Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Mi a véleményetek arról, hogy...

Mi a véleményetek arról, hogy továbbra is sikerült monopol helyzetüket megtartani a becsületes sárga taxisoknak?

Figyelt kérdés
Egy országban ha van egy üzletág legyen az szolgáltatás vagy bármi,némi eröszakossággal és tüntetéssel más konkurenciát kilehet szoritani a piacról? (lásd Über) Vagy a magyar állam saját kézben tartva a dohány termékeket,ezzel sok sok trafikot vállalkozást tönkretéve a saját zsebét tömi,kiváncsi vagyok ki hogy látja!
2016. júl. 17. 22:44
 1/5 anonim ***** válasza:
meglepődsz? ez Magyarország.
2016. júl. 17. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

A taxis nem becsületes, ahogy azt maguk a taxisok is elmondták több riportban, többek között az indexen megjelent taxiórát manipuláló taxisokról szólóban.

Semmit nem tett a kormány, még tán csak vizsgálatot sem indított.


Az egyetlen dolog amit lehet tenni, hogy ignorálni a sok kőbunkó maffia taxist, és inkább gyalogolni, biciklizni, tömegközlekedni.


Valami olyan érdekcsoport van a taxisok mögött, mondjuk kurvkat szállítanak egyes magas pozíciójú embereknek vagy egyéb mást szállítanak drogot, kenőpénzt, mint a Kulcsár ügyben, amitől vagy fél a hatalom, de esetleg tarthatnak attól is, hogy hamar tudnak szervezkedni, esetleg a '90-es évek taxissztrájkjától tartanak, hogy lezárják a várost és megbénítják. Igaz, ezt most kicsiben ugyan, de megtették a Deák téren.


Érdekes volt a kopaszok mozgósítása is szintén a Deák téren. Ebből is az jön le az átlagembernek, hogy a maffia áll a taxitársaságok mögött, és hogy a kormány egy töketlen, tehetetlen bábú, amit egyes magánemberek, magánvagyon, magánérdek miatt úgy rángatnak ahogy akarnak.


Szomorú, hogy ezért kell adót fizetni. Na de, 2018-ban lehet legközelebb dönteni, hogy egy ilyen töketlen kormányt akarunk-e működtetni az adóforintokon vagy sem.


Tényleg több mint furcsa ami a taxisok körül történik, mert azt gondolnád, hogy csak pár ezer ember, akik csak furikáznak a városban, mégis olyan előnyt kaptak a 21. században, mintha valami sötét középkorbeli országban élnénk. Ez a kormány egyértelműen a fejlődés gátja, erre semmi szükség nincsen. Varga Mihály öngólja, miszerint "innováció, megbízhatóság és vállalkozó szellem szükséges egy jól működő gazdasághoz". Erre kiebrudalják a közösségi közlekedés egyik innovatív szereplőjét az UBER-t.


Ha az aktuális kormánynak többet jelent pár ezer taxis érdeke, mint 10 millió magyar emberé, akkor még két évet bohóckodhatnak, aztán mehet unokázni Don Corleone.


Tehát, kik a taxisok? Milyen hatalmuk van és miért? Ez itt a kérdés.

2016. júl. 17. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
A taxisoktól orban a sztrajk miatt retteg. Jól emlékszik meg, hogy 25 eve ellenzékben mekkora előnyt kovacsolt a taxisokból...
2016. júl. 17. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Teljesen egyetértek,anno 90es évekbe ültem taxiban amikor még öreg papik vezették nyugdij mellett a taxit,az Übernek örültem mert korrekt és nem magas áron dolgoztak,hát tessék,érdemes itt becsületesen vállalkozni?
2016. júl. 17. 23:17
 5/5 anonim ***** válasza:

Én erre csak a debreceni helyzetet tudom felhozni, itt évtizedek óta ez megy, csak nem Uber, hanem a tömegközlekedés van ellehetetlenítve, bizonyos helyeken.


1. Nincsenek éjszakai busz/villamos járatok (évi 1-2 spec. alkalmat leszámítva). Emiatt a szórakozó ifjúságnak vagy be kell kalkulálni egy hosszú sétát, vagy pár ezer Ft-ot taxira... Ha éjjel félóránként csak 1 db villamos menne (a városban összesen 1,5 villamosvonal van), már az kb. 70-80%-kal csökkentené a taxifuvarok számát, ugyanakkor pár ezret spórolna az embereknek.


2. Reptér. Örültem, hogy manapság már egész sok országból fapadossal közvetlenül Debrecenbe lehet jönni, mert így a Pest-Debrecen táv idő és pénzköltségét is megspórolja az ember.

A pofára esés akkor ért, amikor a reptéren szembesültem vele, hogy a reptéri busz 5 perce elment (késett a gép, de a busz ettől nem zavartatva üresen elment), a következő pedig 4 (négy!) óra múlva jön. Vagyis marad a taxi, ami úgy nézett ki, hogy Olaszországból sikerült 7000 Ft-ból hazajönni, de a taxira a reptértől még 3500 Ft-ot kellett kicsengetni (csak hogy lássuk az arányokat).

Arról nem is szólva, hogy micsoda balkáni "országimázs" az, hogy egy külföldi először azt látja az országból, hogy a buszok 3-4 óránként (elvileg a járatokhoz igazítva) indulnak, de magát a gépet már nem várják meg. Ezzel szemben a Lajtán túl már a Db méretű városokban is minimum 10-15 percenként jár a reptéri busz.


Szóval a taxislobbi nemcsak országos, hanem nagyvárosi szinten is elég erősen képviselteti magát, amit én sem értek.

Mit tudhat pár fuvaros, ami miatt 10000x erősebb az érdekérvényesítő képességük, mint pl. az EÜ-dolgozóknak és tanároknak összesen?!

2016. júl. 18. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!