Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Jogosan kérem a szolgáltatótól...

Jogosan kérem a szolgáltatótól ingyen a telefont? Vagy nem?

Figyelt kérdés
Decemberben történt hogy az egyik mobil szolgáltatóval telefonon kötöttünk egy megállapodást, miszerint beállítanak nekünk egy az eddiginél magasabb előfizetést hűségidővel egybekötve, cserébe kapunk tőlük ingyen egy nagyobb értékű (60-70 ezer forint) telefont. Ők az előfizetést át is állították a telefonos megbeszélés alapján, viszont a kiválasztott készülék nem volt nekik raktáron. Telefonos egyeztetésben elhangzott hogy mihelyst lesz raktáron ilyen készülékük értesíteni fognak. Ez nem történt meg. Mi folyamatosan figyeltük a honlapjukat, és az említett készülék januárban már elérhető lett volna, csak addigra már nem volt akciós, így az ügyintézővel felvettük a kapcsolatot, aki azt mondta hogy akkor kapjuk meg az említett készüléket ha kifizetjük az éppen aktuális kb 40 000 forintot érte, vagy a másik lehetőségünk hogy az éppen aktuális 0 forintos készülékek közül választunk. Mi ebbe nem mentünk bele mert a decemberben nekünk ígért készülék értekbe és tudásban jóval meghaladta az utólagosan felkínált készüléket. Panasszal éltünk, amire 30 napon belül válaszolnia kellett volna, de a 30 nap már napokkal ezelőtt letelt, de levelet nem kaptunk tőlük. A kérdésem az lenne hogyha mi nem írtunk alá semmilyen szerződést akkor jogosan követelhetjük-e ezt a készüléket? Mert csak szóbeli telefonos megállapodás történt amiről a szolgáltatónak természetesen felvétele is van, viszont a megállapodás alapján a szolgáltató átállította az előfizetést a magasabb díjú összegre, viszont amit ezért cserében ígért azt nem teljesítette.

2014. febr. 8. 10:07
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Igen, jogosan. A szóban kötött megállapodások teljesen törvényesek MO-n, mi több, mivel a szolgáltató be is állította nektek a díjcsomagot így nagyon tagadni sem tudják a dolgot.


Olyan meg nincs, hogy megígérnek neked egy Iphone 5-öt (csak hasamra ütöttem), ezért te kötsz velük egy megállapodást aztán kitalálják, hogy Iphone nincs, van helyette gagyibb chinafon.

2014. febr. 8. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Jogosan kéritek, a szóban megkötött szerződés a ráutaló magatartással (a szolgáltatás további használata+az új havidíj befizetése) érvényessé válik, nekik is teljesíteniük kell felétek.
2014. febr. 8. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
85%
Felajánlhatjátok nekik, hogy akkor fizessék vissza az eddig kifizetett különbözeteket illetve fizessenek kötbért a szerződésszegésért.
2014. febr. 8. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat. Akkor nem én vagyok "pofátlan" , hanem mások is úgy gondolják hiába nem volt papíros szerződés, de mivel átállították az előfizetést a felvett beszélgetés alapján így teljesíteniük kellene a telefon átadását is. Majd kíváncsi leszek hogy mit írnak, mert az utolsó beszélgetésünkkor megkérdezte az ügyintéző hogy élünk-e panasszal, mi természetesen éltünk vele, és a törvény szerint ilyenkor (ők is mondták) 30 napon belül írásban értesíteniük kell az általuk indított belső kivizsgálás eredményéről. Csak már eltelt vagy 35 nap, levelet nem kaptunk, remélem hétfőn már lesz a postaládámban valami írás.

Ha nem akarják ideadni a telefont akkor felhívjuk őket, és a decemberi beszélgetésünkről (ami alapján átállították az előfizetést) készült felvételről kérünk egy másolatot (gondolom mivel ez egy megállapodás így kérhetek róla egy másolatot) és meglátjuk hogy mit kezdünk vele. De én nem akarom annyiban hagyni az egészet.

2014. febr. 8. 12:55
 5/6 anonim ***** válasza:
Hasonló esetekben nálam bevált, hogy egyúttal kértem a felügyeleti szerveik elérhetőségét is (érdekes módon erre "valamiért" rögtön gördülékenyebben halad az ügyintézés)
2014. febr. 8. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Ilyen esetben simán fel kell hívni (személyesen bemenni) és ki kell kérni az ügyben keletkezett valamennyi iratot, felvételt, stb, a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos egyeztetés céljából.
2020. febr. 24. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!