Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Budapesten szeretnék taxizni,...

Budapesten szeretnék taxizni, saját autó vagy bérelt a jobb? Megéri?

Figyelt kérdés
Már elég régóta vonz a taxizás, de nem mertem belevágni, mert mindenhonnan mást hallok, van aki azt mondja a heti 200-250 megvan ha rendesen csinálod, más meg azt mondja, örüljek ha nem halok majd éhen belőle.De ha nem érné meg nyilván nem csinálnák ennyien.. A másik kérdésem meg az lenne, ha nincs pénzem saját autóra jobban megéri heti 50-60 ezerért bérelni, vagy megérné inkabb bevállalni egy hitelt új autóra, aminek a törlesztője még mindig kevesebb mintha kifizetek heti 50-60at bérlésre?
2020. máj. 1. 09:26
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:

Régen (pár hónapja) se nagyon érte meg.. mostanában meg a forgalom a hetedére esett és a taxisok jelentős része visszaadta az ipart az elmúlt 2 hónapban.


""heti 200-250 megvan ha rendesen csinálod"


Maximum bevételben, a kismillió fizetnivaló után általában tisztán nem marad annyi egy hónapban. Mármint maradt, most konkrétan veszteséges.

2020. máj. 1. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:

Itt az utcában is áll az egyik ház előtt 3db pár éves taxi, rajtuk kint a cetli, hogy eladó/bérelhető/lízingelhető. Hetek óta 1 métert sem mentek velük.

Tuti megéri most beszállni :D

1 évvel ezelőtt igaz lehetett amit írtál, én is hallottam ilyesmi összegeket, de az úgy volt meg, hogy dolgoztál is ezerrel, éjjel is. Amikor mindenki szabin volt, esetleg koncerteken, akkor a taxis ezerrel hajtotta a fuvarokat. Hogy ehhez a pénzhez kellett-e buherálni az órát, azt nem tudom, de nem kizárt.

Visszatérve a fentire, ha behitelezel (lízingelsz) egy új kocsit és nem úgy jönnek a fuvarok, ahogy tervezted, akkor ott vagy a törlesztővel, bevétel nélkül. Nyilván vissza is adhatod az autót, de tuti bukni fogsz rajta.

2020. máj. 1. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
100%

Tavaly még meg lehetett keresni (tisztán) a heti 100-150e-t attól függően, hogy mennyire keményen nyomtad. A 8-16 között elüldögélek a droszton emberek persze ennek a töredékét sem keresték. Ismerni kell a várost, mikor, hol vannak fuvarok, nyomni kell éjjel is, hajnalban is a reptereket, stb. Meg aki normális volt, beszélt angolul azoknak meglepően sok jatt csúszott a turistáktól.


Most viszont felejtsd el. gyk. nincs fuvar, mindenki akit ismerek vissza is adta az ipart, teljesen felesleges kimenni, a költségeket sem lehet kitermelni. Turizmus nulla, mindenki otthon.


Heti 50e-ért pedig te biztos nem bérelsz autót vagy maximum valami nagyon ócska romot. Egy normális kocsi (mondjuk egy ilyen tipikus 200e+-t futott prius felszerelve) heti bérlése 80-100e körül volt még tavaly. Mindig jobban megérte saját autót lízingelve menni. De most szvsz úgy sem éri meg.

2020. máj. 1. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

Mivel 2 pontos választ már kaptál, engedd meg, hogy elcsodálkozzak: nem értem, néhány kérdező olyan kérdéseket tesz fel, mintha nem is tűnne fel neki a valóság!! :-( #maradjotthon van, biztos, hogy most aktuális ez a kérdés, egy gazdasági válság kellős közepén/elején?


Nem, nem kötözködésképpen írom, csak azért, mert ha valaki vállalkozni akar, nem árt, ha nem "álmodozik", hanem TISZTÁBAN VAN A REALITÁSOKKAL!

2020. máj. 1. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat, igen természetesen nem most akartam ebbe belekezdeni, de egyszer vége lesz a járványnak és újra indul az élet..Nem is a mostani helyzetre gondoltam, most természetesen gondolom alig van fuvar, de mondjuk egy járváby előtti helyzetre lennék kíváncsi, akkor hogy megy
2020. máj. 1. 12:09
 6/14 A kérdező kommentje:
Amíg tart ez az egész megmaradok a munkahelyemen, aminek örülök hogy még van ebben a helyzetben, de nem szeretnék egyhelyben toporogni, olyat szeretnék csinálni ami érdekel is, de nem akarok mellette éhen halni, ezért gondoltam hogy a vírus után belevágnék a taxizásba, mert már nagyon régen foglalkoztat ez a kérdés
2020. máj. 1. 12:12
 7/14 anonim ***** válasza:
Akkor adok neked egy jótanácsot: mielőtt BÁRMILYEN vállalkozásba belefogsz, ne a bevétel oldalról közelítsd meg a dolgot, mert annak csak bukás lesz a vége, hanem a KÖLTSÉG oldalról: milyen várható költségei lesznek a dolognak? A taxizásnál szigorú előírások vannak, azoknak a feltételeknek eleget tenni nem 2 ft - és ha nincs bevételed, akkor bizony csak az adósság, a tartozás marad. Vizsgáld meg, ÖNERŐBŐL - nem a bevételből ! - meg tudod-e oldani min 2-3 hónapig (keveset mondtam, tudom) a költségek kifzetését és ha erre a válasz igen, akkor vágj bele.
2020. máj. 1. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 A kérdező kommentje:
Esetleg még ha olvassa valaki, számít hogy milyen autóval taxizol? Úgy értem úgyis applikáción rendelnek, kezdésnek talán reálisabb egy viszonylag olcsóbb, de fiatalabb autóval kezdeni, mint mondjuk egy 7-8 évessel amivel már csak 2-3 évig lehet dolgozni, vagy mi a véleményetek erről? Például egy 2019es Dacia Logan MCV-t 2.5 millió körül már kapni, amivel azért még 9 évig lehet dolgozni, ilyen árkategóriában jobb esetben legalább 4-5-6 éves a többi autó, tehát hamarabb kell lecserélni
2020. máj. 2. 17:03
 9/14 anonim ***** válasza:
100%

Ennek több aspektusa is van:


Egyrészről vannak minimum elvárások a taxitársaságoktól (a freelancer hiénákat hagyjuk most...). Kocsi mérete, csomagtartó mérete, néhol egy minimum teljesítmény, légkondi megléte, stb.. Ha ennek megfelel a Dacia akkor elvileg semmi nem akadályoz meg benne.


Viszont a másik dolog, amire sokan nem gondolnak, hogy te abba az autóba ha meg akarsz élni heti 50-60 órát fogsz ülni, akár többet, néha 12-őt egy seggel mikor pörög az éjszaka. Nagyon nem mindegy mennyire kényelmes az a kocsi, nagyon xar mikor a műszak végén gyakorlatilag fel sem bírsz állni, mert a nagyanyám lócája kényelmesebb, mint a kocsi ülése.


Végül pedig a megbízhatóság egy nagyon fontos szempont. Azért szokás pár éves autóval taxizni, mert ha megáll alattad a vas akkor nem csak a javítási költség az, ami probléma, hanem a kiesett munka is. Cseszheted, hogy olcsóbb volt az autó ha pár havonta 1-2 hetet szerelőnél áll te meg nem tudsz dolgozni és 0 a bevétel.

2020. máj. 2. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:
Értem, igazad van, ez is egy fő szempont..És mi a véleményed mondjuk az elektromos autóval való taxizásról? Alap esetben,amikor van rendesen fuvar, nem ilyenkor, megéri befektetni pl egy Nissan Leafbe vagy egy Hyundai Ioniq-ba? Mert drágábbak, de az üzemanyagköltség szinte 0, és azt hallottam, hogy a szerviezelése is sokkal kevesebb, illetve ritkábban kell szervizelni egy elektromos autót
2020. máj. 2. 19:30
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!