Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Hogyan kezdjem el az autóépíté...

Hogyan kezdjem el az autóépítés "szakmát"?

Figyelt kérdés

Sziasztok, jelenleg autószerelőnek tanulok viszont engem nem köt le a sima szervizelés, hanem inkább érdekelne a tuning része akár verseny szinten. Félreértés ne essek, tisztában vagyok vele, hogy nem egyről a kettőre megy ez, és hosszú és rögös út vár még rám.Sajnos köreimben senki senki nem un. autób€zi mint én,úgy hogy mindenféle ilyen kérdésben magamra maradtam.

Első sorban érdekelne,hogy tényleg csak ismeretség által lehet ilyet űzni/belekezdeni?

Mi az a tudás ami már megfelel ahhoz, hogy tényleg elkezdhessem magamtól vagy, hogy bele kóstolhassak?


Vagy hogyan működik ez az egész? :/


Előre köszönöm a hozzáértő és építőjellegű hozzászólásokat.



dec. 27. 21:50
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
71%

Építés alatt mit értesz pontosan?

Saját magadnak akarsz egy saját autót építeni, vagy műhelyt akarsz, amiben ilyenekkel foglalkozol?

Na meg milyen építésekben gondolkozol? Teljesítménytuning? Futómű? Karosszéria? Fényezés? Beltér? stb stb

dec. 27. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:
Ne haragudj,jogosak a kérdések! Nem csak saját célra építenék, hanem akár kérésre, csapatoknak stb... ami ilyenkor szóba jöhet. Legfőképpen teljesítmény érdekel aztán ahogy fejlődök mennék tovább futóműre (persze nem csak mechanikailag hanem elektromos téren is). Ilyen optika dolgok mint a karosszéria meg társai már annyira érzem magaménak.
dec. 27. 22:09
 3/16 anonim ***** válasza:
100%

#2: Akkor irány Németország vagy USA. Teljesítménytuning nálunk semmilyen formában nem legalizálható értelmesen, így nagyon szűk az a piac, amiben labdába lehet rúgni.

Egyébként ezt úgy lehet csinálni, hogy leszel egy jó autószerelő közben meg olyan körökben mozogsz, ahol benzinvérűek vannak. És szeded fel a tudást a javítás terén is, meg tuning terén is. A tuning nagy részét nem lehet könyvekből tanulni, így egyszerűen olvasni, beszélgetni, tapasztalni kell. Ez olyan tudás, amit nem lehet a szcénától távol felszedni. Nyilván előny, ha van saját autó, amin kísérletezhetsz. Senki nem fogja a sajátját adni, hogy te azon tanulj. Saját műhely pedig sok év munkája.


#1

dec. 27. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 A kérdező kommentje:
Igen, nekem is sokszor megfordult a fejemben külföld, mert ahogy észrevettem ,itthon csak akkor lehet igazán sikeres a dolog ha, mindenféle platformon hirdeted magad, én azt meg nem tudnám csinálni. Úgyhogy akkor dől a léc a külföld fele. Köszönöm!!
dec. 27. 22:27
 5/16 anonim ***** válasza:

#4: Nem a hirdetésen múlik, azt máshol is kell csinálni, de ez még mindig elég belterjes szubkultúra. Inkább az a gond, hogy semmilyen szinten nem legalizálható a teljesítménytuning. Futóműben is kb. egy ültetés (static, gewinde, airride) ami ésszel papírozható, de annál komolyabb már szintén nem nagyon. Azt meg viszonylag nehéz, hogy olyan szolgáltatásból adózz, aminek az eredménye nem legális.


#3

dec. 27. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
52%

Nem árt, ha tovább tanulsz gépész mérnöknek, közlekedésgépész szakiranyon.

Erre később szükséged lesz.


Aztán, vagy közben menj el dolgozni ilyen auto építő műhelybe. Vannak itthon is jó nevű cégek.

Ott lehuzol 5-10 évet, és alapithatsz saját műhelyt. Addigra lesz elég tudásod hozzá.

dec. 28. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
35%
magyarországon.... sehogyan sem....
dec. 28. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
52%

Ahhoz, hogy ne csak kókány kapitány legyél, minimum kell egy felsőfokú gépész végzettség még az autószerelő mellé.

Meg hát végtelen gyakorlat, amit jobb, ha nem a saját karodon szerzel, tehát valahova el kell menned előbb dolgozni.

dec. 28. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
100%
Ja és még egy fontos dolog, azon "márkák anyanyelvét", amivel foglalkozni akarsz érdemes megtanulni, de minimum angol társalgási szinten
dec. 28. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

A saját karrier referenciamunkával indul. Ha összeraksz egy baromi jó motort, ami bizonyos igényeket kielégít, akkor fog megnyílni a piac.

Ehhez nem feltétlenül kell 5+ évet lehúznod egy műhelyben, viszont magas szintű hőtan, áramlástan, mechanika, szilárdságtan ismeretekre szükséged lesz. Továbbá nyelv(ek)re.

Szerintem nincs arra egy általános sablon, hogy hogyan indulj neki. Kezdj el egy ritka, de jó tuningalap motortípussal foglalkozni, ruházz be pár olyan autóra amin kísérletezel az adott motorral-hajtáslánccal.

Önmagában azzal hogy kimész külföldre, nem érsz el semmit. Ugyan ott vagy mint itthon, csak többletköltségekbe vered magad (ingatlan, szerszám, adó). Ha valakinek kell egy jó motor, akkor is meg fognak keresni, ha lokálisan nem Berlin mellett szerelsz, hanem Győr mellett (random példa).

Nézegesd RMS Geri csatornáját, ő már rég befutott ezzel. Ugyan konkrétan a karrierútról keveset beszél, de sok apró infót el lehet csípni a videóiból.

dec. 28. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!