Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Áramszolgáltatói számla 8...

Fosfosfosfos kérdése:

Áramszolgáltatói számla 8 napos határidővel?

Figyelt kérdés
NKM Áramszolgáltatótól kaptam egy e-számlát 20-án, 8 napoa fizetési határidővel. Megvártam a fizetésem és csak utána fizettem be. A felszólító levelük már 10 nappal később a postaládámban volt a felszólítási költséggel és a kamattal. Telekommunikációban dolgozom, ott törvényileg MINIMUM 30 napos fizetési határidőt kell adni az ügyfélnek. Ami azért érdekes, mert ezek szerint a mobilozáshoz és tvzéshez erősebb az alapjogunk, mint a fűtéshez és a világításhoz. Valaki nem tud véletlen olyan törvenyi helyről ami a közműszolgáltatókat szabalyozza a számlázással kapcsolatban?

2018. aug. 9. 21:37
 1/4 anonim ***** válasza:
94%
Tévedés, a telcoban sem kell 30 nap. Az áramosok nagyon pénzéhesek nekem van, hogy gyorsabban jön a felszólító mint a számla :))
2018. aug. 9. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
94%

Melyik törvény, hol ír elő minimum 30 napos határidőt telekommunikációs szolgáltatásnál a számla kelte, vagy akár kézhezvétele, és a fizetési határidő között? (Ha lenne ilyen törvény, akkor eleinte csak telefon, egy ideje internet, majd TV szolgáltatóm – ha a jogelődeit is figyelembe veszem, akkor – legalább 40 éve törvénytelenül rövid határidőt állapítana meg.)


Jogszabályban folyamatos teljesítésű, időszakos elszámolású ügyletnek nevezik ezt a fajta számlázást (mindegy, hogy havidíjas mobiltelefon, áram-, víz-, földgáz szolgáltatás, vagy hulladékszállítás stb.), és közvetett jogszabályi rendelkezés van a fizetési határidőre: a számla kézhezvételétől, annak kifogásolására, legalább 8 napnak kell rendelkezésére állnia, a fizetési határidőig.

Ezért, e-számla esetén, lehet csak 8 nap a számla megjelenése és a fizetési határidő között, hiszen annál nem kell postai kézbesítésre becsült napokkal hosszabbítani az időt, „kézhezvételig”.

Én postai úton kapom az NKM áramszámlát, és 11-13 nap szokott lenni a különbség a számla kelte és a fizetési határidő = teljesítés kelte (mindkét féleképp szerepel a számlán) között.

A mi telekommunikációs szolgáltatónk és más szolgáltatók is messze 30 naptól kevesebb időkülönbséget adnak a kiállítás kelte és a teljesítés kelte között. 15 napostól nagyobb időkülönbséget nem is találtam egyetlen más szolgáltatói számlán sem; de annál a szolgáltatónál is egyszeri alkalom volt, máskor rövidebb 2-3 nappal.

2018. aug. 9. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
A digi csinál olyat, hogy mondjuk július elején küldi az elektronikus számlát amit augusztus végéig kell kifizetni. Szóval van több, mint 30 nap.
2018. aug. 10. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
64%
Minek vártál vele? Nem tudtad, hogy jönni fog a számla? Pedig várható volt, havi rendszerességgel jön az is. Mindig legyen a rezsire tartalékod, mert így jársz.
2018. aug. 10. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!