Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Ha az eon-nál ha a megadott...

Ha az eon-nál ha a megadott határidőig nem tudok fizetni, mennyi időn belül kapcsolják ki az áramot? Mennyibe kerül visszakapcsoltatni?

Figyelt kérdés
2011. nov. 12. 14:38
 1/1 anonim ***** válasza:

Milyen következményekkel jár a kikapcsolás?


Fontos tudnia, hogy az új szabályozás értelmében 2011. július 1-jétől 60 nap elteltével, a tartozás összegétől függetlenül kikapcsolható a fogyasztási hely a szolgáltatásból. Elmaradásáról ezután már csak két alkalommal, egy fizetési felszólító levélben és egy kikapcsolási értesítőben tájékoztatjuk.

Ha a felszólítási folyamat elindul, sajnos már nem tudunk fizetési kötelezettségén könnyíteni. Ebben az esetben Önnek rendeznie kell a teljes elmaradását egy összegben, és a folyamat során keletkező plusz költségeket is: a felszólító levél 170 forintos, a kikapcsolási felszólítás 540 forintos díját valamint a késedelmi kamatokat. Amennyiben a kikapcsolás megtörténik, a fentieken túl a ki- és visszakapcsolás díja is tovább növeli a költségeket. Ennek összege az áramszolgáltatás esetében 21.936 forint, a gázszolgáltatás esetében a mérő típusától függően lakossági fogyasztó esetén legkevesebb 23.321 forint.

A kikapcsolás elkerülése érdekében minimum a kikapcsolásra okot adó hátralékot kell kiegyenlíteni.

Amennyiben a fogyasztási hely kikapcsolásra kerül, akkor az összes lejárt esedékességű követelés, kamat és felszólítási díj, valamint a ki- és visszakapcsolás díjának megfizetése is feltétele a visszakapcsolásnak.



Hogyan előzhető meg a tartozás felhalmozódása? Mit tehet, aki eddig rendszeresen kiegyenlítette számláit, de most fizetési nehézségekkel küzd?


Amennyiben ideiglenes vagy tartós fizetési nehézségei akadnak, kérjük, mielőbb jelezze, hogy még időben tudjunk közösen megoldást találni. A részletfizetést és a részszámla alap módosítást Társaságunk csak a felszólító levelek kézhezvétele előtt – egyéb feltételek figyelembevétele mellett – tudja biztosítani.


1. Részletfizetés: Ügyfelünk kérésére-körülményeire való tekintettel- társaságunk évente egy alkalommal részletfizetési kedvezményt biztosíthat, melyet kérhet írásban, telefonon és személyesen.

A részletfizetési megállapodás csak abban az esetben jöhet létre, ha Ügyfelünk a korábbi részszámlákat mindig időben befizette. A havi elszámolást / pontannyi elszámolási módot választó Ügyfeleinknek nincs lehetőségünk részletfizetést biztosítani, mert ezzel a fizetési móddal ők vállalták, hogy minden hónapban a tényleges fogyasztásuk szerint kiállított számlát kifizetik. Érdemes figyelni a fogyasztás változását, és ennek megfelelően kiválasztani az elszámolási módot, hogy a számla kifizetése ne okozzon nehézséget.

Fontos tudni, hogy a részletfizetési megállapodás időtartama alatt Ügyfelünknek pontosan kell fizetnie az esedékes törlesztő számlát és az aktuális havi részszámlát is. Amennyiben valamelyik számlát nem rendezi határidőre, a részletfizetési megállapodás érvényét veszíti, és a fennmaradó tartozást egy összegben kell kifizetnie.

2011. nov. 12. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!