Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Szerintetek a közép- és...

Szerintetek a közép- és általános iskolában többet kellene tanulnunk a pénzről és a személyiségfejlődésről?

Figyelt kérdés

Néhány példa:

- Hogyan érdemes elkölteni a pénzt? Hogyan tudod kordában tartani a költekezéseidet? (Ez persze nagyon szubjektív.)

- Hogy lehet az, hogy a 2000-es évek elején havi 70.000 Ft egy diplomás ember számára jó fizetésnek számított, ma meg már nehezen tudsz kijönni havi 200.000 Ft-ból is!

- Milyen módjai vannak egy saját vállalkozás alapításának és mik a kockázatai?

- Kinek mik az erősségei és miben kell fejlődnie, vagy kiegészítenie a tudását más emberek tudásával? (Ezt akár szerepjáték-szerűen is meg lehetne tanítani.)

- Hogyan tudod kamatoztatni a pénzedet és a tehetségedet?


2020. júl. 12. 12:51
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
többet kellene, viszont akkor kevesebb volna a droid, aki azt hiszi, hogy az egyetlen megoldás az alkalmazotti lét és 200e Ft már nagyon jó fizetés.
2020. júl. 12. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
72%
Többet kellene. De ez azt jelentené több matekot és hasonló tárgyat kellene tanitani. Ezek elég nehéz dolgok és nagy lemorzsolodást eredményezne. Társadalmi oldalról elég problémás lenne ha már általános/közép iskolában is hasonló lemorzsolodás lenne mint föiskolákon/egyetemeken.
2020. júl. 12. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

A droid gyártás jogos felvetés, de azt se felejtsük el, hogy világi szinten - így Magyarországon is - nem az alkalmazottak, hanem az egyéni és a néhány tucat fős kisvállalkozások termelik a legtöbb adóbevételt. (Nem véletlenül szigorították nemrégiben a KATA-t sem.) Ez alapján nem biztos, hogy a droid gyártás tényleg érdekében áll egy államnak.


A lemorzsolódással kapcsolatban: szerintem ez attól is függ, hogy hogyan tanítják. Volt egy földrajz tanárom a gimnáziumban, akitől még tíz évvel a ballagásunk után is fejből idéztünk, annyira szórakoztató órákat tartott! Pedig az anyag, valljuk be, elég száraz volt.

2020. júl. 12. 16:38
 4/6 anonim ***** válasza:
44%

Ezt rosszúl tudod. A legtöbb adot a nagyvállalatok fizetik be.(pl Audi)


Az hogy volt egy jó tanárod min változtat? Sok tanár nem ilyen. Tehát ha nem tudod klonozni vagy egyébb modon motiválni a diákokat, akkor nem lesz változás. Csak eljutnál oda hogy a diákok x% még az általánostse végezné el. Mit kezdenél azokkal akik igy nem tudják teljesiteni?

2020. júl. 12. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Egyébként miből gondoljátok, hogy növekedne a lemorzsolódási arány, ha a pénzről, vagy az önfejlesztésről (!) is tanulnának a diákok? Értem én, hogy ha számszerűsíteni akarjuk a kamatos kamatot, vagy a befektetéseket, akkor meg kell ismerkednünk a differenciaegyenletek, vagy a nettó jelenérték fogalmával (ami még mindig távol van az atomfizikától, amit szintén tanítanak gimnáziumban), de a kérdésem nem ezekre, hanem sokkal inkább egy általános szemlélet elsajátítására vonatkozott. Például, hogy miért fizetünk bankkártyával cserekereskedelem helyett, vagy hogyan hozd ki a személyiségedből a legtöbbet. Még az is lehet, hogy csökkenne a lemorzsolódás!
2020. júl. 13. 06:41
 6/6 anonim ***** válasza:

Ha használható tudást akkarsz akkor meg kell magad kicsit eröltetni. Szerinted komolyan lenne bármi haszna ha bankkártyáról beszélne a tanár komolyabb követelmény nélkül?


Az oktatásba nem az kihivás hogy meghatározd mit lenne jó tanulni, hanem az hogy elérd hogy télleg megtanulja.

2020. júl. 13. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!