Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Jogomban áll fizetés előtt...

Jogomban áll fizetés előtt felbontani a utánvétes csomagot ellenőrzés céljából?

Figyelt kérdés

Utánvéttel rendeltem egy alkatrészt a szervíztől.

Leírtam a pontos típust, és külön megemlítettem hogy 7 bordás tengelyhez csatlakozik.

Futár hozta, nem olyat küldtek amilyet rendeltem, 9 bordás tengelyhez valót.

Ki kellett volna, ill. kibonthattam volna a csomagot fizetés előtt?

Őszintén örültem mikor megjött az alkatrész, eszembe se jutott hogy nem jót küldenek, mert precíz típust+figyelmeztetést is írtam.



2023. máj. 11. 13:01
 1/3 anonim ***** válasza:
82%
Nem bonthatod ki. A futárt nem érdekli, hogy mi van benne, neki az a fontos, hogy sértetlenül átadja neked, ezt pedig csak fizetés után fogja megtenni.
2023. máj. 11. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
61%

Az erre vonatkozó szabályt hirtelen nem tudom, így hiszek én is az előzőnek, viszont ha online rendelted (nem láttad személyesen), akkor 14 napon belül indoklás nélkül visszaküldheted, és vissza kell fizetniük a vételárat. Csak a postaköltség terhel téged. A legtöbb bolt manapság már jófej és a vevőt helyezi előtérbe, így nagyon sokszor a 14 nap nem annyi, hanem több és a postaköltséget is állják/személyesen is visszaviheted. (Pont emiatt nekem logikus, hogy nem bonthatod fel fizetés előtt, hiszen úgyis visszaküldheted, ha nem jó, a futár viszont nem intézheti ezt a visszavételt.)


Ha pedig a megrendelésed jó volt, de rosszat hoztak, nincs kérdés, egyértelműen bármilyen pluszköltség nélkül cserélniük kell. (Az alkatrészt nem ismerem, de ha mondjuk elrontottad a cikkszámot, csak egyébként leírtad, hogy 7 tengelyes kell, az sajnos nem a bolt hibája (bár valószínűleg akkor is jófejek lesznek), ha ilyesmi nem történt, akkor egyértelműen javítaniuk kell.)


Ami kimaradt: Magyarországról rendelted? Amit leírtam a 14bnapos elállással az ide (és ha jól emlékszem az EU-ra) vonatkozik. A hibásan teljesített megrendelés nyilván a világ semelyik táján nem elfogadott, csak mondjuk Kínából nehezen hajtod be.

2023. máj. 11. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

Magyarországi márkaszerviz.

Azóta ígéretet kaptam a cserére, hogy jót küldenek, a rosszat visszaviszik.

Reménykedem ...

Sokkal egyszerűbbnek tartanám, ha az ember nem veszi át a futártól a nem megfelelő árut, nem kell külön procedúrával visszaküldeni.

De ez csak úgy lehetséges, úgy derül ki, ha felbontjuk a csomagot.

Nem tudom a jogszabályt, de szerintem eltérő a szállító/futár hozzáállása is a kérdéshez.

[link]

2023. máj. 11. 20:37

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!