Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Egészség » Bio életmód » Egészséges étkezés kialakítása?

Egészséges étkezés kialakítása?

Figyelt kérdés

Szeretnék egészséges táplálkozást kialakítani,ebbe kérném a segítségeteket.

Kiszeretném vonni az étkezésemből az édességeket,gyors kajákat,kenyeret,káros cuccokat.:D

Hányszor egyek naponta?Mennyit és mit? 16/F

Előre is köszönöm.:)


2011. szept. 29. 13:47
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
51%

A kenyér nem egészségtelen, ezt csak a paleósok állítják.

Csak nem mindegy, milyet eszel. A szeletelt nem jó, mert tartósított. Törekedj tönkölybúzára vagy rozsra, illetve teljes kiőrlésűre. Jó, ha vannak benne magok, pl. lenmag.

Káros cucc: mindennek olvasd el az összetételét, amiben színezőanyag, tartósítószer, ízfokozó (nátrium-glutamát), állománynövelő stb. van, az nem egészséges. Kell zsír és szénhidrát is, de nem mindegy, milyen formában. Ezeket is az összetételből tudod kiszűrni.


Napont 3 fő étkezés van: reggeli, ebéd, vacsora. Emellett lehet 2 kisebb, amikor gyümölcsöt vagy joghurtot eszel.

2011. szept. 29. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
73%
Az első hozzászólásához azért annyit hozzáfűznék, hogy nem minden adalékanyag, meg E betű káros. Pl. a C-vitaminnak is van E betűje, javaslom ezt az oldalt, itt utána tudsz nézni az adalékanyagnak, és leírják, hogy veszélyes-e az egészségre vagy épp ártalmatlan az adott anyag: [link]
2011. szept. 29. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
nemvagyok elhízva,ezt még megjegyezném..178cm/66kg : ))
2011. szept. 29. 20:06
 4/12 nikaa11 ***** válasza:
Ha komolyabban érdekel a dolog van egy könyv:élelmiszerek árnyoldalai,de itt a web cim:tudomanyeseletmod.hu egy élelmiszer ipari mérnök holnapja.Mivel nekem ismerősöm,tudom ajánlani! nagyon hasznos dolgokat ir a honlapján!!! és mind igaz!!
2011. okt. 7. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

attól függ mi a célod vele, milyen életviteled van, milyen testműködésed.


például ha nem vagy hízékony és könnyen izmosodsz, nem vagy fáradékony, akkor ajánlom bármelyik testépítő oldal kalkulátorát, és étrendjét pl bodybuilder. igaz van pár poros cucc köztük, az olyanokat ne nézd.


az alap testépítő(egészséges) étrend rizs+csirkemell/comból áll, gyümölcslevekből és turmixokból, kenyér és tojás is megengedett.


ha kifejted a testalkatod, családtagok testalkatát, foglalkozását, a családi betegségeket, táplálkozásod, életviteled/tevékenységeid, táplálkozásod, akakkor tudok csak eredményes választ adni.

sőt, ezen felül ajánlok egy vérnyomás/pulzus, vizelet vér esetleg székletmintát is. ezeket megcsinálják szerintem ingyen is kérésre, amiből sok dolog kiderül.

azt például tudom hogy mióta biciklizek, tökéletes nekem mindegyik, viszont több energiára vanszükségem.


példának leírom magam hogy értsd miért függ ezektől:

én ektomorf vagyok, gyors anyagcsere szálkás alkat, nagyon nehezen tudok hízni, sportolok is mellette. nekem például egészséges nagyobb mértékű cukrot fogyasztani, mint másoknak. hiába zabálom tele magam, 5perc múlva éhes vagyok, ezért nekem a sűrű kisebb mennyiségű étkezés a megfelelő.


vagy például sok embernek azt tanácsolják hogy ne fogyassszon zsíros ételt, nekem például kifejezetten előnyös, mert a szervezetem nagyon kevés zsírt tartalékol, ami veszélyes ha jön egy betegség(akár2-5 kiló fogyás 2 nap alatt).


remélem így érthető miért kérek ilyeneket


amit általában tanácsolni lehet hogy kerüld a:

drog, alkohol, cigi, pia, kávé, feketetetea, kóla, energiaital, mesterséges gyümölcslevek, tartósítós cuccok, tehát gyakorlatilag az eddigi étkezés nagy része.


ehelyett: ásványvíz, egyesek szerint buboréknélküli jobb, 100%os gyümölcslevek, amik nagyon drágák, gyümölcstea, ami jó, igazi szörp ami megint drága, csapvizet meg nem ajánlok, épp elég, amit a teába teszel (ha tudod hogyan működik a városi vizek tisztítása, és ittál már falusi csapvizet, tudod miért)


ételekben amit kerülök:

gyorskaja, félkész kaja újrafagyasztott, mikrózott dolgok, műsütemények (mesterséges festék és cukorömledékek mint torta és társai), cukorka, csipsz, egyéb rágcsa, tejcsokoládé... de ez is olyan hogy kis mértékben az étcsokoládé egészséges, csak ugye az nem olyan finom és melegre olvad, vagy igazi almáspitét is emgeszek én, még ha kis mesterséges cukor is van benne, de igazi gyümölcs és tészta.

amit határozottan nem ajánlok még a köztévhittel ellentétben, az a szója, női hormonokat tartalmaz, hosszútávon nem jó fiúknak.


most hirtelen ennyi jutott az eszembe, konkrétumokat a válaszod után

2011. okt. 13. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
Test alkatom átlagos,7évig fociztam de abbahagytam 2éve,azelőtt pörgős életem volt most már csak ami nagyon muszáj, ellustultam:$ nehezen hízok,de könnyen fogyok..Nem tudok családi betegségről:D Táplálkozás szempontjából mindent megeszek,hanyagolom a kólát,csokit,gyors kaját.Próbálok minél több zöldség és gyümölcsöt bevinni a szervezetbe.Remélem ez kielégítő válasz volt ahhoz,hogy még többet tudj segíteni.
2011. okt. 20. 19:35
 7/12 A kérdező kommentje:
Nem vettem meg a bort se ez az egy nagy baj hetente fogyasztom:O az a célom vele,hogy ne hízzak el éveken belül és szálkásodjak kondi bérlet nélkül.
2011. okt. 20. 19:44
 8/12 anonim ***** válasza:

nem értem ilyen feltételek mellett miért akarsz szálkásodni. elég valószínű hogy neked is van egy enyhe ektomorf beütésed, általában ők híznak nehezebben, de mivel nem híznak könnyen, nem is zsírosodnak, így természetesebben szálkásabbak.


ha pl felsőtestre akarsz szálkásodni akkor sok hosszútávú kisebb súlyú gyakorlatot kell végezni ami kitartóvá szálkásítja az izmaid. kerüld a zsírban gazdag ételeket, gondolom húst is eszel valamennyit. talán kevesebb fehérjére és több szénhidrátra lesz szükséged. ha gondolod biciklizhetsz is mellé. esetleg még a kajakozás számít egy felsőtest-kardio edzésnek. ennek az a lényege hogy javítja a szív és a tüdő terhelhetőségét.


a vörösborból kicsi még rásegít a vérképzésre, de fölösleges, természetes tápanyagokból is meglehet tenni. szóval alkoholt hanyagold, főképp azért is mert dehidratál (kivonja a vizet a szervezetből). egy komolyabb testépítőtől hallottam, hogy egy heti edzést egy hétvégi ivással le tudsz rombolni. tehát amit csináltál egész héten az semmit sem ér a hétvégéd miatt.

én az alkoholt max havi 1 üveg sörre csökkenteném, vagy egy pohár vörösbor. erre rá lehet fogni hogy vitaminok, de igazán az alkoholos italok fölöslegesek, a természetes gyümölcsökben több tápanyag van. tudom hogy a legtöbb társaságot csak a piálás tartja össze meg nem vagány dolog a narancslé vagy jó érzés hétvégén bulizni egyet, csak akkor felejtsd el az edzést.


szerintem napi 3 étkezés bőven elég lesz, csak este kevés legyen és reggel több. többnyire rizs, hal(olajos), kenyér, tojás, liszt, alapú termékeket kell enned.

kerüld a sajtot, zsíros húsokat, általában zsírban és olajban tocsogó kaját.

nekem például összehasonlításképp pont sok zsírra és olajra van szükségem, ezért nem aggódok ilyesmi miatt, én napi 6-7 étkezéssel oldom meg, de nekem más is a célom mint neked, más a testalkatom, életvitelem.


sok szerencsét, még kérdezgess pár embert, olvass utána és a sok hülyeség közül kiszűröd, a saját tapasztalataid(próbálgatások) után rájössz, mi a megoldás

2011. okt. 21. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
azért akarok mert tudom,hogy a mostani életmódom nem jó nagyon nem! kajakozásra nincs lehetőségem mert debrecenbe lakom, ezért marad a futás! köszönöm a segítséged:)
2011. okt. 22. 18:36
 10/12 Alex Mészáros ***** válasza:

Egészséges táplálkozás alapelvei:

-Nincs tiltott tápanyag csak mennyiségi korlát

-lehetőség szerint ügyeljünk a szezonitásra azaz változatos étrend

-heti ötszöri teljes kiörlésű gabona fogyasztéása

-napi fél liter tej vagy annak megfelelő tejtermék fogyasztása

-napi 4-5szöri táplálkozás a tápanyagok megfelelő elosztása

-friss zöldség gyümölcs fogyasztása kerüljük a konzerveket

-zsíros ételek fogyasztása helyett zsírszegény ételek fogyasztása

-kevesebb só fogyasztás helyette zöldfűszerek

-napi folyadékbevitel és 25-30 gramm rost

-megfelelő testsúlyra való törekvés és napi testmozgás

-édességfogyasztás desszeretként ne nassoljunk és káros szenvedelyék kerülése

2011. okt. 30. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!