Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Webshop visszaigazolás nélkül...

Webshop visszaigazolás nélkül küld ki terméket? Ez szabályos?

Figyelt kérdés

Egy elég speciális kerti cuccot szerettem volna vásárolni, két helyen találtam meg, egy vidéki bolt webshopjában, és vaterán.

Mivel nem szeretek előre utalni, a boltból rendeltem, utánvéttel.

Se kép, se hang. Nem kaptam sem automata, sem kézi visszaigazoló levelet, nem kerestek telefonon.

Mivel eltelt már 5 nap, azt hittem, nem is működik az oldal.

Végül megszereztem vateráról a terméket - másnap már itt volt -, ma reggel meg jött egy sms a postától, hogy utánvétes csomagot kézbesítenek nekem.

Nyilván nem fogom átvenni, már nem kell.

Ezt hogy gondolták? Úgy tudom, a fizetési kötelezettség csak azután lép érvénybe, hogy ők felvették velem a kapcsolatot, még az automata válasz sem "érvényes" ilyen szempontból.

Mindenképpen keresniük kellett volna, nem csak úgy elküldeni a világba a cuccot...

Még le is mondtam volna a rendelést, de munkahelyi laptopról kerestem fel őket, az előzmények naponta törlődnek. Nem találtam az oldalt, visszaigazolást meg ugye nem kaptam, még egy nyamvadt rendelési számot sem.

Eszméletlen. Még nekem van egy kis lelkiismeret-furdalásom, hogy bukták a szállítási költséget, holott ők csesztek ki magukkal.


2016. jún. 22. 13:11
 1/9 anonim ***** válasza:
80%
Igen szabályos. Gondolom a megrendelés véglegesítésekor volt egy csomó szöveg amit nem olvastál el és abban benne voltak a feltételek. Lelkiismeret furdalásod ne legyen, ne vedd át, de tudd, hogy itt most nem ők voltak a hunyók.
2016. jún. 22. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Nem szabályos :)

Közben jódolgomban utána néztem, nem tudtam rosszul.


"Honnan tudjuk, hogy megrendelésünk ténylegesen megérkezett az eladóhoz?


A kereskedő köteles a fogyasztó online megrendelését haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül elektronikusan visszaigazolni, ami a gyakorlatban egy automatikus válasz e-mail megküldését jelenti. Ez az e-mail jellemzően a megrendelés feltételeit (termék neve, ár, szállítási feltételek stb.) erősíti meg. E körben lényeges, hogy a megrendelési folyamat során e-mail címünket helyesen adjuk meg.



Mi történik, ha nem kapjuk meg legkésőbb 48 órán belül a szolgáltató elektronikus visszaigazolását?


Ha a visszaigazolás a fogyasztó megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül nem történik meg, a fogyasztót nem köti a megrendelése. Ez azt is jelenti, hogy, ha például a kereskedő egyáltalán nem küld visszaigazolást a fogyasztó e-mail címére, és a megrendelést követő több hét elteltével szállítja le a terméket, a fogyasztó nem köteles azt átvenni.



Jelenti-e az elektronikus visszaigazolás, hogy az eladó elfogadta a megrendelésünket és a termék leszállítására kötelezettséget vállalt?


Tudnunk kell, hogy az e-mailben küldött automatikus visszaigazolással az eladó még nem fogadja el a megrendelésünket, ez még nem jelenti a szerződés létrejöttét, mivel a visszaigazolás mindösszesen a megrendelésünk eladóhoz való megérkezését igazolja. Így adott esetben tévedésből vagy programhiba miatt visszaigazolt alacsony ár vagy készlethiány esetén a kereskedő nem köteles a termék leszállítására az automatikus visszaigazolásban foglalt feltételekkel."

2016. jún. 22. 13:47
 3/9 A kérdező kommentje:

Olyan szöveg sehol nem szerepelt, hogy nem küldenek visszaigazolást, csak az általános fizetési kötelezettség rész, de az nyilvánvaló.

Persze, amennyiben visszaigazolnak.

Talán még szólnék nekik, hogy ez nem nyerő, de fogalmam sincs, kit kell keresni, melyik cég volt az.

Nem is értem, miért olyan üzemeltet webshopot, aki nem ért hozzá.

2016. jún. 22. 13:49
 4/9 anonim ***** válasza:
Mibe fogadunk, h a spamben volt az a visszaigazolás
2016. jún. 22. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Nem tudom miben fogadtál, de küldöm az elérhetőségem. Csak szólj, mielőtt feladod :D

Hetente vásárolok online, és folyamatosan nézem a spam mappát. Ha már itt tartunk, a vaterás visszaigazolás pont oda ment, annyi hírlevéllel szórtak, nem szoktam ott vásárolni, bevágtam őket levélszemétnek :)


Arról nem beszélve, hogy a kézzel küldött - és szintén kötelező - megerősítés semmi esetben nem szokott ott landolni. Ha a delikvens füle botját nem mozdítja, meglepő módon még a telefonszámomat is tudták!

Azért egy utánvétes csomagot a semmibe elküldeni merész.


Voltak már meredek eseteim webshopokkal.

Az egyiknél ugyanígy nem érkezett semmilyen válasz. Kb. fél éve rendeltem ott. A leveleimre sem reagáltak, a telefon ki volt kapcsolva.

Azóta sem tudom, hogy egy halott webshop üzemel-e még mindig, vagy csak nem volt készleten az áru,és gondolták, inkább beleszarnak?


Másik esetben két nap türelmet kértek, mailekre nem reagáltak, majd 1 hónap múlva írtak egy kedves, de tényleg ujjongó levelet, hogy megérkezett az áru.

Feltehetőleg onnan rendelték meg ebayről, ahonnan mérgemben én, mert pont pár nappal előbb érkezett meg hozzám a cucc. Úgy 60%-os haszonkulccsal gondolták tovább passzolni nekem. Eleve csak azért rendeltem meg onnan, mert nem akartam heteket várni a szállításra, minden apró dolgot, ami tudok, külföldről rendelek meg, fele ennyiben nem kerül, mint nálunk.

Nem értették, miért küldöm el őket a fenébe :D


Szóval nem véletlenül gondoltam, hogy ez is veszett fejsze nyele. Ilyet még sosem pipáltam, hogy semmilyen formában nem veszik fel az emberrel a kapcsolatot, mielőtt küldenek valamit.

Valami vidéki kis bolt volt a webáruház üzemeltetője, elég kezdetleges volt, ezért is kértem utánvéttel. Nem tűnt megbízhatónak. Úgy tűnik, megbízhatónak megbíízhatóak szegények, csak nem értenek hozzá.

2016. jún. 22. 20:28
 6/9 anonim ***** válasza:
Kedves kérdező, melyik törvényben / kormányrendeletben van az amit bemásoltál?
2016. jún. 22. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

A Kormány 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelete

a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól:

18. § A távollévők között kötött szerződés megkötését követően – ésszerű időn belül, de a termék adásvételére

irányuló szerződés esetén legkésőbb az átadáskor, a szolgáltatásnyújtására irányuló szerződés esetén legkésőbb

a szolgáltatás teljesítésének megkezdésekor – a vállalkozás tartós adathordozón visszaigazolást ad a fogyasztónak

a megkötött szerződésről. A visszaigazolás tartalmazza

a) a 11. § (1) bekezdésében meghatározott tájékoztatást, kivéve, ha azt a vállalkozás már a szerződés megkötése

előtt tartós adathordozón a fogyasztónak megadta; és

b) ha a fogyasztó a 29. § m) pontja szerinti nyilatkozatot tett, az erre vonatkozó visszaigazolást.


Ha regisztrációhoz volt kötve a rendelés akkor nem feltétlenül kell hogy e-mailt küldjön. Semmi nem írja. Vizaigazolásról van szó, ami akár a regisztráció utáni felhasználói felületen is történhet. Jogi vita esetében ha ők tudják bizonyítani, hogy visszaigazolták akkor nincs miről beszélni.


Egyébként én megnézném hogy milyen e-mail cím lett megadva, simán elgépelhetted, de spam mappa is elég gyanús lehet. Melyik cég vagy webshop egyébként?

2016. jún. 22. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

Basszus, legalább olvasd végig, amit írtam :D

Nem tudom, melyik cég volt. Véres google-özéssel találtam rá nagy nehezen, a maguk hülyesége miatt nem fogom újra eljátszani.

Regisztráció nem történt. Ha történt volna, arról is kellett volna értesíteniük, by the way.

Még egy normális "köszönjük megrendelését" oldal sem jött ki, visszairányított minden nélkül a főoldalra.

Valószínűleg még rendelési szám se létezik náluk.

Spam mappáról már nyilatkoztam. Lusta vagyok törölgetni, csak a kedvetekért újra böngésztem, de semmi.

Az emailemet jól adtam meg, kétszer is "kérdezte". 10 éve csak ez az egy címem van, szóval nem volt mivel összekeverni.

A fentit az Európai Fogyasztói Központ weboldaláról másoltam be, de ezzel én is nagyvonalakban tisztában voltam, ezért is szerepelt a kérdésben, hogy visszajelzés nélkül az üzlet semmis, minden esetben kell küldeniük automatikus összesítést a megrendelésről, majd mailt/telefont

, hogy a csomag átvehető vagy feladták.

Ez nem csak a fogyasztó érdeke, hanem az üzleté is. Ha a weboldalon rosszul szerepel az ár, még megtehetik, hogy visszamondják a rendelést.

Némely helyeken - pl. Petissimo -, annyira komolyan veszik, hogy az auto üzenet után jön egy, melyben értesítenek, hogy a rendelésem feldolgozás alatt, majd, hogy becsomagolták, majd még egy, hogy feladták. Plusz egy értesítő sms a szállítás napján. 2 napon belül nálam a csomag.



Egy auto üzenet a minimum, különben honnan a fenéből tudhatná az ember, hogy honnan mit rendelt, mennyiért, mikor hozzák, egyáltalán megkapta-e bárki a rendelést?

Hogy gondolták, hogy bármilyen kapcsolatfelvétel nélkül, több nap elteltével csak úgy feladják a cuccot?

A kérdésemre viszont megtaláltam a választ már régen, a helyzet nem fog változni, szóval köszönöm a további segítő válaszokat, de többet nem foglalkozom a kérdéssel :)

2016. jún. 22. 22:09
 9/9 A kérdező kommentje:

Az a kérdés pedig remélem nem volt komoly, hogy melyik törvényben szerepel a nyilvánvalóan nem törvényből kimásolt szöveg :)

Talán a Fogyasztóvédelmi Központban már csak hitelesen meg tudják válaszolni a dolgot, nem gondolod, hogy paragrafusok között fogok kutakodni egy ilyen piti ügyben :D

2016. jún. 22. 22:11

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!