Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Hogyan lehet számlát sztorníro...

Hogyan lehet számlát sztorníroznin a NAV számlaadat-rögzítésben? Többi lent.

Figyelt kérdés

Kézi számlát használunk, amelyeket a kiállítást követően a gépen kell rögzíteni. Ezzel nincs is gond, viszont minap visszajött egy számla egy partnertől mert nem jó a vevő adata, ezért nem tudja kifizetni. Tudomásom szerint ilyenkor érvényteleníteni kell a számlát oly módon, hogy egy új számlán mínuszolni kell mindent hiszen akkor leszünk 0-n. Ezt is megcsináltam szépen, elfogadta a gép, majd az adatszolgáltatás menüben láttam a piros X-et a zöld pipa helyett. Gondolom ez sikertelenséget takar... A problémát az is fokozza, hogy most nem tudom hogy újra kezdjem a folyamatot, és azt sem hogy a melyik lesz a soron következő számla amit már ki lehet állítani a helyes adatokkal. Mivel a mínuszos sztornó számla is elvett egy sorszámot a tömbből, de a folyamat beragadt végképp nem tudom kihez forduljak, mihez kezdjek. Addig nem tudok újat kiállítani amíg ez nincsen rendben.


Bocsánat a hosszú szövegért, remélem tud segíteni valaki aki ennyire mélyen ért hozzá. Köszi előre is.


2021. ápr. 23. 23:07
 1/10 anonim ***** válasza:

Igazából már ott elrontottad, hogy mínuszos számlát írtál, azt nem kellett volna. Csak simán visszarakni a tömbbe mindegyik példányt, áthúzni és ráírni, hogy rontott. Nem tudom, hogy a mínuszos számlát hogy próbáltad felvinni a nav rendszerébe, ott hivatkozni kell az eredeti számla adataira. Ez megtörtént? Egyébként a navos online számlánál is lehet csinálni technikai érvénytelenítést, lehet az fog kelleni neked.

A jövőben pedig lehetőleg térjetek át online számlázásra, mert azzal kiküszöbölhetőek az ilyen problémák.

2021. ápr. 23. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

Igen, hivatkozni kell az eredeti adataira úgy, hogy be kell írni a rontott számát és annak a számát amin a rontottat javítod ki. Mindezt az érvénytelenítés menüpontban. A használati utasítás amit az oldalon találtam így mutatta a fotón, ezért is nem értem miért nem sikerült.


Édesapám nem fog áttérni a gépes rendszerre, világ életében így számlázott amióta 35 éve csinálja a szakmáját. Nem értene már ő hozzá, illetve ahhoz nyomtatni kellene a számlát, nem pedig tömbbe írni. A partnereknek ugyanis papír kell, ezért maradt a tömb.


Régen valóban így volt ahogy írtad: rontott ráírva és vissza a tömbbe. na de most az adatszolgáltatás miatt el kell törölni ami rosszként lett feltöltve


Mit tudok tenni jelen helyzetben tehát?

2021. ápr. 23. 23:26
 3/10 anonim ***** válasza:
Igen, de ez nem csak régebben volt így, hanem most is megy tudtommal. Erre van a technikai érvénytelenítés, nem? Szóval ha visszarakod mindhárom példányt, lerontod, a lejelentett számlát is lerontod a nav rendszerében, akkor nem kell megszületni a mínuszos számlának. Csak az újnak, a jónak már.
2021. ápr. 23. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

Mindig is rontottnak lett írva a tömbben az, ami rontott volt. Csupán akkor annyival volt jobb, hogy haladt az ember tovább es kész.


Most jelenleg a rontott példány van a kezemben (58-as végű) (vevő küldte vissza, ez már akkor be lett rögzítve amikor ki lett állítva). A soron következőt (59) használtam fel úgymond a mínuszos dolognak mert az útmutató azt mutatta úgy kell csinálni. Így tehát a rontott továbbra is benn van illetve már most nem tudom hogy ami hibára futott ki azzal mi lett a rendszer szemszögéből.Tehát a régi rontott és a félig beakadt-ra is nyomjak technikai érvénytelenítést?


Melyik sorszám lesz az amin tudom majd folytatni a új számlát? 60-as?

2021. ápr. 23. 23:39
 5/10 anonim ***** válasza:

Szerintem ott rontottad el, hogy az 59-es mínuszos számla megszületett. Annak nem is kellett volna, egyszerűen, csak az 58-at érvényteleníteni kellett volna és az 59-re a jó számlát megírni.

Így, hogy már megtörtént a baj, látni kellene, hogy milyen hibaüzenetet ír ki neked, meg látni kéne, hogy pontosan hogy rögzítetted, mert látatlanban elég nehéz tanácsot adni erre így már :\ Az mindenesetre fix, hogy az új, jó számlát a 60-as sorszámra kell írnod.

2021. ápr. 23. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

Nagyon köszönöm a segítséget és azt is hogy ennyit foglalkozol velem. Azt írja ki hibának, hogy számla státusza (megszakítva) olyan adatszolgáltatásról történt módosítás, mely korábbi érvényes adatszolgáltatásról szólt.


Gondolom itt azt kifogásolja a gép, hogy az 58-as sikeres számlám ugye jól lett felvíve és nem tudja értelmezni... Csak most azt nem tudom hogy mit kezdjek az 58-al és 59-el? Az 59 el lett lőve, avagy sem.


Közben megnéztem a technikai érvénytelenítés jelentését:


Kézi számláról (nyomtatvány alkalmazásával kibocsátott számláról) teljesített adatszolgáltatás esetén, akkor kell technikai érvénytelenítést alkalmazni, ha a számla adatai és az azokról teljesített adatszolgáltatás eltérnek, vagyis az adatszolgáltatás hibás.


Nekem nem ez kell, mert nem az a baj hogy nem azt vittem gépre ami az 58-as számlán volt, hanem magát az egész számlát kell lecserélni egy újra, és az 58-ra nem teljesít a vevő ezért nekem ez 0 Ft bevétel lesz.

2021. ápr. 23. 23:59
 7/10 anonim ***** válasza:
56%
Ott kezdődik, hogy ez nem sztornó, mert a gazdasági esemény megtörtént, hanem helyesbítés...
2021. ápr. 24. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Szerintem itt kell rögzítened:

"24. kérdés: Hogyan kell rögzítenem a „Számlaadat-rögzítés” menüben a módosító számla adatait, ha a módosítandó alapszámla adatait korábban már rögzítettem a felületen és beküldtem?


Az ilyen módosító számla adatait nem a „Számlaadat-rögzítés” menüben kell megadni.


A „Számlák” fülön belül a „Kimenő számlák” menüpontban meg kell keresni annak a számlának az adatait, amihez a módosító számla kapcsolódik. Ezt követően a számla adatait tartalmazó sor végén (a „Műveletek” fejléc alatt) lévő ikonra kattintva a „Módosítást” kell kiválasztani, majd ezután nyílik lehetőség a módosító számla adatainak rögzítésére."

[link]


Viszont lehet, hogy előtte a sztornó számlát technikailag érvénytelenítened kell, mivel a rendszerben már szerepel az a számlaszám.


Ez segíthet még (függetlenül attól, hogy gépi számlára vonatkozik)

"31. kérdés: Milyen esetekben kell az eredeti számlára hivatkozni? Ha a számlázó programban sztornózunk egy számlát és újra kiállítjuk, az új számlában hivatkozni kell a korábbi számlasorszámra?


Az Áfa tv. 168. § (2) bekezdése számlával egy tekintet alá eső okiratnak tekinti az olyan okiratot, amely adott számlára hivatkozva, annak adattartalmát módosítja (ide értendő az érvénytelenítés, sztornírozás is). A számlával egy tekintet alá eső okiratnak legalább az Áfa tv. 170. §-ában meghatározott adatokat tartalmaznia kell, így többek között az arra a számlára való hivatkozást is, amelynek adattartalmát az okirat módosítja. Tehát az Áfa tv. szerint az eredeti számlára való hivatkozást az eredeti számla bármely adatát módosító – számlával egy tekintet alá eső – okiratnak tartalmaznia kell. Mivel az eredeti számlát érvénytelenítő, sztornírozó (számlával egy tekintet alá eső) okirat minden esetben módosítja az eredeti számla adatait, az érvénytelenítő, sztornó számlának minden esetben hivatkoznia kell az eredeti számlára. Számla érvénytelenítése, sztornírozása és új számla kiállítása esetén nem az alkalmazott technika határozza meg, hogy az új számlának is hivatkoznia kell-e az eredeti számlára, hanem az, hogy azzal az eredetileg kibocsátott számla bármely adata módosult-e. Azt, hogy az új számla tartalmában az eredeti számlát módosító – számlával egy tekintet alá eső – okiratnak minősül-e, alapvetően a számlázó programot alkalmazó (és nem a számlázó program) tudja meghatározni.


Például:


A számla kiállítása (lezárása) után, de a számla kibocsátása előtt az adóalanyhoz értesítés érkezik a vevő címének változásáról. Ezért az adóalany már nem bocsátja ki (nem adja át vevőjének) a kiállított számlát, csak a számlázó programban érvényteleníti azt, és új számlát állít ki, amelyen már a vevő új címe szerepel. Mivel ebben az esetben az adóalany a hibás számlát nem bocsátotta ki, az új számla az eredeti számla szerepét tölti be, annak nem kell a sztornírozott számla sorszámára hivatkoznia.

A vevő jelzi, hogy a kapott számlán hibás teljesítési időpont szerepel. Az adóalany a vevő jelzését elfogadva érvényteleníti a számláját és új számlát bocsát ki, helyes teljesítési időponttal. Ebben az esetben az adóalany az új számlát az eredeti számlán szereplő hibás teljesítési időpont javítására bocsátja ki, ezért az eredeti számlára az új számlának is hivatkoznia kell."


Ha végképp nem boldogulsz, kérj segítséget telefonon:

Segítség telefonon


A NAV Infóvonalán, a 1819-es telefonszámon a 7. menüpontban választható témák:

4. almenüpont: A NAV Online Számlázó programja használatával kapcsolatos segítség

(legyen nálad papír, ceruza és készülj fel, hogy esetleg nem túl kedves ügyfélszolgálatossal tudsz beszélni)

2021. ápr. 24. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek a segítséget. Megpróbálom felhívni őket telefonon hétfőn, mert gondolom én hétvégén ez a vonal is szünetel.
2021. ápr. 24. 10:44
 10/10 A kérdező kommentje:
Megnéztem megint. A kimenő számlák listában nem szerepel ez a rosszul elkészített sztornó, azaz olyan mintha nem csináltam volna semmit. Ez azért lenne jó, mert akkor a fentebb leírt módon az eredeti számlához kapcsolódóan el tudnám végezni ezúttal már a helyes módon a műveletet.
2021. ápr. 24. 16:42

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!