Kezdőoldal » Egészség » Egészségügyi ellátások » A hálapénz elfogadása etikus,...

A hálapénz elfogadása etikus, szabad?

Figyelt kérdés

Orvostanhallgató vagyok és a hálapénz elfogadása etikus dolognak számít -e vagy nem?


Az orvosi etika engedélyezi?

A Hippokratészi eskü tiltja?


2010. szept. 28. 19:08
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:

-.-


Etika: Most komolyan? Minek tanúlnak az orvosok etikát ha nem használják? Vagy legalább kérdeznék meg az oktatót.


A válasz röviden, nem. Semmiképpen sem etikus.

Már csak azért sem, mert a beteg kiszolgáltatott helyzetben van az orvossal szemben. Amivel még ha jobb esetben nem is él vissza az orvos, de a beteg már elővigyázatosságból -az az félelemből- inkább fizet. Mert szokás. Visszaélésekről amiért valaki nem fizetett pluszban, illetve az ezzel kapcsolatos "jobb pénzt adni neki" tanácsokat pedig minden nap hallani a várótermekben.

Egyszer és mindenkorra ki kellene rugni azokat akik a pénzért és státuszért mennek orvosnak./Ám nem lehet. Már csak az orvoshiány miatt sem./ Az egyik közeli rokonom csinált ezzel kapcsolatos kutatást. S bizony nem csak pénzéhes volt a társaság döntő hányada, hanem totál alkalmatlan a valódi élethez, mivel csak a könyveket bújta.

Hát az ókori hellász egy kalap alá venni azért dúrva. Városállamok voltak. S kezdetben adományokból majd közösségi alapokon finanszírozták, Rómában szintén. Az ókori Egyiptomban pedig minden polgárnak ingyenes volt az orvosi ellátás.

Ezer egy életveszélyesebb és hasonló módon felelőségtelyes munka van amit nem fizetnek jobban. Erre hivatkozni gyerekes. Ellenben ott van az orvosi kamara ami majd minden fehérköppenyes félistent megment ha úgy alakul.

Az orvosok és a gyógyszeripar kapcsolatáról pedig most ugye inkább hallgassunk. Pedig kapnak onnan is pénzt és egyébb szolgáltatásokat rendesen.

Felejtsük el az állami garanciára adott hiteleket is...

Ha itt tartunk. Mi van pl. a gyógyszerészekkel?