Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Játékfejlesztésből meglehet...

Játékfejlesztésből meglehet élni magyarországon?

Figyelt kérdés

Elég régóta foglalkozom vele hobbi téren, de rengetegen mondták már, hogy "van érzéked hozzá, miért nem próbálod eladni?". Tudom, hogy a nagy játékfejlesztő cégek milliárdosok, de tudtommal náluk minimum 500-1000 fő van, akik készítenek egy projectet. Gondolok itt most az Electronic Artsra, esetleg Epic games, rockstar games stb...


Annyi még, hogy egyedül nyomatom az egészet és továbbra is így szeretném.

Természetesen az angollal nincs gond, szóval az eladott példányok nyelve angol lenne.



2020. jan. 22. 01:24
 1/5 anonim ***** válasza:
55%

Ma már nem igazán vannak "határok" a játékfejlesztésben. Értem úgy, hogy nem számít, hogy Amerikában, Magyarországon vagy Indiában fejlesztesz, az esélyek kb. ugyanolyanok (ha angol nyelvű a játékod). Az indie fejlesztés nagyon kemény és a tudáson kívül szerencse és jó marketing képességek is kellenek, és akkor se feltétlenül számíthatsz arra, hogy meggazdagodsz belőle.


A Kickstarter kampányozás és/vagy kiadóknál házalás lesz a legjobb esélyed, de már ideje korán kezdj el social media platformokra posztolni, hogy gyűjtsd az érdeklődöket.


Ha még nem ismered Thomas Brush YouTube csatornáját, tudom ajánlani, ő a Pinstripe és a Once Upon a Coma készítője és szintén solo dev, ebből is él meg. Vannak vlogjai, amikben nagyon jó tippeket ad.

2020. jan. 22. 07:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Minden második programozó / gamer / nerd életében van egy pont, amikor játékot szeretne fejleszteni. De készülj fel, hogy ha független játékfejlesztéssel szeretnél foglalkozni, az iszonyatosan nehéz, nem elég pl. jó progrmaozónak lenni hozzá. Elsősorban jó üzleti érzék kell, tudnod kell, hogy a piacon mire van épp reálisan igény, jó game designernek, projektmenedzsernek kell lenned, és kiválóan kell tudnod menedzselni a saját idődet is. És ha nincs tőkéd, hogy másokat felbérelj, akkor ezek mellett (a játéktól függően) jó programozónak, grafikusnak, írónak, zeneszerzőnek is kell lenned. Vannak ilyen emberek, van jópár sikertörténet a világon, de nagyságrendekkel több az, aki belebukik. Azzal én is egyetértek, hogy teljesen mindegy, hogy mindezt milyen országból csinálod.


Ajánlom az r/gamedev subredditet, rengeteg infót tudsz onnan beszerezni. Nyugodtan pörgesd végig az elmúlt évek top posztjait, nagyon sok anyag van független játékfejlesztőknek. Első körben keress rá a "solo" szóra.

2020. jan. 22. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
2-3 éve foglalkozom vele. jelenleg 20 éves vagyok és teljesen kitanultam ennyi idő alatt a unity és az unreal engine használatát. Megtanultam zenét készíteni, középszinten modelleket legyártani, valamint a scriptelés is egészen jól megy. A solo jelentését vágom, csak azt nem, hogy mások hogyan oldják meg a helyzetemben lévő dolgokat. Veszíteni már nem fogok semmit, mivel 2-3 év alatt rengeteg dolgot megtanultam evvel kapcsolatosan. Sajnos a marketing nem éppen az erősségem, de egyenlőre egy ilyen google play eladásban gondolkoztam, hogy ott próbálom felkelteni az érdeklődést, majd az ott eladott játékban minimálisan hirdetném magam. Persze nem nagy dologról lenne szó, csak saját márkajelzés feltüntetés és még hasonlók. Ha a telefonos dolog összejönne, akkor terveztem tovább, hogy beindítanám ezt steamen is. Valami ilyen tervel álltam elő, csak kérdéses még, hogy ez működhet-e? Ha a számításom nem csal, akkor még ha 200 forintért eladok játékot, majd valami határos módon sokan veszik meg, akkor az ugye annyiszor 200 forint. Oké, abból gondolom mínusz adó + a play áruház is kap belőle valamit. Így max annyival drágítanám.
2020. jan. 23. 03:14
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

:) becsülendő a magabiztosságod, és nem is kétlem, hogy ügyes vagy, de azért nagyon ne bízd el magad, mert annak könnyen csalódás a vége. Nézz utána trendeknek, üzleti modelleknek, és elsőre egy nagyon kicsi scopeú projectet tűzz ki magad elé, amit belátható időn belül be tudsz fejezni. Nagyon könnyű beleesni a túlvállalás csapdájába, mert miután belejöttél egy adott enginebe egy játék prototípust nagyon gyorsan össze lehet rakni, de ez félrevezető. Egy kész termék szintjére csiszolni egy játékot nagyságrendekkel több idő, aminek a 90%-át unalmas szöszöléssel kell tölteni. Amíg nem fejeztél be egy projecetet sem garantáltan alábecsülöd, hogy mennyi ideig tart.


A play store természetesen kiváló kiindulópont, és ha feltöltesz oda egy elkészült játékot, akkor már előrébb vagy, mint sokan, akik csak a végtelenségig növelik a félbehagyott projectjeik számát. És első körben örülj már annak is, ha egy játékod visszahozza a $25-os regisztrációs díjat. Biztosan ne a gyors meggazdagodás motiváljon, mert hamar csalódni fogsz.


Ha egy tanácsot elfogadsz, ne az egyszerfizetős irányba gondolkozz elsőre, inkább hirdetéseket rakj bele és esetleg in-app purchase dolgokat.

2020. jan. 23. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Értem. Köszönöm a tanácsokat! :) Persze, nem bízom el magam, tisztában vagyok vele, hogy mivel rendelkezem, így nem teszek fel mindent 1 lapra. Vannak félbehagyott munkáim is, ha esetleg nem jönne össze az egyszer fizetős dolog. Ha a regisztrációt csak egyszer kell kifizessem, akkor utána elvégre a többi játékomat ingyen rakhatom fel, bár ez majd még kiderül. Szerencsére vannak ismerőseim, akik közösségi platformon "híresek". Kérésre szívesen meg is osztanák ezt, így 100-200 ezer emberhez hirtelen el is jutna a játékról az információ. Ezzel a kezdőlöket meg is lenne. :D
2020. jan. 28. 03:48

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!