Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » A kuponokkal mit trükköznek a...

A kuponokkal mit trükköznek a cégek ?

Figyelt kérdés

Úgy értem miért jó a cégeknek ,hogy kedvezményeket adnak ?

Hisz nekik a profit a lényeg és valamit olcsóban adnak akkor az nekik veszteség.

Akkor mégis miért vannak akciók,kuponok,kedvezményes kártyák stb ?

Mi ebbe az érdekük ?



2021. szept. 18. 13:09
 1/6 anonim ***** válasza:
94%

Egy cégnek állandóan magához kell csábítani a vásárlóerőt, ellenben a konkurencia mellett döntenek a vásárlói. A kedvezmények (általában) precízen ki vannak kalkulálva és az a minimális "veszteség" többszörösen visszahozhatja az árát a megfelelő körülmények között.


Nyers példa: ha van SPAR-os kuponod, akkor inkább odamész, mint a TESCO-ba. Akkor ezen a ponton már inkább a SPAR-ban költöd el a pénzed, minthogy átmenjél a TESCO-ba. Továbbá meglátsz néhány egyéb leakciózott terméket és még többet veszel belőlük. Végeredményül a heti bevásárlást a SPAR-ba tetted, és nem az egyébb konkurenciánál. Mindeközben a SPAR a bevételeiből egy vásárlásra leosztva pár száz forintot vesztett, de te több tízezerért vásároltál.

2021. szept. 18. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
90%

A, nem csak kuponos terméket veszel

B, kipróbálod és ha tetszik újra vásárolni fogsz náluk teljes áron.

2021. szept. 18. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
82%

Ugyanazért, amiért reklámra is megéri költeni. Nyilván kiszámolták, hogy ha adnak a csirkemell árából 10% kedvezményt (még akkor is ha ezzel "elvesztenek" xy forintot) az nekik úgy is megéri, mert bevonzza a veővket. Ha nem adnának kedvezményt, hanem ezt az xy forintot óriásplakátra vagy TV reklámra költenék, nem merült volna fel benned a kérdés, ugye? Pedig a cég szempontjából ugyanaz lenne a mérleg.


Plusz az is ott van, hogy az élelmiszerüzletek nem nagyon tudnak az áron kívül mivel reklámozni. Egy autógyár mondhatja, hogy az ő autója kényelmesebb mint a másik márka. Egy szálloda mondhatja, hogy az ő wellness részlege jobban felszerelt, mint egy másik szállodáé. Egy építőipari cég mondhatja, hogy az ő általa gyártott nyílászárók hőszigetelő képessége jobb mint a konkurenseké. De a tesco nem mondhatja azt, hogy ha ott veszed meg a coca colát vagy a szeletelt pick szalámit, akkor az finomabb mintha ugyanazt az aldiban vennéd meg. Mivel itt a termékek nagyrésze megegyezik a különböző üzletekben (pár saját márkás és lédig dolgot leszámítva), ezért a minőséggel nehéz reklámozni. A szolgáltatásokkal szintén, mit mondjanak, hogy 3 percel kevesebbet kell madj sorba állnod? Vagy hogy több parkolóhely van az üzlet előtt? A vásárlók 99%-át csak az ár érdekli, minden más szempontból hajlandó kompromisszumra.

2021. szept. 18. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
88%

Elárulom, hogy a kuponos ár esetében is van még böven haszon az árun.

Nekik megéri idönként pár terméket kevesebb haszonnal árulni, mert akik kuponoznak, azon náluk vásárolnak (meg máskor is), illetve nem csak ekdvezményes árut vesznek.

2021. szept. 18. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
82%
Egyébként nagyon sok esetben ezt nem simán a bolt csinálja saját árrésének rovására, hanem a beszállító adja akciós áron a terméket, nyilván azzal a feltétellel, hogy a bolt is akciós áron adja tovább a vevőnek. A beszállítónak is érdeke, hogy minnél több fogyjon a termékből.
2021. szept. 18. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
79%

Két fontos eleme van a dolognak:


1. Megveszel valamit, amit egyébként nem vennél. Ez akkor számít, ha egy konkrét gyártó adja a kupont a saját termékére.


2. Bemész a boltba és akkor már megveszel mást is, vagy mint az előző esetben, megveszel valamit, amit egyébként nem vettél. Ilyen a postaládákba minden hónap elejéén bedobott -20% kedvezményes Spar-os kupon vagy a SuperSop blokkok végén a konkrét termékre szóló kedvezményes kupon.


Mint a szerencsejátékok esetében, úgy van kitalálva a dolog, hogy a ház mindig nyerjen.

2021. szept. 18. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!