt az esedékes díj megfizetésére rendelkezésre álló, törvényi rendelkezéssel megszabott 60 napos türelmi idő. Azaz, a fizetési gyakoriság szerint (2020.03.12-60 nap=) 2020. január 12-én volt esedékes a következő díj – addig volt befizetés -, amit a rendelkezésre álló 60 napos türelmi időn belül meg kellett volna fizetni. (A türelmi idő alatt fennáll a biztosító kockázatviselési kötelezettsége, azaz, él a biztosítás, és a türelmi időn belül történt megfizetés úgy számít, mintha a díj az esedékessége napján meg lett volna fizetve.)

Viszont, elmaradt díj esetén a biztosító törvényi kötelezettsége, hogy 30 napon belül, igazolható módon, felszólítást küldjön[*¹]. Tehát, tudnod kellett arról, hogy fizetned kell, hogy meddig, és mi a következménye a meg nem fizetésnek.


Ha a biztosító jogszerűen mondta fel díjnemfizetés(?) miatt a biztosításod, akkor

• követelheti az elmaradt díjat a 60 napos türelmi időre (hiszen, fenntartotta a biztosítást);

• a biztosítás felmondása után, forgalomban levő autónál, új biztosítás kötési napjáig, napi fedezetlenségi díjat tart nyilván a Kártalanítási Számla kezelője. Mértékét – a KGFB törvény felhatalmazása alapján – az MNB vezetője szabja meg. Mértéke, személygépkocsi és motorkerékpár esetén, a hajtómotor teljesítményétől függ: [link] (Nem tudom, hogy ez összegszerűen mennyi, hiszen nem tudom milyen teljesítményű az autó motorja, és azt sem, hány nap van - lesz? - a felmondás és az új szerződés kötése közt.)

A nyilvántartott díjat, 5 éven belül történő új szerződés kötése esetén, a szerződést kötő biztosító, az első esedékes díjjal együtt köteles beszedni a fedezetlenségi díjjal tartozó személytől. (Ilyenkor, 60 nap helyett csak 30 nap a türelmi idő, ezen belül kell megfizetni a nyilvántartott fedezetlenségi díjat is, és a fizetési gyakoriság szerint esedékes biztosítási díjat is.)

• Díjnemfizetéssel megszűnt biztosítás esetén, az érintett szerződő, a biztosítási év hátralevő részére csak azzal a biztosítóval köthet új szerződést, amelynél a szerződés az adott biztosítási időszakban díjnemfizetéssel szűnt meg.


Nem hiszem, hogy a VÉDA alapján bírságot szabnak ki. Azt – ismertető szerint - arra használják, hogy ha a nyilvántartás szerint nincs KGFB a járművön, akkor értesítik az illetékes járási hivatalt, hogy – a biztosítás rendezéséig - intézkedjenek a jármű forgalomból hivatalból történő kivonásáról. Az intézkedésről a járási hivatal értesítést küld.

De! Többször közölt adatok szerint kb. napi 1-millió áthaladó jármű ellenőrzősét végzik a VÉDA kapuk. Ennyi lekérdezés a nyilvántartásból? Nehezen hiszem. És mire a járási hivatal intézkedik, az sem órák kérdése. Addigra már rég lehet élő biztosítás a járművön, amit be lehet mutatni, ha az a kivételes eset történne, hogy emiatt tényleg megkeres a hivatal.


┌─ *¹

Ha az esedékes biztosítási díjat nem fizetik meg, a biztosító a díj esedékességétől számított harmincadik nap elteltéig - a következményekre történő figyelmeztetés mellett - a szerződő félnek a díj esedékességétől számított hatvannapos póthatáridővel, igazolható módon a teljesítésre vonatkozó felszólítást küld. A türelmi idő eredménytelen leteltével a szerződés - amennyiben egyéb okból még nem szűnt meg - az esedékességtől számított hatvanadik napon megszűnik.

↑ 2009. évi LXII. törvény a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról ─┘

2020. márc. 18. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
A biztosítások.hu szerint én hibáztam, állítólag rossz bónusz kategóriát adtam meg szeptemberben amikor újra kötöttem a biztosítást (b01-et A00 helyett), emiatt hibásan történt meg a díjszámítás. Én kifizettem a 26.333ft-os féléves díjat, meg is kaptam az igazolást októberben, majd novemberben küldtek egy emailt (amit nem vettem észre mert uniqa összes levele a spam mappába érkezik), hogy van 2600 ft tartozásom (amit nyilván ki is fizettem volna, nem azon a 2600ft-on akarok spórolni. Megjegyzem az emailben semmi indoklása nincs, csak annyi hogy "fizessek 2600ft-ot", se dátum, se semmi). Ezután az email után még egy érkezett februárban ami a következő féléves befizetésre vonatkozott (szó nem volt bármilyen díj befizetési hátralékról), majd tegnapelőtt érkezett egy amiben közölték, hogy 12-én megszűnt a biztosítás. Előfordulhat, hogy hibáztam, de ami egyáltalán nem korrekt az ő oldalukról, hogy 4 nappal később értesítenek arról, hogy nincs élő kötelező biztosításom, miközben én teljes nyugalommal közlekedtem az ország területén.
2020. márc. 18. 15:30
 4/6 anonim ***** válasza:
86%

Azért ezt a nem jelentéktelen dolgot megírhattad volna, ha a valódi problémádra vársz választ.


A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló 2009. évi LXII. törvény 6 § alapján:


A biztosító a szerződésajánlatot az átadástól számított 15 napon belül a díjtarifától és a biztosítási feltételektől való eltérésre történő hivatkozással vagy elutasíthatja, vagy igazolható módon elküldött javaslatot tehet az ajánlat díjtarifának és a biztosítási feltételeknek megfelelő módosítására.

A két lehetőségből a biztosító nyilván nem az elutasítást választotta, hiszen akkor nem szedett volna be díjat.

A szeptemberi ajánlattételed után, 15 napon belül kaptál díjmódosítási javaslatot? (Ezt igazolható módon el kellett küldenie a biztosítónak.)

Ha csak novemberben kaptál valamit, az már késő. Ugyanis, ha az üzemben tartó ajánlata nem felel meg a meghatározott feltételeknek, a szerződés akkor is létrejön - az ajánlat szerinti tartalommal -, ha a biztosító az ajánlatra 15 napon belül nem nyilatkozik.

Az is igaz, hogy ha az ajánlat módosítására tett javaslatot a szerződő üzembentartó a kézhezvételtől számított 15 napon belül nem kifogásolja, a szerződés a tizenötödik nap elteltével az ajánlat hatályosulásának időpontjára visszamenő hatállyal a módosított ajánlat szerint létrejön.


Az tehát a kérdés, hogy a biztosító, kellő időben – 15 napon belül – küldött-e, a díjmódosításra javaslatot? Mert ha nem, akkor azokkal az adatokkal fogadta el az ajánlatot, amiket megadtál.

Ha a második féléves díjbeszedési értesítés összege egyezik az első félévivel (26 333 Ft), akkor az bizonyítja, hogy elfogadták a rossz adatokkal a szerződésajánlatot. Ha magasabb a második féléves díjrészlet, akkor azért gyanakodnod kellett volna, hogy valami nincs rendjén. (Bár, nem ebből kéne kiderülnie, hanem az eltérésről kapott értesítésből.)


De, az is kérdés, küldtek-e (igazolható módon), legalább 30 nappal korábban értesítést arról, hogy díjnemfizetés miatt, ha addig nem rendezed, adott napon felmondják a szerződésed? (# 2-es válaszomban írtam erről, a válasz végén idéztem is a törvényi rendelkezést.)

Ha megtették, akkor nincs semmi nem korrekt abban, hogy felmondták a szerződést, hiszen nem kevés idő volt még hátra. A már megtörtént díjnemfizetés miatti szerződésbontásról – a törvényi rendelkezés szerint – 15 napon belül kell értesíteniük az üzembentartót, ezt bőven ezen az időtartamon belül tették meg. (De, megismételve, nem ez utóbbiból kell elsődlegesen tudomást szerezned a dologról.)


Alkusz esetén nehéz ilyesmit (is) tisztázni, rendbe tenni. Ezért csinálom mindig azt, hogy alkusz oldalon kiszámíttatom a biztosítók díjajánlatait, aztán a kiválasztott biztosítóval közvetlenül kötök szerződést; akár személyes képviseletükön, akár online.

2020. márc. 19. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Uniqa biztosítótól kaptam emailt tavaly 8.12-én amiben a WK01302*29-es számú papíron a 2019.09.29 - 2020.03.28 időszakra 28.999ft-ot kell fizetnem, majd másnap kaptam egy másik emailt WK01450*71-es számú papírral amiben ugyanerre az időszakra (2019.09.29 - 2020.03.28), 26.333ft-ot kell fizetnem. Ezt az összeget is láttam az online felületen, ezt fizettem 9. hó 30.-án, erről kezemben a banki számla kivonat (többet nem is engedett befizetni, online felületen meg volt adva az összeg). Ezután 9. hó 30.-án még egy emailt hogy megszűnt a tavalyi biztosításom (mivel újra kötés volt). Ezután 10. hó 8.-án jött még egy email, amiben az igazolást küldték, erre az időszakra (2019.09.29 - 2020.03.28). Következő email 10. hó 15.-én érkezett, "Tájékoztatás kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződés Központi Kárnyilvántartó Rendszerbe történő lejelentésének eredményéről" címmel, ennek mellékletében szerepel, hogy rossz bónusz kategóriát adtam meg ezért díj különbözetet számolnak fel október 15. dátumozással (egyértelműen, nem olvastam el ezt a csatolmányt, itt hibáztam nagyot). Következő emailt pedig 11. hó 11.-én kaptam amiben a 2.666 Ft befizetésére szólítanak fel, majd még egy ilyen
2020. márc. 19. 12:49
 6/6 A kérdező kommentje:
Uniqa biztosítótól kaptam emailt tavaly 8. hónap 12.-én amiben a WK01302*29-es számú papíron szerepelt, a 2019.09.29 - 2020.03.28 időszakra 28.999ft-ot kell fizetnem, majd másnap kaptam egy másik emailt WK01450*71-es számú papírral amiben ugyanerre az időszakra (2019.09.29 - 2020.03.28), 26.333ft-ot kell fizetnem. Ezt az összeget is láttam az online felületen, ezt fizettem 9. hó 30.-án, erről kezemben a banki számla kivonat (többet nem is engedett befizetni, online felületen meg volt adva az összeg). Ezután 9. hó 30.-án kaptam még egy emailt hogy megszűnt a tavalyi biztosításom (mivel újra kötés volt). Ezután 10. hó 8.-án jött még egy email, amiben az igazolást küldték, erre az időszakra (2019.09.29 - 2020.03.28). Következő email 10. hó 15.-én érkezett, "Tájékoztatás kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződés Központi Kárnyilvántartó Rendszerbe történő lejelentésének eredményéről" címmel, ennek mellékletében szerepel, hogy rossz bónusz kategóriát adtam meg ezért díj különbözetet számolnak fel október 15. dátumozással (egyértelműen, nem olvastam el ezt a csatolmányt, itt hibáztam nagyot). Következő emailt pedig 11. hó 11.-én kaptam amiben a 2.666 Ft befizetésére szólítanak fel, majd még egy ilyen emailt 25.-én. Következő email már februárban érkezett a következő féléves biztosításról (ami már 28.999ft-ról szólt, de nem foglalkoztam vele, mert nem emlékeztem mennyit fizettem pontosan fél évvel ezelőtt, tavaly is 30ezer ft alatt volt a féléves), majd a március 16.-i email, hogy megszűnt 12.-én a biztosítás.
2020. márc. 19. 12:54

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!