Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Ha a táska amit vettem ma,1...

Ha a táska amit vettem ma,1 használat után szétment, jogomban áll visszakérni az árát?

Figyelt kérdés
Köszönöm előre is a válaszokat!

2013. okt. 27. 23:51
 1/10 anonim ***** válasza:
54%
Igen.
2013. okt. 28. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim válasza:
21%
Nem. Csak levásárolhatod -.-
2013. okt. 28. 01:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
37%

Igen! Na persze csak ha van számla és nem a piacon vetted feketén :)


"Nem. Csak levásárolhatod"

?? Ezt a marhaságot honnan vetted?

2013. okt. 28. 02:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
69%
Onnan vette, hogy ma Magyarirszagon először javítják az árut, utána cserélik es csak legvégső esetben adjak vissza a penzt.
2013. okt. 28. 04:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
4-es: az hogy te nem vagy tisztában a jogaiddal és bármit elfogadsz a kereskedőktől az a te bajod.
2013. okt. 28. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
87%
Tévedés, utolsó. Miután a fogyasztóvédelemnél dolgozom, igencsak tisztában vagyok vele :)
2013. okt. 28. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

4-esnak igaza van.

Ptk-ban úgy van megfogalmazva, hogy a vásárló javítást vagy cserét kérhet első körben, viszont cserét(pénzvisszafizetést) csak akkor, ha nem jelent aránytalan terhet az eladó számára. Ezt a joggyakorlat úgy alakította ki, hogy 2-3 javítást után szoktak ÁLTALÁNOSSÁGBAN cserélni vagy pénzvisszafizetni. Természetesen ez a másik fél jóindulatán is múlik.

2013. okt. 28. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Igen, de vegyétek figyelembe, hogy itt gyakorlatilag azonnal rossz a termék.

Nekem amikor otthon kiderült vásárlás után, hogy hibás a laptop, akkor nem is próbálkoztak hogy majd valamikor garanciálisan megjavítják. Választhattam, hogy pénzt kérem vissza vagy adnak egy teljesen ugyanolyat. 3 napon belül ezt megtehettem és az üzletben is tudták. Ha később jön elő a probléma akkor működött volna a javítgatás, garanciális szerviz és várhattam volna akár heteket mire megjavítják.

2013. okt. 28. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Az mas, amikor a kereskedo felajanlja a visszavasarlast, erre azonban nem kotelezheto. Eloszor javitas van -sok esetben harom alkalommal javitanak- utana csere, utana keszpenz visszafizetes.
2013. okt. 28. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Az Ön által vásárolt termék esetében a fogyasztó a vásárlástól számított két éven belül érvényesítheti szavatossági igényeit. Ennek alapján elsősorban az árucikk javítását vagy cseréjét kérheti.


A javítás és a csere közül a fogyasztó választhat, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen vagy aránytalan. Nincs mód a választásra, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne az eladónak. Csere esetén csakis olyan terméket vagyunk kötelesek elfogadni, amely adottságai tulajdonságai tekintetében a korábbival azonos. Árleszállításra és az elállásra (amelyek közül szintén választhatunk) akkor van lehetőségünk, ha a kijavításra vagy kicserélésre – a lehetetlenség vagy az aránytalanság miatt – nem volt jogunk, vagy azt az eladó nem vállalta vagy nem végezte el megfelelő határidőn belül, a számukra okozott jelentős kényelmetlenség nélkül.


Elállás esetén a kereskedő köteles visszafizetni a vételárat (a hibás árucikk visszavétele mellett). Jelentéktelen hiba esetén azonban elállásnak nincs helye.


Az említett kétéves igényérvényesítési határidő során a bizonyítási teher a felek között megoszlik. A vásárlást követő első hat hónapban a bizonyítási kötelezettség a kereskedőt terheli.


Ennek alapján, ha a hiba hat hónapon belül merül fel, és a kereskedő vitatja a fogyasztó kifogását, neki kell bizonyítania, hogy a termék hibája a nem megfelelő használatból adódott, nem pedig gyártási eredetű. Amennyiben ennek nem tesz eleget, helytállni tartozik, a fent említett módokon.


Fontos tudnia továbbá, hogy a vállalkozásnak a minőségi kifogásról minden esetben a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet szerinti jegyzőkönyvet szükséges felvennie. A GKM rendelet alapján, ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni. Amennyiben a vállalkozás a kifogásról nem vesz/vett fel jegyzőkönyvet, úgy a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségnél tehet bejelentést.

2013. okt. 29. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!