Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Mit ír elő a fogyasztóvédelem...

Mit ír elő a fogyasztóvédelem hasonló esetekre?

Figyelt kérdés
Egy vállalkozóval csináltatok egy bútort, megállapodtunk a határidőben amit szerződésbe is foglaltunk viszont a határidő már 3 hete lejárt. Kötbér nincs a szerződésben viszont hasonló esetekben a fogyasztó védelem nem ír elő semmi standard dolgot, hogy ez milyen következménnyel jár a vállalkozóra nézve? Mondjuk 1 nap késés mínusz 1%....?

2014. júl. 3. 17:01
 1/3 anonim ***** válasza:
Nincs 'standard', ellenben szerzodest bonthatsz vele nemteljesites miatt. Ha meg nem fizettel ki semmit, mehet a sohivatalba, ha fizettel eloleget, keress ugyvedet, mert nem lesz egyszeru visszakovetelni tole...
2014. júl. 3. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Szerződést bontasz, és kész.

Pont ugyanaz a helyzet, mint amikor a Főváros akart szerződést bontani az Alstommal. Csak ott az Alstom már nagyon sokat befektetett a dologba, meg egyszerűen lehívható volt a szerződés összege, és a cég bes***t.

A te esetedben lehet, hogy tényleg szerződést kell bontani, és küzdeni kell a pénzedért, de ne aggódj, behajtható, még ha fizettél is.

2014. júl. 3. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Az Ön ügyében késedelmes teljesítés esete áll fenn. Az áruház ugyanis nem szállította ki a megrendelt bútorokat a szerzõdésben (a vásárláskor) megjelölt határidõn belül. Erre hivatkozva Ön jogosult követelni a teljesítést (a kiszállítást), vagy ha ez többé nem áll érdekében, elállhat a szerzõdéstõl (ami alapján az áruháznak vissza kell adnia a befizetett összeget). Az elállás választásakor Önnek bizonyítania kell az érdekmúlást. A törvény alapján azonban mentesül ennek kötelezettsége alól, ha az utólagos kiszállításra megfelelõ határidõt szabott, és az is eredménytelenül telt el.


Fontos tudnia, hogy elállni csak addig van joga, míg az áruház ki nem szállította a bútorokat. A kiszállítással ugyanis az áruház teljesít, ami alapján a késedelem megszûnik, így az elállási jog már nem gyakorolható.


Késedelmes teljesítés miatt továbbá kártérítési igényt érvényesíthet az áruházzal szemben. Ez a jogkövetkezmény azonban – eltérõen a teljesítés követelésétõl és az elállástól – csak abban az esetben alkalmazható, ha a késedelem az áruháznak felróható. Nem kell ugyanis helytállnia az áruháznak akkor, ha bizonyítja, hogy a késedelem elhárítása érdekében úgy járt el, ahogyan az az adott helyzetben általában elvárható. Kártérítés egyébként a késedelem megszûnése után is elõterjeszthetõ, igényt pedig minden olyan kárra nézve lehet érvényesíteni, amely a késedelem folytán érte Önt.


Amennyiben az áruházzal szemben fennálló jogvitáját nem sikerül rendeznie, lehetõsége van bírósághoz, illetve – ennek alternatívájaként – békéltetõ testülethez fordulni. Békéltetõ testület választását az eljárás egyszerûsége, gyorsasága, valamint költségkímélõbb jellege teheti kedvezõbbé.


Üdvözlettel: NFH admin1

[link]

2014. júl. 4. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!