Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » A fogyasztói magatartás (az,...

A fogyasztói magatartás (az, hogy nem ismerhetem előre) bezavar az árképzésbe, mi a megoldás?

Figyelt kérdés

Elterveztem, megvalósítottam. Gyártás elindult, webshop hamarosan.

A koncepcióm szerint újdonság, minőségi termék, új egyedi márka miatt egy az adott piacon magasnak számító árat lőttem be.


Szikla szilárdan állta a helyét a terv marketing és üzleti szempontból is, de a napokban elbizonytalanodtam.


Tartsam magam az eredeti, jól átgondolt tervhez?

Vagy vegyem lejjebb az árat (rontva ezzel a márka értékét) a több vásárló reménye miatt?


A (magyar) piacon pont ilyen termék nincsen, csak hasonló. Azok mind alacsony-közép árkategória. Külföldi webshopban van szintén nem ugyanilyen, csak hasonló felső árkategória.



2017. szept. 1. 08:33
 1/10 anonim ***** válasza:

Elég homályosan fogalmazol, ezért nehéz értékelhetö választ adni.


De ha közel azonos árért egy (ismert) márkás terméket kapok, akkor nem fogok (sem én, sem más) megvenni ugyanannyiért egy no-name terméket.

Erre csak akkor lenne reális esély, ha közismert lenne atermék kiemelkedö minösége, akkor lenne néhány ember, aki azonos ár mellett a jó minöségü, de ismeretlen terméket venné, de a többség csak akkor próbálkozna ezzel, ha az ár jóval kedvezöbb lenne.


Adott esetben - a webshop indításakor - érdemes lenne elgondolkodni egy bevezetö ár megadásán, ami az elsö pár hónapban lenne csak érvényben, amíg megismerik a terméket.

2017. szept. 1. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

Igen, bocsánat, tényleg elég nehéz jól fogalmazni úgy, hogy nem mondjam el a terméket.


Arról van szó, hogy nincs másik márkás termék.

Vállalkozók gyártják BRAND nélkül, többfélét.


Én viszont brandet építek, és egyedi terméktulajdonságok lesznek, amelyek a többi úgymond "tucattól" eltérnek.

(És a tucat semmiképp nem azt jelenti, hogy nem jó vagy szép, hanem azt hogy sok van csak nem ilyen mint az enyém).

2017. szept. 1. 09:28
 3/10 anonim ***** válasza:
Első évben úgy is veszteséges leszel, semmi profitra ne számítsz, egy év alatt pedig tökéletesen be tudod lőni az árat.
2017. szept. 1. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

brandet építesz ez oké, de első körben hiába nevezed el a terméket, az is noname lesz. Ha nem durrantasz valami nagyon nagyot, akkor a vásárlók csak azt fogják látni, hogy drága de ugyanazt tudja mint a többi.


Az egyedi terméktulajdonság nem tudom mit jelent nálad, így nem tudok nyilatkozni. Ha csak annyi, hogy a tiéden lesz egy piros csík, akkor az nem segít.

2017. szept. 1. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Nem tudjuk mi a termék, így nem is tudjuk mit lépj. Figyeld a piacot és ha magas az ár (erre úgyis rájössz), akkor csökkented.
2017. szept. 1. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Tehát nem mered elárulni mi a termék, mi a neve, miért jobb a hasonló terméknél, stb. Mindez OK!


Másrészről:

Hogy akarsz eladni egy terméket, amit nem mersz megmutatni a vevődnek?

Miért nem mersz reklámozni, hirdetni, vagy bármi infót kiadni róla?


Erős a gyanúm, hogy megint a drogokkal bizniszező kérdezőbe, vagy a kamionos tételű energiaitalos kérdezőbe futottunk bele :)

2017. szept. 1. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Tök jó lehet az egész, ha le se mered írni, mi az...

Indíts akkor egy picit alacsonyabb bevezető árra, legyenek kezdevezmények, X hónapig felhasználható kuponkód, bármi, hogy van-e egyáltalán érdemi érdeklődés a menőmanó termékedre.

2017. szept. 1. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

:) Nem arról van szó, hogy nem merem megmutatni.

Hanem arról, hogy nem szeretném, hogy ellopják az ötletet amíg nem zajlik le a levédetési procedúra ;-)

2017. szept. 2. 09:34
 9/10 anonim ***** válasza:
Egy ötletet nem lehet levédetni, egy gyár termékére meg kizárólagos értékesítési jogot szokás kötni, te mint értékesítő nem védetheted le :)
2017. szept. 2. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Ha valóban van üzleti terved, akkor abban benne kell legyen a célközönséged, és azoknak a preferenciái és jellemzői, többek közt az átlagos kereseti szint, a vásárlási hajlandóság, stb. Ha ilyened van, és fedi a valóságot, akkor valószínűleg komoly gond már nem lesz. Ha nincs ilyened (tehát ha soha nem végeztél piackutatást), akkor kezd előről az egészet.
2017. szept. 17. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!