Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Írna nekem valaki példát írni...

Írna nekem valaki példát írni marketingstratégiákra?

Figyelt kérdés

- differenciált

- differenciálatlan

- koncentrált


Úgy értem, hogy aki amelyik stratégiát választja az mit gyárt?

Mellesleg, miért hívják marketingstratégiának, ha arról van szó, hogy mit termeljen az adott vállalat?

Nem inkább termelési stratégiának kellene hívni?



2015. nov. 7. 23:28
 1/2 A kérdező kommentje:
Bocsánat a félre fogalmazásért
2015. nov. 7. 23:29
 2/2 anonim ***** válasza:
100%

Azért, mert a piac határozza meg az igényeket, nem a vállalat felülről irányítva, mint volt a no a tervszerű gazdálkodás idején(kivéve differenciálatlan marketing esetén).


Nem. A marketing az eladást ösztönzi. Ha nincs eladás, akkor max raktárra termelne. Eladáshoz kell marketingstratégia is, még mikor szinten is.


Koncentrált - Egy gyártó egy, vagy egy termék köré épülő stratégia. Ismeri a piacot és arra gyárt. Innovatív, vagy egyedi technológiák esetén lehet ezt alkalmazni jobbára, de kockázatos, mert konkurencia beszállhat helyettesítő termékkel. Inkább monopol helyzetben lévőkre jellemző. (pl. Takefu Special Steel Co.,Ltd VG40-es acél, adatmentés sérült adathordozókról - Kürt Zrt., 3d nyomtatás a tüdőgyógyászatban Pécsi Tudományegyetem)



Differenciálatlan - A cég szűk termékkörrel, gyakorlatilag figyelmen kívül hagyva szempontokat úgymond csak bedobja a piacra a termékeket. Nem néz konkurenciát, célközönséget,fizetőképes keresletet stb. Jellemző erre "kiszervezi a marketinget" a tagoknak és rábízza a fogyasztókra a választást, hogy a boltban lévő széles választék helyett, választja e az Ö termékeit.(pl. a Multi Level Marketing cégek)


Differenciált marketingnél, ismeri a piacot, külön célcsoportnak, külön terméket gyárt. Van aki az olcsóbbat, keresi azt is ki tudja szolgálni, van aki a prémium minőséget, annak megfelelőn tervezi meg a marketingjét a terméknek ( pl. élelmiszeripari cégeknél, háztartási eszközöknél egy gyártó több márkanév alatt hasonló-vagy ugyanolyan összetételű- összetételű terméket tud adni, különböző árszinten. Pl. Vénusz étolaj, Winny (az egykori Cora saját márkás olcsóbb terméke ugyanaz volt). Hasonló eset a Tesco termékekkel is. A magyar Tomi, az osztrák Fox mosópor ugyanaz a Henkelnél, egy helyen gyártva)

2015. nov. 8. 07:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!