Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Interneten vásároltam, de...

Interneten vásároltam, de szeretnék elállni a vásárlástól. Tegnap letelt a kézhez vételtől számított 14 nap, de ünnep volt. Elveszítettem az elállási jogomat?

Figyelt kérdés
A törvény szerint a 14 napba nem munkanap értendő. Attól tartok, ezt elbuktam (hibás készüléket hoztak).
2018. nov. 2. 08:34
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Az elállási jog a normál, működőképes készülékekre vonatkozik, amit egyébként írásban, email formájában is lehet jelezni - tehát tök mindegy, hogy ünnep van vagy sem. A jövőre nézve mondom, hogy célszerű is írásban jelezni, mert annak nyoma van.


Azt írod, hibás készüléket hoztak. Ha ez így van, akkor viszont kutya kötelességük kicserélni, ez nem az elállási jog érvényesítése.

Azt viszont nem értem, hogy ha hibás a készülék, akkor miért nem jelezted azonnal?

2018. nov. 2. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Jeleztem azonnal (emailben is és telefonon is, e-mailben mellékeltem fotókat a készülékről, és a jegyzőkönyvről készült fotót is elküldtem emailben még a kézhezvétel napján (okt. 18.), és mondta az illető, hogy továbbítja a problémámat a gyártó és a kiszállító cég felé. Két nap múlva fel is hívott, és mondta, hogy a gyártó cég elzárkózik, mert ők nem küldenek hibás terméket. Pedig tuti, hogy csomagolás előtt sérült meg, mert a csomagolás sértetlen volt (ez egy gázkonvektor) 103 ezret fizettem ki érte. És ma van már a kézhez vételtől számított 15. nap.Vettem is fel egy feljegyzést (jegyzőkönyv) a kiszállító emberrel (MPL Magyar posta logisztika), de csak ő és én írtuk alá, nem kerestem 2 tanút. Nem tudom, ez a papír ér-e így valamit.

Írtad a cserét. Csak cserélni kötelesek (ha egyáltalán a kötelességük 14 után), vagy visszavenni is (pénzvisszafizetés). Már az is megoldás lenne, ha küldenének helyette egy sérülés mentes konvektort....

2018. nov. 2. 09:02
 3/8 anonim ***** válasza:

Már amikor először feltetted ezt a kérdést akkor megmondtam, hogy állj el a szerződéstől, nem is értem mire vártál 14 napig...


Ettől függetlenül azt is megmondtam anno, hogy 3 MUNKANAPON belül az eladónak NINCS JOGA megkérdőjelezni, hogy a termék gyárilag hibás-e, hanem KÖTELES cserélni. Tehát ha az elállásból ki is csúsztál, mivel a hibát azonnal - de legkésőbb 3 munkanapon belül - jelezted, így az eladónak KÖTELESSÉGE mérlegelés nélkül egy új termékre cserélni a sérültet.


Mivel van egy hivatalos jegyzőkönyved a szállító cégtől, amivel igazolják, hogy te sérülten kaptad meg a terméket, így rajtad nincs felelősség, Annak a kinyomozása pedig, hogy eleve sérült volt vagy a postán sérült meg nem a te dolgod, hanem az eladó cégé és a postáé. Következetesen zárkózz el bármiféle felelősségtől, amit rád akarnának hárítani ezzel kapcsolatban és követeld, hogy mihamarabb cseréljék ki a hibás terméket! Az nem számít, hogy nincs rajta 2 tanu, a postát a magyar posta alkalmazottja és mint olyan, elismerte, hogy átadáskor sérült volt a termék, ez innentől kezdve Jackpot.

2018. nov. 2. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 TappancsMancs ***** válasza:

Van egyszer a 14 napos indoklás nélküli elállási jog, amikor is elég ha mégsem tetszik és akármi, nem kell megindokolni. Itt az a lényeg, hogy a 14 napon belül legalább e-mailben jelezve legyen az elállás szándéka, majd utána nyilván vissza kell juttatni.


Ettől függetlenül érvényes a hibás termékre vonatkozó szavatossági jog. Ezt a fogyasztóvédelemnél érdeklődd meg.


[link]

[link]

2018. nov. 2. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 TappancsMancs ***** válasza:
4-eshez hozzáteszem, mivel azonnal jelezted írásban annak nyoma van és elegendő. Vissza kellett volna küldeni. Most már valószínűleg a szavatosságra hivatkozhatsz, de érdemes mindkét dolgot közölni, mert jelezted a visszaküldés szándékát.
2018. nov. 2. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 TappancsMancs ***** válasza:

A fogyasztóvédelem valahol a Blahánál van, menj be biztos készségesek. Az is lehet, hogy mivel időben jelezted az elállási szándékodat, ez remélhetőleg benne is van az e-mailben, már csak a visszaküldéssel volt a gond. Meg is mutathatnád az e-mailt a fogyasztóvédelemnek, mert számít mi áll benne.


A szavatosságra meg mindenképpen hivatkozhatsz.

2018. nov. 2. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Nagyon köszönöm mindenkinek.
2018. nov. 3. 00:24
 8/8 A kérdező kommentje:
Győri illetőségű révén én a győri fogy. véd.nél érdeklődtem, meglehetősen értékelhetetlen a "segítségük"
2018. nov. 3. 10:51

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!