Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Termékfejlesztő csapatot...

Termékfejlesztő csapatot hogyan érdemes létrehozni?

Figyelt kérdés

Van egy tervem, mely arról szól hogy szeretnék létrehozni egy olyan csapatot amellyel terméket fejlesztünk, gyártunk és eladunk, így profitot termelünk melyet egymás között az előre lefektetett arányokban osztunk el. A csapat két területből állna. Az egyikben a műszaki fejlesztők vannak akik főként gépészek, programozók és elektronikai szakemberek. A másikban dizájnerek, marketingesek és befektetők. Én magam mint a csapat alapítója, műszaki szakemberként és befektetőként lennék jelen.


Mit gondoltok, hogyan érdemes felépíteni egy ilyen csapatot? Milyen helyen érdemes meghirdetni? Hogy állnátok neki? Weboldal, facebook, hirdetés?


Köszi előre is a válaszokat!


2020. ápr. 29. 23:39
 1/7 anonim ***** válasza:
60%

mondjuk, kezdjük komolyan és alapíts egy kft-t

aztán el kéne dönteni, hogy mi a cél, milyen termékeket akarsz fejleszteni, mit akarsz eladni, hol és hogyan akarod legyártani


vagyis bérelsz/veszel infrastruktúrát (PV, gyártócsarnok, telefonok, szerverek, programok, gyártógépek)


elkezdesz keresni munkavállalókat és alvállalkozókat


ezzel párhuzamosan branding: logo, weboldal, linkedin, (facebook), stb. ---ezzel megbízol egy külsős céget, vállalkozót pl. engem



ezt hívják üzleti tervnek és a megvalósításának


menyni zsét szánsz erre?

2020. ápr. 29. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
ja és azt felejtsd el, hogy egy ismeretlen cégbe bárki pénzzel fog beszállni, munkavállalóid és alvállalkozóid lesznek
2020. ápr. 29. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

Szia!


Köszi az ötletet viszont nem értek egyet ezzel ne haragudj. Megindolkom miért és természetesen várom a válaszod érvekkel ha úgy gondolod rosszul gondolom.


"mondjuk, kezdjük komolyan és alapíts egy kft-t"

Azt gondolom nincs értelme addig kft-t alapítani, mert még nincs csapat, ötlet, piac felmérve. Legfőképpen egy termék validálásig csak fölöslegesen lenne fenntartva.


"aztán el kéne dönteni, hogy mi a cél, milyen termékeket akarsz fejleszteni, mit akarsz eladni, hol és hogyan akarod legyártani"

Ezért kell a csapat, hogy először kitaláljuk milyen szektorba gyártunk és mit. Meg hogy tudjuk e gyártani stb.


"vagyis bérelsz/veszel infrastruktúrát (PV, gyártócsarnok, telefonok, szerverek, programok, gyártógépek)"

Szintén addig nem kellenek ezek míg nincs meg hogy mit gyártunk, nincs csapat és nincs ötlet még. Addig csak a pénzt vinné.


"elkezdesz keresni munkavállalókat és alvállalkozókat"

Ez a kérdés amit feltettem, hogy hogyan lenne érdemes keresni.


"ezzel párhuzamosan branding: logo, weboldal, linkedin, (facebook), stb. ---ezzel megbízol egy külsős céget, vállalkozót pl. engem"

brenadet egy márkáre termékre építenék fel, még ez nincs.


"menyni zsét szánsz erre?"

Ez függ a gyártandó terméktől, lehetőség szerint annyit amennyit az adott termék innovációja igényel. Számokat nem mondok de értelem szerűen nem párszáz ezerrel akarok belekezdeni egy többfős projektbe. Részben eszközökkel is rendelkezem. Továbbá ha szeretne befektetni valaki kockázati tőkét akkor az is szóba jöhet.

2020. ápr. 30. 01:47
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
te valami álomvilágban élsz, ha azt akarod, hogy legyen egy csapatod, aki beszáll pénzel és munkával, úgy, hogy azt se tudod mit és milyen szektorba akarsz gyártani.
2020. ápr. 30. 01:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Szóval se ötlet, se csapat, se semmi?

Akkor találj ki először egy ötletet!


Ha az megvan, utána lehet menni piackutatni... ;)


Egyszerűbb, ha beszállsz pénzzel egy startupba, ahol mindez már egyben van és befektetőt keresnek.

2020. ápr. 30. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
80%

Azt érzed, hogy rezgősen kevés tőkével szeretnél keríteni olcsón remek szakembereket, akiknek a koncepciótól a profittermeléséig veled kéne lenniük (ami még nagyon sikeres cégeknél is simán 6-10 év, ha valami valóban új termék fejlesztéséről beszélünk) és ezt vállalják valami részesedésért, aminek egy IPO-ig kábé semmi értelme.


Mindegy, játszásiból nézzük meg mennyi lenne egy havi bérköltséged egy kompetens csapat összerakásával, legyen ez egy kis cég azért:


Egy engineering manager: 1.5 millió bruttó

Lead Dev: 1.2 millió bruttó

Két darab medior dev: 2 x 800k bruttó

Két medior villanyász: 2 x 800k bruttó

Két medior gépész, ha épp találsz olcsón: 2x 650k bruttó, de ez mondjuk optimista


Egy UX, marketing meg design lead: 1 milla bruttó, de ezért nem kapsz minden területen tapasztalt embert

Egy szenior designer: 700k bruttó

Egy junior designer: 450k bruttó

Egy szenior marketinges: 700k bruttó

Egy marketing intern : elhanyagolható, legyen mondjuk 150k


A két csapat közé kell nagyon minimum egy product manager, legyen ez is csak medior tapasztalatú, akkor kapsz egy reáltudományokhoz valamennyire konyítót 900k körül.


Ez így összesen, havonta: 10 millió 200 ezer plusz járulékok, pontosan nem fogom kiszámolgatni, de havi 13 milliód fogy úgy, hogy már neki is állhattok ötletelgetni és magadnak még nem fizettél semmit. Lehet persze egyetemi csoporttársakból gittegyletet gründolni, csak akkor meg termék nem lesz a végén soha. Ez egy össz 15 fős cég, ha esetleg gyártani is akarsz valamit, ebben még nincs olyan ember, aki odaáll a sorra. A gyártósor meg aztán főleg nincs.


Egy ilyen csapatot úgy érdemes összeállítani, hogy meghirdeted ezeket mint állásokat, aztán próbálsz jó szakembereket találni, csak ők meg nem biztos, hogy elmennek egy ennyire bizonytalan jövőjű céghez.

2020. ápr. 30. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Már 3-4 éve nyomatod ezt a kérdést, de érdemben még nem jutottál előbbre, ami sokat elmond rólad!
2020. ápr. 30. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!