Ha egy webshop 10 ezer forintos árut 100 ftért hirdet eliras miatt akkor ugy rendelve megkaphatom olcsón?
Elvileg oda kéne adniuk annyiért, ahogy a boltban is oda kell adniuk ha rosszul írják ki az árat. A gyakorlatban pedig tojnak a jogszabályokra, és törlik a rendelésed.
Bár néhány éve volt egy pozitív példa is, nem tudom ki emlékszik még rá. Valamelyik ruhabolt online shopjában mentek le az árak, mindenki megrohamozta, és lefagyott az oldal. A szerencsések megkapták a rendelésüket aprópénzért, amennyiért fel volt tüntetve.
Sőt, most találtam egy cikket más esetről is, itt is leírják hogy ha a webshop jogszerűen jár el, akkor oda kell adniuk a terméket az elírt áron:
Ja, akkor nyilván a cikkben megszólaló jogász tudja rosszul.
A gyk-ban soha nem kell csalódnom 😄
Ha esetleg valakinek túl megerőltető egy teljes cikket végigolvasni:
„Abban az esetben, ha valamely hibának vagy elírásnak köszönhetően alacsonyabb áron tud a vásárló megszerezni egyes terméket/szolgáltatást, úgy a webáruház köteles ezen az áron odaadni az áruját, ugyanis, ha az ár tájékoztatás valótlan információt tartalmaz, az megtévesztő kereskedelmi gyakorlatnak minősül és jogsértés valósul meg" – mondja Tiborcz Attila, a Bónusz Brigád jogásza.
"Ha az ár bizonyíthatóan valamilyen tévedés, hibás működés miatt téves, úgy a webáruház nem köteles teljesíteni a megrendelést. Ugyanis a jogszabályok megfogalmazása szerint
a vásárlóról feltételezni kell, hogy kellő körültekintéssel rendel, magyarul tisztában van a megrendelni szándékozott termék tulajdonságával, jellemzőivel, és PIACI ÁRSZINTJÉVEL,
így azzal is, ha egy weboldalon az adott termék ára túlságosan alacsony. És ha így van, akkor egy túl alacsony árú termék megrendelésével akár még a jóhiszeműség is megkérdőjelezhető (volt már rá példa, hogy egy vásárló – későbbi haszonszerzés szándékával – jóval többet rendelt egy láthatóan téves árú termékből, mint amennyire vélhetően egy vásárlónak szüksége lenne)."
Ezt is megtalálhatod a neten, több forrásból. Nem mellesleg m ás is leírta már ugyanezt, a fogyasztóvédelem hivatalos álláspontja is ez.
Az ügyvéd úr végigvitt egy ilyen ügyet, vagy csak homályos szabályokra mereng vissza, amiket valamikor tanult?
Ugyanis egy webáruházat sem fognak teljesítésre kényszeríteni, ha ez egy informatikai hiba miatt történt és a rendelést nem látta előtte emberi lény. Azért kell elfogadnia a rendelést embernek is, mert a számítógépek és szoftverek néha elromlanak.
Akkor kötelesek az adott áron szállítani a megrendelést, ha azt emberi lény a rendelés leadása után visszaigazolta.
Ügyvéd úr ezt szemérmesen lefelejti az irományból, hogy az izgatott ügyfél nála költse a pénzét egy eleve vesztes perben.
Szóval az utókornak:
1. Jani leadja a rendelését a webshopban.
2. A webshop motor fogadja azt a másik oldalon.
3. Peti, a webshopos kolléga megnézi azt és elutasítja, ha az ár nem stimmel. Elfogadja, ha minden rendben van.
4. Teljesítés mindkét fél részéről - szállítás - fizetés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!