Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Biztosítások » Miért utálják az emberek a...

Miért utálják az emberek a biztosítási üzletkötőket?

Figyelt kérdés
Biztosítóban fogok dolgozni, és szeretném tudni, hogy mit ne tegyek majd.
2008. márc. 30. 12:04
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
Azért utálják, mert minden szarra rá akarják beszélni az embereket. Amúgy valószínű a főnökeid is mondják majd, hogy ajánld fel ezt meg azt a biztosítást, de ne akard rábeszélni az ügyfeleket, hagy döntsenek ők maguk.
2008. márc. 30. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
97%

ne vágd át az embereket. ha a megítélésed egy adott dolgrol az hogy rossz akkor ne add el nekik mint egy jó dolgot.


pl lakást vettem és kellett 2 millio hitel. de még tanuló voltam anyukámék akarták megkérni az ö 30 millios családiházuk fedezeteként. már akkor kb 10 éve volt egy társaságnál biztosításuk(ez a gyüjtögetös életbiztosítás) a biztosítos üzletkötönk nyájasan elénk teregette tuti biztos megkapjuk ezer százalék. ki is jött a biztosítótól(a hozzá tartozó banktól) a házat felmérni mennyi az értéke (30 ezerbe került)meg is állapította a 30 milliot. aztán vártunk vártunk. a lakás elöszerzödése lassan lejárt így szoritott az idö pedig mi idöben beattuk vagy 3 hónapot kértünk várakozási idönek. aztán jött a papír hogy kapunk 1 500 000 Ft a 2millió helyett . miért mert nem veszik figyelembe a 30 millios házat csak anyukámék biztosításának a fedezetét ami addig 1,5 millio volt. ezt az üzletkötönek tudnia kellett volna és nem játszadozni, és nem kifizettetni velünk a kezelési költségeket egyebeket. persze nem kértük ezt a pénzt inkább a tesómtól kértem kölcsön, és anyuék nyomban felmondták a biztosítást. ez az üzletkötö hibája volt szemét módon elhitette velünk a dolgokat. aztán ugyan ezet a történetet még kb 3 ismerösünk elmesélte ugyan ezzel az üzletkötövel. meg egyéb átvágos dolgokat.


vagy pl egy biztosítási ügynök aki anyukámék jó ismeröse volt(de ekkero hála már máshol volt nekik biztosításuk) minden egyes alkalommal mikor jött anyuékhoz elöadta hogy milyen jó dolgot tud nekem ajánlani, ha már megláttam a kocsját nem mentem be anyuékhoz, vagy ha ott voltam inkább elkerültem. utáltam. én nem ha akarok biztosítást akkor elöször is a neten megnézem melyik cég melyik ajánlata a legjobb aztán befáradok az irodába és ott megkötöm, na akkor lehet egy ügynök aki mindig segít nekem ha valami gondom van, de ne ajánlgasson nekem semmit csak azt amit kérdezek töle.

2008. márc. 30. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

ha nem csinálod az, amit többiek, akkor nem fog belőle megélni. Viszont ha azt csinálod és megélsz belőle, akkor meg utálni fognak.

A biztosítási ügynök kevés kivétellel (mint lakás vagy gépjármű vásárlás), olyasmit akar eladni, amit nem akarnak megvenni. Pontosabban kéretlenül próbál valamit eladni. Felkeres embereket (személyesen vagy telefonon) és próbálja meggyőzni őket arról, hogy vegyenek valamit, amit eddig nem akartak. (Ha akartak volna, akkor bementek volna egy biztosító irodájába.)

A cégnél, ahol dolgozom, van olyan, hogy 10 percenként csörög a telefon ugyanannak a cégnek különböző ügynökei akarnak velünk biztosítást kötni, vagy befektetést ajánlani. Nincs rajta szerintem semmi csodálkoznivaló, ha 5.et már az anyjába hajtom elfele. (nyilván mindenki kapott egy listát és ahelyett, hogy felosztották volna maguk között, midegyik bepróbálkozik)

Hazaér az ember 7-8 óra felé, leülne kipihenni a fáradalmait, kicsit emgölelgetni az asszony, de persze csörög a telefon és aziránt érdeklődik egy hang, hogy van-e biztosításunk. Azt most nem részletezném mit is szoktam válaszolni...

2008. márc. 30. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
91%

Tudomásul kell venni, hogy SEM JÓ BIZTOSÍTÁSI ÜGYNÖK, SEM PEDIG JÓ BIZTOSÍTÁS nem létezik. Ez ellen nem lehet mit tenni, és pont azért, mert az ügynöknek EL KELL ADNI. Méghozzá egy olyat, amiből valószínűleg soha nem fogsz pénzt látni, hiszen befizetsz többszázezret, milliót évek alatt, és lehet, hogy soha nem lesz pl. semmi károd. Persze ez a te kockázatod, az meg a biztosítóé, ha mégis lesz.


Pl. a napokban találkoztam egy "kedves" hölggyel (tényleg az volt emberként), aki olyan dolgokat próbált eladni, ami nekem nem kellett volna. Aztán kérdeztem olyat, amire viszont szükségem lett volna (nagy értékű hangszert akartam biztosítani), erre azt mondta, hogy arra nem tud megoldást. Ja és jól elszidta az előző ügynököt, akinél az előző biztosítás köttetett...


Egyik tizenkilenc, a másik egy híján húsz. Mindegyiknek ÉRDEKE, hogy eladjon, hiszen ez biztosítja a megélhetését vagy kiegészítő jövedelmét. Számára kudarc, ha úgy megy el egy embertől, hogy nem kötött magasabb összegre, más módozatra, stb. Hiszen akkor "feleslegesen dolgozott".


De pl. a végrehajtó és APEH-dolgozó szem lesz szeretett ember. Pedig lehet, hogy emberként teljesen helyén van. Ettől függetlenül itt is él az a mondás, hogy hagyd a munkahelyed ajtaján kívül a magánéletedet. És itt a magánélet alatt a jókedvű, rendes embert kell érteni. A munkahely egy spekulatív, agresszív értékesítési politikával rendelkező munkatársat vár. Hozzáteszem, ha ilyet talál, eredményes és sikeres lesz. Biztosítási ügynöknek az empatikus, nem jó színészi tehetséggel megáldott személyek alkalmatlanok.

2008. márc. 30. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
92%
A többieket nem szeretném ismételgetni, de valóban a hangsúly a kéretlenség körül mozog. Magam is két évig kínlódtam az egyik legeslegnagyobb piacvezető független pénzügyi tanácsadó szervezeténél, unit linked, befektetéssel egybekötött életbiztosítások kötésével. Azt tapasztaltam, hogy az embereket taszítja, hogyha kéretlenül megkeresik őket. Ha pedig az ügyféljelölt amolyan "egye-fene" belemegy az ÜB-be (üzleti beszélgetésnek hívják náluk) akkor meg számítani kell arra, hogy egyszer meghallgat aztán nem lesz semmi belőle. Az meg, hogy kérsz és kapsz is ajánlást? Hát az a gyakorlatban NEM ÚGY MŰKÖDIK, ahogy elméletben leoktatják. Lehet pár ajánlást (és kudarcesélyt) kérni, de legtöbbször keveset adnak és a legtöbb ilyen ajánlott ügyfél meg nem ér egy kalap sz...-t sem. Ha olyat "árulsz" ami kötelező, és ezáltal az ügyfelek által keresett, akkor nem utálnak majd, de sajnos a tukmálást nem szereti senki. Mint a kéretlen megkereséseket sem. Én is inkább átstruktúráltam magam a banki hiteles üzletágba és ott erkölcsileg mindenképpen jobb, mert a hitelt keresik az emberek. És még örülnek is, ha bankfüggetlenül intéz nekik az ember valamit.
2008. ápr. 6. 07:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
97%

áááááá!



létezik jó ügynök, és létezik jó biztosítás is. De általában a kettő nem ugyanott és ugyanakkor!


1) lehetsz jó ügynök, ha tudsz az emberek "nyelvén" beszélni = jó a kommunikációs érzéked. Ha el tudod magyarázni az embereknek, hogy nekik jó, ha a termékedet megveszik!


2) bármennyire is jó ügynök vagy. ha egy biztosítónál dolgozol, csak annak a cégnek a termékeit tudod értékesíteni, és erre fogod rábeszélni leendő ügyfeleidet, a legjobb szándékkal akár. Viszont biztos lehetsz benne mindn pillanatban, hogy VAN JOBB ANNÁL AMIT TE KÍNÁLSZ!


és szerintem ez lesújtó. mert ha én ügynök lennék, biztos, hogy a legjobbat akarnám az ügyfelemnek. Ne felejtsük el, hogy ezzel a dumával áll elő mindegyik biztosítós. na meg azzal, hogy meg fogok halni.

hát ez két jó érv. máris kötök... de minek??? ha úgy is van jobb, és egyáltalán nem biztos, hogy most fogok meghalni...


szóval, ha biztosítással akarsz foglalkozni menj legalább egy alkusz céghez, akik egyserre több társaságot "képviselnek" és ezért meg tudják versenyeztetni azokat az ügyfél számára...

itt legalább meg van az az érzés az ügyfélnek, hogy lehet, hogy tényleg a legjobbat hozzod el neki!


sok sikert! -- de ettől még sok sok kudarc is lesz közben.

2008. ápr. 21. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim válasza:
70%
Nyílván alap hogy függetlenhez kell menni. Az sem árt ha piacvezető. A UL-ek valoban a legjobbak, hogy sok kicsiből nagyot csinálj, persze ha menedzselve van. Az meg egy másik téma hogy az ember kurvára leszarja mi lesz 15-20 év mulva csak majd akkor esik pofára, hogy árulja a virágcsokrot a moszkva téren, meg szorolapot osztogat a blahán nyugdíjas éveire. Ez csak egy példa, persze lesznek akik jönnek hogy hűűű sablonszöveg... ÉS? Midenki szépen nézzen magába és tegye fel a kérdést, hogy előgondoskodás vagy utófinanszírozás!
2008. jún. 18. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%

az előttem szólóhoz:


"miért utáljuk a biztosítási ügynököket?" volt a kérdés, nem pedig az, hogy jó-e az öngondoskodás?!


elő- vagy utófinanszírozás, tényleg sablonos. de erre nem csupán a biztosítási ügynökök tudnak választ adni, Sőt megkockázatatom, ők nem ehhez értenek.

Egy biztosítási ügynök sokkal inkább a halál kockázatára, és egyéb baleseti kockázatokara fogja a figyelmet terelni, ijeszget: "őn meg fog halni", " nem lesz pénze" stb.

Előtakarékoskodni pedig sokféle képpen lehet. Vannak kifejezetten ezzel foglalkozó emberek: Pénzügyi tervezők (financial planner-ek), akik nem bizt ügynökök...

2008. jún. 19. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
100%
Az a baj hogy az emberek nem a lényeget látják! Nem eladnod kell, hanem kiszolgálni az ügyfél igényeit!
2008. okt. 14. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
100%
Hacsak nem irodába mész dolgozni ügyintézőnek, inkább meg se próbáld. Én voltam üzletkötő, hát nem egy leányálom, és a végén még majdnem én fizettem nekik, hogy ott dolgozhattam.
2009. jan. 14. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!