Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Saját vállalkozásba mennyi...

Saját vállalkozásba mennyi pénzzel érdemes belevágni?

Figyelt kérdés

Pl. hány havi iroda/üzlethelyiség, adminisztrációs ktg, ügyvéd... (a közvetlen anyagköltséget most ne számoljuk bele)


Ne csak egy összeget mondj, hanem ha van benne tapasztalatod, mire mennyit érdemes félretenni? Te hogy vágtál bele?


2010. jún. 17. 20:17
 1/3 anonim ***** válasza:
Pénzügyi tervben (tevékenységtől függően) fél-1 év rezsiköltségévelszokás számolni. Kerekedelemben kevesebbel, szolgáltatásnál többel.
2010. jún. 17. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Most komolyan azt várod, hogy számoljon vki neked? A helyiségbérlet utcánként változik, az sem mindegy melyik városban van, mekkora... Az admin, könyvelő és jogász is többtényezős. És persze a reklámköltség sem elhanyagolható tényező, főleg egy hagyományos vállalkozásnál. De ezek költsége mind a tevékenységedtől függnek.


Azért ha ez segít, pár dolgot leírok. Én most két vonalon dolgozom.

Az mlm vállalkozásunknál mi 130e-rel kezdtünk. Iroda, egyéb nem kellett. De ismerek olyanokat, akik 600e-rel indultak, meg olyat is, akik 20e-rel. Ugyanabban az üzletben. Reklámköltség nincs, csak internetet használok, meg pár írott anyagot, de ezek mondjuk havi 1-2e ft-os tételek. Telefonszámla van, de ez is 1-2e ft, a benzin meg általában nem többletktg, mert jó vagyok logisztikában, felesleges kört nem megyek. Összességében havi 10e körül van.


Most készítek elő két internetes vállalkozást.

Iroda, ilyesmi nem kell, a szükséges szoftverekkel kell számolnom (ez 30-200e között van), meg a cégalapítási költségekkel, mert ehhez már kft kell mindenképpen. Lesz még szerzői jogvédelem is, de erről még nem tudok költségeket.

Eszemben sincs egy rakás pénzt beleölni, ha ingyen is meg tudok vmit oldani. Persze egy domain és tárhely is kell, ennek is van költsége. A jogász árát sem tudom, mert nem tudom még veszek-e céget vagy újat csinálok.


Mindenképpen kezdj el üzleti tervet készíteni, vannak elég jó minták a neten.

Tudnod kell mit akarsz csinálni, hol és hogyan akarsz reklámozni, milyen vállalkozási formában, honnan szerzed be a szükséges anyagokat - ezek fényében tudsz árajánlatokat beszerezni és számolni.

Ja, a költségeket legalább 50%kal meg kell fejelni, mert lesznek váratlan kiadások.


Így hirtelen félálomban ennyi jutott eszembe.

2010. jún. 18. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Kösz a választ. Na az van, hogy tanultam én üzleti dolgokat, csak konkrét gyakorlati számokkal nem dolgoztunk soha, ezért érdekelt ez.
2010. jún. 18. 10:09

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!