Kezdőoldal » Állatok » Halak, akvarisztika » Az aranyhalak meghalnak a...

Az aranyhalak meghalnak a klóros csapvízben?

Figyelt kérdés
Nálunk itthon a csapvíz klóros. A biztonság kedvéért elmentem hozzak friss csapvizet. A növényeimet is az itthonival öntözöm, semmi bajuk nincs de nem vagyok biztos abban hogy a halaknak ez jó, kezdő vagyok.

2021. jan. 25. 11:30
1 2
 11/14 A kérdező kommentje:
18 éves leszek márciusban, de a szüleim nagyon szigorúak. Ma utána néztem és találtam egy 100 literes használt akváriumot lámpával. hétvégén megyek érte, hamarabb már nem tudok... kezdő vagyok, az ottani eladó meg azt mondta hogy ez a kis akvárium megfelel. én meg miután utánanéztem pontosan mik szükségesek úgy gondoltam ráér márciusban is, ha ilyen picik még. majd ha lesz több pénzem és találok egy jó 200 litereset, akkor veszek.
2021. jan. 25. 18:24
 12/14 anonim ***** válasza:
100%

Addig oké, hogy akváriumot veszel, de kell hozzá szűrő is. Mivel aranyhalakról van szó, ezért külső kéne, bár amíg kicsik egy nagy szivacsal ellátott powerhead is megteszi. 100 liter egyébként kevés lesz hosszú távon, 150 már ilyen tömzsibb változatoknak éppen elmegy, de ha nagyobb az nyilván jobb. Aljzatnak homok, meg érdemes pár kemény levelű növényt is ültetni.


Amíg a 4 literes csodában vannak, addig 0 etetés, napi 50-75% vízcsere + seachem prime(klórt megköti és kb. 24 órán át az ammóniát is) és így talán kihúzzák a hét végéig. Egyébként ha egy nagyobb nem vegyszeres vödörbe átrakod őket, már akkor is jobb a helyzet, ugyanez a napi feladat.


Ha a nagyobb akváriumba átkerülnek, akkor minimális etetés 3 naponta, baktériumkultúra/szűrőkosz/beállt szűrőanyag alkalmazása,napi 15% vízcsere kb 3 hétig. Utána mehet a napi etetés jó minőségű száraz aranyhaltáppal, fagyasztott akármilyen gerinctelennel, forrázott zöldségekkel, meg heti 30% vízcsere.

2021. jan. 25. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 A kérdező kommentje: