Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Miért döntött így a Svájci...

Miért döntött így a Svájci jegybank?

Figyelt kérdés
Laikus vagyok a témában, de ha az a bajom, hogy túl erős a pénzem, ráadásul az infláció minimális, még a defláció veszélye is fenn áll akkor miért nem üzemelik be egyszerűen a bankóprést? Ezzel nem oldódna meg a probléma? Még nyernének is rajta nem?

2015. jan. 17. 01:05
 1/9 anonim ***** válasza:
És mit csinálnának a legyártott pénzzel?
2015. jan. 17. 03:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Vásárolgatnának, befektetnék valahol vagy nem tudom, nincs az a pénz amit nem lehet elkölteni. Akkor miért nem nyomtatnak, nincs belőle semmi gond.
2015. jan. 17. 08:57
 3/9 anonim ***** válasza:
Igen, de kik? A nyomda legyártott egy csomó pénzt. Utána azt hova viszik? Kié lesz?
2015. jan. 17. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Egy csomó találgatás folyik arról hogy miért ezt a lépést tekintette a kisebbik rossznak a svájci jegybank, lehet hogy elegük lett a spekulációs nyomásból. Persze ha Matolcsy kezében lett volna a döntés, ő valószínűleg az általad javasolt költekezésre szavazott volna és továbbra is mindenki heppi lenne...
2015. jan. 17. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Mondjuk nyomtat pénzt és abból vesz eurót, dollárt vagy akármit. Azt írták költséges volt tartani az árfolyamat, így meg csak a tinta meg a papír lenne a költség. Nem ezt csinálta a FED? Ők nem pénznyomtatással kezelték a problémákat? Mert az megértem hogy ha mi elkezdünk nyomtatni akkor elég hamar bedől az ország, na de Svájc?


Arra keresem a választ, hogy szerintetek mi a baj azzal a nyomtat, milyen veszélyek fenyegetnék őket? Ez nem egy járható út?


Tényleg nem értek a témához de ezt sosem értettem, valaki elmagyarázná?

2015. jan. 17. 17:37
 6/9 anonim ***** válasza: