Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Az OMV miért dönthetett úgy,...

Az OMV miért dönthetett úgy, hogy saját termékeket csak a saját kútjain árusít?

Figyelt kérdés

Régebben webshopokban, üzletekben és privát kutakon is lehetett venni OMV motorolajat, aztán kb 10 éve döntöttek úgy hogy kizárólag a saját kútjain árusítja őket.

Ebben mi lehetett az üzleti logika?

Hiszen az mindenki számára evidens, hogy a benzinkutakon minden drága. Igaz hogy míg a MOL 12ezerért árul a kútjain egy jó minőségű olajat (ugyanaz webshopban 3ezer) addig az OMV csak 5-6 ezerért.

De akkor is, nem lenne nekik kezenfekvőbb ha kisebb haszonnal de több eladást elérni? Vagy mi lehetett nekik ebben az üzleti logika?



2022. okt. 21. 19:50
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

Honnan veszed, hogy, hogy az OMV döntése volt?

Inkább az a jobb válasz, hogy nem rendelnek tőle más kutak értékesítésre.

Már ne haragudj, de én Shell kutasként nem tartanék, forgalmaznék OMV olajat. Hogy nézne az ki? Árulom a konkurrenciát?

Ha csak az OMV-nél kapható, tőle fogják venni.

2022. okt. 21. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:

#1 Van ismerősöm OMV üzletkötő, és ő mondta hogy ez az OMV saját döntése volt.

Természetesen nem Shell kutakra gondoltam, hanem más privát kutakra vagy üzletekre.

2022. okt. 21. 20:06
 3/3 anonim ***** válasza:

Egy üzleti döntést nagyon sok féle szempont befolyásol. Sok esetben még maga a döntést meghozó cég sem látja át az összes üzleti folyamatot és a döntései hatásait - viszont mivel ők pontosan ismerik legalább a saját üzleti adataikat, hogy mennyi rendelést kapnak, milyen haszonnal dolgoznak, mennyi bevételük van belőle, ezért sokkal pontosabb információk alapján tudnak döntéseket meghozni, mint bárki más. A döntéseik hatására változó eredményekről is sokkal pontosabb információik lesznek, mint bárki másnak és ha nem elégedettek az eredménnyel, akkor majd változtatnak. Erről szól az üzleti vállalkozás kifejezés vállalkozás része. Vállalod a döntéseid kockázatát. Megkockáztatod, hogy a döntésed esetleg hibának bizonyul és akkor korrigálnod kell a történteket, viszont ha bejön, hogy kockáztattál, akkor abból nyereséget lehet és több bevételed.

Általában az ilyen nagy cégeknél, akár a csúcson, akár alacsonyabb szinteken, amikor vezető váltás van, akkor az új ember új szemléletet, az addigitól eltérő megoldásokat és irányokat is szokott hozni, amitől az addiginál nagyobb növekedést, jobb eredményeket várnak. Ezek van, hogy bejönnek, van hogy nem. Általában, ha bejön, akkor előléptetik a sikeres döntéshozót, aki új pozícióba kerülve még több újító döntést hozhat. Ha nem jön be, akkor meg vagy újabb módosítással próbálkozik ő maga, vagy leváltják és valaki más próbálkozik majd más dolgokkal.


Az, hogy csak az OMV-től lehet OMV olajat vásárolni lehet akár anyagi szempontoktól független brand döntés is lehet - bár ezek is vissza szoktak hatni a bevételre. Úgy döntöttek, hogy az OMV márkanevet mindenképp a saját benzinkútjaik számára akarják fenntartani. Ha valami csak egy helyen kapható, attól az a hely felértékelődhet, prémiumabb érzést is kelthet. Ezáltal bizonyos vásárlókban erősödhet a márkához kötődés.

Azzal, hogy aki az OMV márkanevű olajat akarja megvenni, annak mindenképp az OMV kútra kell mennie azt is elérik, hogy nagy valószínűséggel más terméket is tőlük fog vásárolni és így az a bevétel is az OMV-t gazdagítja, nem egy másik árusító helyet. Ha valaki eddig az OMV olajat olcsóbban megvette egy másik boltban és egyúttal ott vette az ablakmosót, meg az újságot is, az most lehet, hogy nem fog csak az ablakmosóért és az újságért elmenni még egy helyre, ha az olajat mindenképp az OMV-nél kell megvennie. Így viszont már nem csak az olajat tudják neki drágábban eladni, mint eddig, hanem még két terméket eladnak neki mellé, amit eddig egyáltalán nem tőlük vásárolt meg.


Ha máshol nem lehet ugyanazt a terméket megvenni olcsóbban, akkor vagy mást kell az olcsóbb termékre vágyó vásárlóknak venniük, vagy kénytelenek ugyanazért a termékért többet fizetni. Ezzel lehet, hogy veszítenek valamennyi kevésbé márkahű vásárlót, viszont ha kellően sok a márkahű vásárló, akkor még a kevésbé márkahű vásárlók elvesztése mellett is több bevételre tehetnek szert.


Azzal, hogy máshol, mint írod is, olcsóbban adták ugyanazt az olajat, szükségszerűen csökkentették az OMV kutak forgalmát a konkurensek, mert pontosan ugyanazt vehették meg máshol is olcsóbban. Ez magát a terméket is leértékeli, közönségesebb érzetet kelt a vásárlóban. Ha ugyanaz a termék csak magasabb áron kapható, attól sok vásárló hajlamos úgy érezni, hogy többet is ér a termék, jobban megéri többet fizetni érte, mert többet is kap tőle.

Ugyanezt az árazási stratégiát használja az Apple és minden prémium termékeket gyártó cég. Ők nem mennek bele árversenybe, hogy ha mások olcsóbban adnak valamit, akkor lejjebb kell vinni az árat, mert maga az ár is hozzájárul, hogy még jobban akarják azt a terméket és ne érjék be valami olcsóbbal helyette. Pontosan erről szól a luxus cikkek piaca.


Arról is megfeledkezel, hogy a máshol kapható termékeket máshova ki is kell szállítani, amivel többlet adminisztráció és többlet szállítási költségük van. Az OMV kutakat mindenképp el kell látniuk termékekkel, így oda mindenképpen menne amúgy is teherautójuk, így a saját kútjaikra költséghatékonyabban tudnak szállítani. Viszont minden más kiszállítás már időben, üzemanyagban többlet költséget jelent és egyáltalán nem biztos, hogy van annyi nyereség ezeken a többlet értékesítési helyeken, hogy megérje a szállítással, vagy akár csak a rendelések adminisztrációjával külön bajlódni.

2022. okt. 26. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!